Britská automobilka Aston Martin se na právě probíhajícím ženevském autosalonu zavázala pokračovat dalších pět let v Mistrovství světa vytrvalostních závodů.
Závodní oddělení Aston Martin Racing vzniklo v roce 2004 a za tu dobu se značka s více než stoletou tradicí dočkala tří vítězství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a loňskou sezonu ve FIA WEC korunovala titulem v poháru jezdců.
Aston Martin je součástí WEC od samotného vzniku v roce 2012 a právě loňská sezona se zásluhou Nickiho Thiima a Marca Sorensena stala tou nejúspěšnější – nebudeme-li počítat výsledek z nejprestižnějšího závodu v Le Mans.
Thiim a Sorensen se budou dělit o Aston Martin Vantage GTE i letos. Druhou týmovou dvojicí v kategorii GTE-Pro budou Jonny Adam a Darren Turner. Kategorie GTE-Am má svou stálici v podobě Paul Dalla Lana, Pedro Lamy a Mathias Lauda, kteří loni vyhráli pět šestihodinovek, ale k titulu jim to nestačilo.
Za posledních pět ročníků WEC si Aston Martin Racing odnesl 31 vítězství a jen osm z nich přidal v loňské sezoně. Historicky prvního vítězství v Le Mans se Aston Martin dočkal už v roce 1959 s modelem DBR1.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?