Britská automobilka Aston Martin se na právě probíhajícím ženevském autosalonu zavázala pokračovat dalších pět let v Mistrovství světa vytrvalostních závodů.
Závodní oddělení Aston Martin Racing vzniklo v roce 2004 a za tu dobu se značka s více než stoletou tradicí dočkala tří vítězství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a loňskou sezonu ve FIA WEC korunovala titulem v poháru jezdců.
Aston Martin je součástí WEC od samotného vzniku v roce 2012 a právě loňská sezona se zásluhou Nickiho Thiima a Marca Sorensena stala tou nejúspěšnější – nebudeme-li počítat výsledek z nejprestižnějšího závodu v Le Mans.
Thiim a Sorensen se budou dělit o Aston Martin Vantage GTE i letos. Druhou týmovou dvojicí v kategorii GTE-Pro budou Jonny Adam a Darren Turner. Kategorie GTE-Am má svou stálici v podobě Paul Dalla Lana, Pedro Lamy a Mathias Lauda, kteří loni vyhráli pět šestihodinovek, ale k titulu jim to nestačilo.
Za posledních pět ročníků WEC si Aston Martin Racing odnesl 31 vítězství a jen osm z nich přidal v loňské sezoně. Historicky prvního vítězství v Le Mans se Aston Martin dočkal už v roce 1959 s modelem DBR1.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.