Závod 1000 km na Suzuce je v Japonsku modlou s obrovskou historií. Ta se začala psát již v roce 1966 a poslední kapitola bude mít, minimálně na nějakou dobu, číslo 2017.
Od příštího roku se na Suzuce nepojede závod na 1000 km, ale desetihodinový vytrvalostní závod vozů GT3. A vzhledem k tomu, že se jedná o mašinerii GT3, má v tom samozřejmě prsty Stéphane Ratel se svým SRO Motorsport Group.
Ratel a společnost GT Association, což je promotér japonského Super GT, se dohodli na společném závodě týmů Super GT třídy GT300 (pouze vozy GT3, pozn. red.) a dalších vozů GT3 ze "zbytku světa". Jejich cílem je přilákat do vytrvalostního závodu padesátičlenné startovní pole.
"Budeme pokračovat v dlouhé historii závodu 1000 km Suzuka. Chceme z toho udělat opět velký mezinárodní podnik. Nezapomeňte, že tento závod jsme měli v kalendáři BPR Global Endurance GT Series a FIA GT Championship," řekl Ratel Autosportu.
Tisícikilometrový závod se nyní bude jmenovat Summer Endurance Suzuka 10 Hours a ti nejlepší si z největší pravděpodobností rozdělí 700000£.
"Je to samozřejmě výzvou, jelikož se tento závod pojede uprostřed sezony, nicméně je to důležitý závod na jednom z nejlepších okruhů planety. Kromě týmů ze Super GT by to mělo nalákat i týmy z Blancpain GT Asia, avšak my chceme také auta z Evropy, Ameriky a Austrálie."
Závod na 10 hodin prozatím nebude v kalendáři Intercontinental GT Challenge, jelikož v Asii si drží místo dvanáctihodinový závod v Sepangu. Kromě toho se jezdí i v Bathurstu, Spa a příští rok přibude Laguna Seca.
"V tomto směru není nic rozhodnuto, uvidíme, jak se vyvine podnik na Sepangu," dodal Ratel.
1000 km Suzuka se až do roku 1982 jezdil jako samostatný podnik. O rok později již spadal do seriálu All-Japan Sports-Prototype Championship. Součástí různých šampionátů byl až do roku 1998. V letech 1999 až 2005 se jednalo opět o samostatný podnik. V roce 2006 se jej "ujal" velmi populární seriál Super GT a vypadá to, že na dlouhou dobu bude letošní, 46. ročník, posledním, kdy zvítězí vůz třídy GT500.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.