Britská automobilka Aston Martin se na právě probíhajícím ženevském autosalonu zavázala pokračovat dalších pět let v Mistrovství světa vytrvalostních závodů.
Závodní oddělení Aston Martin Racing vzniklo v roce 2004 a za tu dobu se značka s více než stoletou tradicí dočkala tří vítězství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a loňskou sezonu ve FIA WEC korunovala titulem v poháru jezdců.
Aston Martin je součástí WEC od samotného vzniku v roce 2012 a právě loňská sezona se zásluhou Nickiho Thiima a Marca Sorensena stala tou nejúspěšnější – nebudeme-li počítat výsledek z nejprestižnějšího závodu v Le Mans.
Thiim a Sorensen se budou dělit o Aston Martin Vantage GTE i letos. Druhou týmovou dvojicí v kategorii GTE-Pro budou Jonny Adam a Darren Turner. Kategorie GTE-Am má svou stálici v podobě Paul Dalla Lana, Pedro Lamy a Mathias Lauda, kteří loni vyhráli pět šestihodinovek, ale k titulu jim to nestačilo.
Za posledních pět ročníků WEC si Aston Martin Racing odnesl 31 vítězství a jen osm z nich přidal v loňské sezoně. Historicky prvního vítězství v Le Mans se Aston Martin dočkal už v roce 1959 s modelem DBR1.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?