Již příští víkend se na floridském okruhu Sebring uskuteční druhý podnik amerického seriálu IMSA SportsCar Championship. K dvanáctihodinovému závodu je přihlášeno 46 vozů.
Dominující prototypy Cadillac, které vyhrály čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně a udávaly tempo všem kolektivních testů, budou znovu pomalejší. Otázkou je, zdali to bude stačit. Tři Cadillaky nasazují týmy Action Express Racing (po dvou vozech) a Wayne Taylor Racing, ty budou muset před Sebringem přidat dvacetikilové závaží a zredukovat restriktor motorů o dalších 0,6 mm.
Současné lídry šampionátu se v kategorii prototypů pokusí potrápit dalším osm vozů. Ze zástupců nové generace prototypů DPi se v Sebringu představí dva Nissany DPi týmu ESM a dvě Mazdy. Zbytek startovního pole nasadí stroje splňující světová pravidla LMP2. S ORECOU nastoupí Rebellion Racing a JDC-Miller Motorsport, Ligier uvidíme v podání týmu PR1/Mathiasen Motorsport a Multimatic/Riley nasadí tým VisitFlorida Racing.
Celkově se tak v hlavní kategorii představí jedenáct vozů. V další prototypové kategorii PC zatím figurují čtyři modely ORECA FLM09. Derniéra těchto vozů bude po celý rok provázena slabou účastí a lze předpokládat, že na dalších závodech bude jejich počet ještě nižší.
Zárukou kvalitního závodění bude desetičlenná kategorie GTLM. Z Daytony vítězný Ford měl původně startovat už jen v dvoučlenném složení, nakonec ale z Británie dorazí ještě jeden model GT, jehož hlavním programem letošního roku bude Mistrovství světa vytrvalostních závodů.
V GTLM samozřejmě nebudou chybět tovární vozy Corvette, Porsche, BMW a o jediné Ferrari 488 GTE se postará tým Risi Competizione.
Tradičně nejpočetnější kategorié je GTD. Rovných 21 vozů specifikace GT3 se bude přetahovat o vítězství v legendární dvanáctihodinovce. Startovní pole je opravdu rozmanité a na hrbolaté, z části betonové dráze se budou prohánět speciály značek Lamborghini, Lexus, Audi, Porsche, Mercedes, Ferrari, Acura nebo BMW.
Dvanáctihodinovka v Sebringu je součástí čtyřdílného vytrvalostního poháru. Startovat se bude v sobotu 18. března v 16:40 SEČ.
Kompletní startovní listinu najdete ZDE
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?