Již příští víkend se na floridském okruhu Sebring uskuteční druhý podnik amerického seriálu IMSA SportsCar Championship. K dvanáctihodinovému závodu je přihlášeno 46 vozů.
Dominující prototypy Cadillac, které vyhrály čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně a udávaly tempo všem kolektivních testů, budou znovu pomalejší. Otázkou je, zdali to bude stačit. Tři Cadillaky nasazují týmy Action Express Racing (po dvou vozech) a Wayne Taylor Racing, ty budou muset před Sebringem přidat dvacetikilové závaží a zredukovat restriktor motorů o dalších 0,6 mm.
Současné lídry šampionátu se v kategorii prototypů pokusí potrápit dalším osm vozů. Ze zástupců nové generace prototypů DPi se v Sebringu představí dva Nissany DPi týmu ESM a dvě Mazdy. Zbytek startovního pole nasadí stroje splňující světová pravidla LMP2. S ORECOU nastoupí Rebellion Racing a JDC-Miller Motorsport, Ligier uvidíme v podání týmu PR1/Mathiasen Motorsport a Multimatic/Riley nasadí tým VisitFlorida Racing.
Celkově se tak v hlavní kategorii představí jedenáct vozů. V další prototypové kategorii PC zatím figurují čtyři modely ORECA FLM09. Derniéra těchto vozů bude po celý rok provázena slabou účastí a lze předpokládat, že na dalších závodech bude jejich počet ještě nižší.
Zárukou kvalitního závodění bude desetičlenná kategorie GTLM. Z Daytony vítězný Ford měl původně startovat už jen v dvoučlenném složení, nakonec ale z Británie dorazí ještě jeden model GT, jehož hlavním programem letošního roku bude Mistrovství světa vytrvalostních závodů.
V GTLM samozřejmě nebudou chybět tovární vozy Corvette, Porsche, BMW a o jediné Ferrari 488 GTE se postará tým Risi Competizione.
Tradičně nejpočetnější kategorié je GTD. Rovných 21 vozů specifikace GT3 se bude přetahovat o vítězství v legendární dvanáctihodinovce. Startovní pole je opravdu rozmanité a na hrbolaté, z části betonové dráze se budou prohánět speciály značek Lamborghini, Lexus, Audi, Porsche, Mercedes, Ferrari, Acura nebo BMW.
Dvanáctihodinovka v Sebringu je součástí čtyřdílného vytrvalostního poháru. Startovat se bude v sobotu 18. března v 16:40 SEČ.
Kompletní startovní listinu najdete ZDE
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.