Podobně, jako Joest v případě Audi, funguje Prodrive pro automobilku Aston Martin. Tradiční britský výrobce luxusních supersportů na prahu sezóny 2017 tuto spolupráci ještě rozšířil a zintenzivnil.
Aston Martin se ve světové vytrvalostní sérii angažuje prostřednictvím týmu Prodrive. Těsně před začátkem nové sezóny, ve které bude posádka Nicki Thiim, Marco Sorensen obhajovat loňský jezdecký titul, vyhlásil Aston Martin svůj závazek setrvání ve World Endurance Championship po dobu dalších 5 let. Současně Aston Martin navyšuje svou materiálovou a technologickou podporu týmu Prodrive, který účast britského výrobce ve vytrvalostních závodech fakticky zajišťuje. Tato spolupráce se datuje již od roku 2005 a svůj první úspěch si vozy Aston Martin továrního týmu Prodrive připsaly v letech 2007 a 2008, kdy zvítězily v Le Mans ve třídě GT1.
Na autosalonu v Ženevě zástupci Aston Martin představili dva své sériové modely v upravené verzi AMR, která navazuje na vítězné tažení dvojice Nicki Thiim, Marco Sorensen loňským šampionátem, které korunovali ziskem jezdeckého titulu WEC v kategorii LMGTE Pro. Modely Vantage AMR Pro a Rapide AMR budou postupně následovat „ostré“ verze dalších modelů z líhně Aston Martinu.
Šéf Aston Martin Racing John Gaw prozradil serveru autosport.com, že se tato nová pětiletá smlouva s Prodrive vztahuje i na závody kategorie GT3 a GT4. „Těší nás, že jsme se dohodli na této nové spolupráci a že díky této dohodě získává Aston Martin silného a stabilního partnera v oblasti motorsportu. Zároveň se těšíme na další soutěže ve WEC s daleko většími zdroji,“ uvedl John Gaw.
Tento nový pětiletý kontrakt začíná v tomto roce se stávajícím modelem Aston Martin Vantage GTE. Aston Martin však doposud nepotvrdil, zda od příští sezóny nasadí nový vůz a to i přes skutečnost, že nový závodní speciál britské značky byl již spatřen v rámci vývojových testů. Podobně se Aston Martin nevyjádřil ani k tomu, zda se bude znovu jednat o Vantage nebo o nějaký jiný model z portfolia britské automobilky.
Ve World Endurance Championship 2017 bude v kategorii LMGTE Pro loňský jezdecký titul obhajovat s vozem #95 dvojice Nicki Thiim, Marco Sorensen, druhý tovární vůz #97 povezou Darren Turner a Jonathan Adam. V prvních třech závodech sezóny (Silverstone, SPA-Francorchamps, Le Mans) se k uvedeným dvojicím připojí ještě Richie Stanaway a Daniel Serra. Kategorie GTE Am je v podání Aston Martin Racing pokryta známou trojicí Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?