Podobně, jako Joest v případě Audi, funguje Prodrive pro automobilku Aston Martin. Tradiční britský výrobce luxusních supersportů na prahu sezóny 2017 tuto spolupráci ještě rozšířil a zintenzivnil.
Aston Martin se ve světové vytrvalostní sérii angažuje prostřednictvím týmu Prodrive. Těsně před začátkem nové sezóny, ve které bude posádka Nicki Thiim, Marco Sorensen obhajovat loňský jezdecký titul, vyhlásil Aston Martin svůj závazek setrvání ve World Endurance Championship po dobu dalších 5 let. Současně Aston Martin navyšuje svou materiálovou a technologickou podporu týmu Prodrive, který účast britského výrobce ve vytrvalostních závodech fakticky zajišťuje. Tato spolupráce se datuje již od roku 2005 a svůj první úspěch si vozy Aston Martin továrního týmu Prodrive připsaly v letech 2007 a 2008, kdy zvítězily v Le Mans ve třídě GT1.
Na autosalonu v Ženevě zástupci Aston Martin představili dva své sériové modely v upravené verzi AMR, která navazuje na vítězné tažení dvojice Nicki Thiim, Marco Sorensen loňským šampionátem, které korunovali ziskem jezdeckého titulu WEC v kategorii LMGTE Pro. Modely Vantage AMR Pro a Rapide AMR budou postupně následovat „ostré“ verze dalších modelů z líhně Aston Martinu.
Šéf Aston Martin Racing John Gaw prozradil serveru autosport.com, že se tato nová pětiletá smlouva s Prodrive vztahuje i na závody kategorie GT3 a GT4. „Těší nás, že jsme se dohodli na této nové spolupráci a že díky této dohodě získává Aston Martin silného a stabilního partnera v oblasti motorsportu. Zároveň se těšíme na další soutěže ve WEC s daleko většími zdroji,“ uvedl John Gaw.
Tento nový pětiletý kontrakt začíná v tomto roce se stávajícím modelem Aston Martin Vantage GTE. Aston Martin však doposud nepotvrdil, zda od příští sezóny nasadí nový vůz a to i přes skutečnost, že nový závodní speciál britské značky byl již spatřen v rámci vývojových testů. Podobně se Aston Martin nevyjádřil ani k tomu, zda se bude znovu jednat o Vantage nebo o nějaký jiný model z portfolia britské automobilky.
Ve World Endurance Championship 2017 bude v kategorii LMGTE Pro loňský jezdecký titul obhajovat s vozem #95 dvojice Nicki Thiim, Marco Sorensen, druhý tovární vůz #97 povezou Darren Turner a Jonathan Adam. V prvních třech závodech sezóny (Silverstone, SPA-Francorchamps, Le Mans) se k uvedeným dvojicím připojí ještě Richie Stanaway a Daniel Serra. Kategorie GTE Am je v podání Aston Martin Racing pokryta známou trojicí Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).