Již příští víkend se na floridském okruhu Sebring uskuteční druhý podnik amerického seriálu IMSA SportsCar Championship. K dvanáctihodinovému závodu je přihlášeno 46 vozů.
Dominující prototypy Cadillac, které vyhrály čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně a udávaly tempo všem kolektivních testů, budou znovu pomalejší. Otázkou je, zdali to bude stačit. Tři Cadillaky nasazují týmy Action Express Racing (po dvou vozech) a Wayne Taylor Racing, ty budou muset před Sebringem přidat dvacetikilové závaží a zredukovat restriktor motorů o dalších 0,6 mm.
Současné lídry šampionátu se v kategorii prototypů pokusí potrápit dalším osm vozů. Ze zástupců nové generace prototypů DPi se v Sebringu představí dva Nissany DPi týmu ESM a dvě Mazdy. Zbytek startovního pole nasadí stroje splňující světová pravidla LMP2. S ORECOU nastoupí Rebellion Racing a JDC-Miller Motorsport, Ligier uvidíme v podání týmu PR1/Mathiasen Motorsport a Multimatic/Riley nasadí tým VisitFlorida Racing.
Celkově se tak v hlavní kategorii představí jedenáct vozů. V další prototypové kategorii PC zatím figurují čtyři modely ORECA FLM09. Derniéra těchto vozů bude po celý rok provázena slabou účastí a lze předpokládat, že na dalších závodech bude jejich počet ještě nižší.
Zárukou kvalitního závodění bude desetičlenná kategorie GTLM. Z Daytony vítězný Ford měl původně startovat už jen v dvoučlenném složení, nakonec ale z Británie dorazí ještě jeden model GT, jehož hlavním programem letošního roku bude Mistrovství světa vytrvalostních závodů.
V GTLM samozřejmě nebudou chybět tovární vozy Corvette, Porsche, BMW a o jediné Ferrari 488 GTE se postará tým Risi Competizione.
Tradičně nejpočetnější kategorié je GTD. Rovných 21 vozů specifikace GT3 se bude přetahovat o vítězství v legendární dvanáctihodinovce. Startovní pole je opravdu rozmanité a na hrbolaté, z části betonové dráze se budou prohánět speciály značek Lamborghini, Lexus, Audi, Porsche, Mercedes, Ferrari, Acura nebo BMW.
Dvanáctihodinovka v Sebringu je součástí čtyřdílného vytrvalostního poháru. Startovat se bude v sobotu 18. března v 16:40 SEČ.
Kompletní startovní listinu najdete ZDE
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.