Závod 1000 km na Suzuce je v Japonsku modlou s obrovskou historií. Ta se začala psát již v roce 1966 a poslední kapitola bude mít, minimálně na nějakou dobu, číslo 2017.
Od příštího roku se na Suzuce nepojede závod na 1000 km, ale desetihodinový vytrvalostní závod vozů GT3. A vzhledem k tomu, že se jedná o mašinerii GT3, má v tom samozřejmě prsty Stéphane Ratel se svým SRO Motorsport Group.
Ratel a společnost GT Association, což je promotér japonského Super GT, se dohodli na společném závodě týmů Super GT třídy GT300 (pouze vozy GT3, pozn. red.) a dalších vozů GT3 ze "zbytku světa". Jejich cílem je přilákat do vytrvalostního závodu padesátičlenné startovní pole.
"Budeme pokračovat v dlouhé historii závodu 1000 km Suzuka. Chceme z toho udělat opět velký mezinárodní podnik. Nezapomeňte, že tento závod jsme měli v kalendáři BPR Global Endurance GT Series a FIA GT Championship," řekl Ratel Autosportu.
Tisícikilometrový závod se nyní bude jmenovat Summer Endurance Suzuka 10 Hours a ti nejlepší si z největší pravděpodobností rozdělí 700000£.
"Je to samozřejmě výzvou, jelikož se tento závod pojede uprostřed sezony, nicméně je to důležitý závod na jednom z nejlepších okruhů planety. Kromě týmů ze Super GT by to mělo nalákat i týmy z Blancpain GT Asia, avšak my chceme také auta z Evropy, Ameriky a Austrálie."
Závod na 10 hodin prozatím nebude v kalendáři Intercontinental GT Challenge, jelikož v Asii si drží místo dvanáctihodinový závod v Sepangu. Kromě toho se jezdí i v Bathurstu, Spa a příští rok přibude Laguna Seca.
"V tomto směru není nic rozhodnuto, uvidíme, jak se vyvine podnik na Sepangu," dodal Ratel.
1000 km Suzuka se až do roku 1982 jezdil jako samostatný podnik. O rok později již spadal do seriálu All-Japan Sports-Prototype Championship. Součástí různých šampionátů byl až do roku 1998. V letech 1999 až 2005 se jednalo opět o samostatný podnik. V roce 2006 se jej "ujal" velmi populární seriál Super GT a vypadá to, že na dlouhou dobu bude letošní, 46. ročník, posledním, kdy zvítězí vůz třídy GT500.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?