Kvalifikace na dnešní dvanáctihodinovku v Sebringu seriálu IMSA SportsCar Championship byla velmi těsná. Nejrychlejší kolo zajel tovární pilot Porsche Neel Jani v šampionátu FIA WEC. Švýcar byl jen o pár deseti vteřin rychlejší než konkurence.
Hlavní kategorie prototypů má opravdu těsné kvalifikační výsledky. Neel Jani z týmu Rebellion Racing dostal prototyp ORECA 07 na pole-position, ale hned za zády měl prototypy Cadillac DPi. Christian Fittipaldi z týmu Action Express byl jen o 0,095 sekundy pomalejší a jeho týmový kolega Dane Cameron ztrácel na nejrychlejší čas 0,136 sekundy.
Jose Gutierrez s Ligierem JS P217 týmu PR1/Mathiasen Motorsport obsadil čtvrtou příčku a první pětku uzavřel další hostující tovární pilot Porsche Brendon Hartley. Novozélanďan přivezl týmu ESM s prototypem Nissan stejné kvalifikační umístění jako v úvodním podniku sezony v Daytoně.
Rovněž kategorie PC má velmi těsné rozdíly. První místo týmu BAR1 Motorsport vyjel Gustavo Yacaman, ale jen 0,069 sekund za ním skončil James French z týmu Performance Tech Motorsport.
V kategorii GTLM si první řadu na startu vyjely vozy Ford GT. Nejrychlejší čas si připsal Ryan Briscoe, zatímco týmový kolega ve druhém voze Dirk Muller zaostal za bývalým jezdcem IndyCar o 0,236 sekundy. Dominantní postavení domácích týmů dokonala žlutá Corvetta v podání Tommyho Milnera a čtvrté místo na startu vyjel Kevin Estre s Porsche 911. První pětku uzavřela druhý vůz Corvette ve startovním poli.
V GTD jsme se na rozdíl od ostatních kategorií dočkali dominantního kvalifikačního vítězství. Tristan Vautier zajel s Mercedesem-AMG GT3 čas, kterému se druhý Connor de Philippi s Audi R8 LMS přiblížil jen na rozdíl sedmi desetin. Třetí místo patří vozu Lamborghini zásluhou Coreye Lewise a rozmanitost první pětky pak narušil tým Lexus, který s přispěním Roberta Alona a Scotta Pruetta obsadil čtvrté a páté místo.
Výsledky kvalifikace
Závod začíná dnes v 15:40 SEČ a sledovat jej můžete na stránkách IMSA TV.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.