Toyota predikovala, že ve dvou závodech letošní sezóny (SPA-Francorchamps a Le Mans) nasadí třetí prototyp. Tato kratochvíle však bude něco stát a rozpočet týmu není bezedný.
Technický ředitel Toyota Motorsport GmbH Pascal Vasselon se vyjádřil k finanční otázce nasazení třetího prototypu Toyota TS050 Hybrid do dvou závodů letošního ročníku World Endurance Championship.
„Nasazení dalšího vozu si vyžádá určité finanční prostředky, ale náš rozpočet je stejný, jako v předešlé sezóně. Tyto prostředky se nám podařilo nalézt díky systému úspor, který jsme aplikovali. Musíme být díky tomu velmi ostražití, protože pokud by nás například postihly nějaké nehody, bude to pro nás znamenat zavedení dramatických úspor v některých oblastech.“ Pascal Vasselon ale ve svém dalším vysvětlení nebyl moc konkrétní: „Snížili jsme některé dílčí rozpočty v těch oblastech, které nemají přímý vliv na naši cílovou výkonnost.“
Proč se tedy Toyota pouští do takového rizika? Vedení týmu se dle slov technického ředitele při tomto riskantním rozhodnutí opírá o svou inovovanou hybridní pohonnou jednotku, jejímž srdcem je spolehlivá zážehová V6 ve spojení s inovovaným velkokapacitním úložištěm elektrické energie.
Tento nový pohonný systém Toyota poprvé představila před loňskou sezónou a dle slov Pascala Vasselona se v současné podobě jedná o velmi stabilní a provozně spolehlivý agregát. „Od svého příchodu do WEC v roce 2012 jsme se v Le Mans potýkali s výrazně kolísavou výkonností. Skalp tohoto legendárního závodu nám stále uniká, i když jsme jej několikrát měli na dosah. Za poslední tři roky jsme zde byli dvakrát velmi blízko, ale vždy se opakoval stejný scénář. Jeden z našich vozů měl nehodu a druhý náš prototyp postihl náhlý technický problém. To nás vedlo k rozhodnutí nasadit speciálně pro tento v motorsportu ojedinělý závod i třetí vůz.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.