Závod 1000 km na Suzuce je v Japonsku modlou s obrovskou historií. Ta se začala psát již v roce 1966 a poslední kapitola bude mít, minimálně na nějakou dobu, číslo 2017.
Od příštího roku se na Suzuce nepojede závod na 1000 km, ale desetihodinový vytrvalostní závod vozů GT3. A vzhledem k tomu, že se jedná o mašinerii GT3, má v tom samozřejmě prsty Stéphane Ratel se svým SRO Motorsport Group.
Ratel a společnost GT Association, což je promotér japonského Super GT, se dohodli na společném závodě týmů Super GT třídy GT300 (pouze vozy GT3, pozn. red.) a dalších vozů GT3 ze "zbytku světa". Jejich cílem je přilákat do vytrvalostního závodu padesátičlenné startovní pole.
"Budeme pokračovat v dlouhé historii závodu 1000 km Suzuka. Chceme z toho udělat opět velký mezinárodní podnik. Nezapomeňte, že tento závod jsme měli v kalendáři BPR Global Endurance GT Series a FIA GT Championship," řekl Ratel Autosportu.
Tisícikilometrový závod se nyní bude jmenovat Summer Endurance Suzuka 10 Hours a ti nejlepší si z největší pravděpodobností rozdělí 700000£.
"Je to samozřejmě výzvou, jelikož se tento závod pojede uprostřed sezony, nicméně je to důležitý závod na jednom z nejlepších okruhů planety. Kromě týmů ze Super GT by to mělo nalákat i týmy z Blancpain GT Asia, avšak my chceme také auta z Evropy, Ameriky a Austrálie."
Závod na 10 hodin prozatím nebude v kalendáři Intercontinental GT Challenge, jelikož v Asii si drží místo dvanáctihodinový závod v Sepangu. Kromě toho se jezdí i v Bathurstu, Spa a příští rok přibude Laguna Seca.
"V tomto směru není nic rozhodnuto, uvidíme, jak se vyvine podnik na Sepangu," dodal Ratel.
1000 km Suzuka se až do roku 1982 jezdil jako samostatný podnik. O rok později již spadal do seriálu All-Japan Sports-Prototype Championship. Součástí různých šampionátů byl až do roku 1998. V letech 1999 až 2005 se jednalo opět o samostatný podnik. V roce 2006 se jej "ujal" velmi populární seriál Super GT a vypadá to, že na dlouhou dobu bude letošní, 46. ročník, posledním, kdy zvítězí vůz třídy GT500.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?