Závod 1000 km na Suzuce je v Japonsku modlou s obrovskou historií. Ta se začala psát již v roce 1966 a poslední kapitola bude mít, minimálně na nějakou dobu, číslo 2017.
Od příštího roku se na Suzuce nepojede závod na 1000 km, ale desetihodinový vytrvalostní závod vozů GT3. A vzhledem k tomu, že se jedná o mašinerii GT3, má v tom samozřejmě prsty Stéphane Ratel se svým SRO Motorsport Group.
Ratel a společnost GT Association, což je promotér japonského Super GT, se dohodli na společném závodě týmů Super GT třídy GT300 (pouze vozy GT3, pozn. red.) a dalších vozů GT3 ze "zbytku světa". Jejich cílem je přilákat do vytrvalostního závodu padesátičlenné startovní pole.
"Budeme pokračovat v dlouhé historii závodu 1000 km Suzuka. Chceme z toho udělat opět velký mezinárodní podnik. Nezapomeňte, že tento závod jsme měli v kalendáři BPR Global Endurance GT Series a FIA GT Championship," řekl Ratel Autosportu.
Tisícikilometrový závod se nyní bude jmenovat Summer Endurance Suzuka 10 Hours a ti nejlepší si z největší pravděpodobností rozdělí 700000£.
"Je to samozřejmě výzvou, jelikož se tento závod pojede uprostřed sezony, nicméně je to důležitý závod na jednom z nejlepších okruhů planety. Kromě týmů ze Super GT by to mělo nalákat i týmy z Blancpain GT Asia, avšak my chceme také auta z Evropy, Ameriky a Austrálie."
Závod na 10 hodin prozatím nebude v kalendáři Intercontinental GT Challenge, jelikož v Asii si drží místo dvanáctihodinový závod v Sepangu. Kromě toho se jezdí i v Bathurstu, Spa a příští rok přibude Laguna Seca.
"V tomto směru není nic rozhodnuto, uvidíme, jak se vyvine podnik na Sepangu," dodal Ratel.
1000 km Suzuka se až do roku 1982 jezdil jako samostatný podnik. O rok později již spadal do seriálu All-Japan Sports-Prototype Championship. Součástí různých šampionátů byl až do roku 1998. V letech 1999 až 2005 se jednalo opět o samostatný podnik. V roce 2006 se jej "ujal" velmi populární seriál Super GT a vypadá to, že na dlouhou dobu bude letošní, 46. ročník, posledním, kdy zvítězí vůz třídy GT500.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.