Toyota predikovala, že ve dvou závodech letošní sezóny (SPA-Francorchamps a Le Mans) nasadí třetí prototyp. Tato kratochvíle však bude něco stát a rozpočet týmu není bezedný.
Technický ředitel Toyota Motorsport GmbH Pascal Vasselon se vyjádřil k finanční otázce nasazení třetího prototypu Toyota TS050 Hybrid do dvou závodů letošního ročníku World Endurance Championship.
„Nasazení dalšího vozu si vyžádá určité finanční prostředky, ale náš rozpočet je stejný, jako v předešlé sezóně. Tyto prostředky se nám podařilo nalézt díky systému úspor, který jsme aplikovali. Musíme být díky tomu velmi ostražití, protože pokud by nás například postihly nějaké nehody, bude to pro nás znamenat zavedení dramatických úspor v některých oblastech.“ Pascal Vasselon ale ve svém dalším vysvětlení nebyl moc konkrétní: „Snížili jsme některé dílčí rozpočty v těch oblastech, které nemají přímý vliv na naši cílovou výkonnost.“
Proč se tedy Toyota pouští do takového rizika? Vedení týmu se dle slov technického ředitele při tomto riskantním rozhodnutí opírá o svou inovovanou hybridní pohonnou jednotku, jejímž srdcem je spolehlivá zážehová V6 ve spojení s inovovaným velkokapacitním úložištěm elektrické energie.
Tento nový pohonný systém Toyota poprvé představila před loňskou sezónou a dle slov Pascala Vasselona se v současné podobě jedná o velmi stabilní a provozně spolehlivý agregát. „Od svého příchodu do WEC v roce 2012 jsme se v Le Mans potýkali s výrazně kolísavou výkonností. Skalp tohoto legendárního závodu nám stále uniká, i když jsme jej několikrát měli na dosah. Za poslední tři roky jsme zde byli dvakrát velmi blízko, ale vždy se opakoval stejný scénář. Jeden z našich vozů měl nehodu a druhý náš prototyp postihl náhlý technický problém. To nás vedlo k rozhodnutí nasadit speciálně pro tento v motorsportu ojedinělý závod i třetí vůz.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.