Kvalifikace na dnešní dvanáctihodinovku v Sebringu seriálu IMSA SportsCar Championship byla velmi těsná. Nejrychlejší kolo zajel tovární pilot Porsche Neel Jani v šampionátu FIA WEC. Švýcar byl jen o pár deseti vteřin rychlejší než konkurence.
Hlavní kategorie prototypů má opravdu těsné kvalifikační výsledky. Neel Jani z týmu Rebellion Racing dostal prototyp ORECA 07 na pole-position, ale hned za zády měl prototypy Cadillac DPi. Christian Fittipaldi z týmu Action Express byl jen o 0,095 sekundy pomalejší a jeho týmový kolega Dane Cameron ztrácel na nejrychlejší čas 0,136 sekundy.
Jose Gutierrez s Ligierem JS P217 týmu PR1/Mathiasen Motorsport obsadil čtvrtou příčku a první pětku uzavřel další hostující tovární pilot Porsche Brendon Hartley. Novozélanďan přivezl týmu ESM s prototypem Nissan stejné kvalifikační umístění jako v úvodním podniku sezony v Daytoně.
Rovněž kategorie PC má velmi těsné rozdíly. První místo týmu BAR1 Motorsport vyjel Gustavo Yacaman, ale jen 0,069 sekund za ním skončil James French z týmu Performance Tech Motorsport.
V kategorii GTLM si první řadu na startu vyjely vozy Ford GT. Nejrychlejší čas si připsal Ryan Briscoe, zatímco týmový kolega ve druhém voze Dirk Muller zaostal za bývalým jezdcem IndyCar o 0,236 sekundy. Dominantní postavení domácích týmů dokonala žlutá Corvetta v podání Tommyho Milnera a čtvrté místo na startu vyjel Kevin Estre s Porsche 911. První pětku uzavřela druhý vůz Corvette ve startovním poli.
V GTD jsme se na rozdíl od ostatních kategorií dočkali dominantního kvalifikačního vítězství. Tristan Vautier zajel s Mercedesem-AMG GT3 čas, kterému se druhý Connor de Philippi s Audi R8 LMS přiblížil jen na rozdíl sedmi desetin. Třetí místo patří vozu Lamborghini zásluhou Coreye Lewise a rozmanitost první pětky pak narušil tým Lexus, který s přispěním Roberta Alona a Scotta Pruetta obsadil čtvrté a páté místo.
Výsledky kvalifikace
Závod začíná dnes v 15:40 SEČ a sledovat jej můžete na stránkách IMSA TV.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?