Závod 1000 km na Suzuce je v Japonsku modlou s obrovskou historií. Ta se začala psát již v roce 1966 a poslední kapitola bude mít, minimálně na nějakou dobu, číslo 2017.
Od příštího roku se na Suzuce nepojede závod na 1000 km, ale desetihodinový vytrvalostní závod vozů GT3. A vzhledem k tomu, že se jedná o mašinerii GT3, má v tom samozřejmě prsty Stéphane Ratel se svým SRO Motorsport Group.
Ratel a společnost GT Association, což je promotér japonského Super GT, se dohodli na společném závodě týmů Super GT třídy GT300 (pouze vozy GT3, pozn. red.) a dalších vozů GT3 ze "zbytku světa". Jejich cílem je přilákat do vytrvalostního závodu padesátičlenné startovní pole.
"Budeme pokračovat v dlouhé historii závodu 1000 km Suzuka. Chceme z toho udělat opět velký mezinárodní podnik. Nezapomeňte, že tento závod jsme měli v kalendáři BPR Global Endurance GT Series a FIA GT Championship," řekl Ratel Autosportu.
Tisícikilometrový závod se nyní bude jmenovat Summer Endurance Suzuka 10 Hours a ti nejlepší si z největší pravděpodobností rozdělí 700000£.
"Je to samozřejmě výzvou, jelikož se tento závod pojede uprostřed sezony, nicméně je to důležitý závod na jednom z nejlepších okruhů planety. Kromě týmů ze Super GT by to mělo nalákat i týmy z Blancpain GT Asia, avšak my chceme také auta z Evropy, Ameriky a Austrálie."
Závod na 10 hodin prozatím nebude v kalendáři Intercontinental GT Challenge, jelikož v Asii si drží místo dvanáctihodinový závod v Sepangu. Kromě toho se jezdí i v Bathurstu, Spa a příští rok přibude Laguna Seca.
"V tomto směru není nic rozhodnuto, uvidíme, jak se vyvine podnik na Sepangu," dodal Ratel.
1000 km Suzuka se až do roku 1982 jezdil jako samostatný podnik. O rok později již spadal do seriálu All-Japan Sports-Prototype Championship. Součástí různých šampionátů byl až do roku 1998. V letech 1999 až 2005 se jednalo opět o samostatný podnik. V roce 2006 se jej "ujal" velmi populární seriál Super GT a vypadá to, že na dlouhou dobu bude letošní, 46. ročník, posledním, kdy zvítězí vůz třídy GT500.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.