Toyota predikovala, že ve dvou závodech letošní sezóny (SPA-Francorchamps a Le Mans) nasadí třetí prototyp. Tato kratochvíle však bude něco stát a rozpočet týmu není bezedný.
Technický ředitel Toyota Motorsport GmbH Pascal Vasselon se vyjádřil k finanční otázce nasazení třetího prototypu Toyota TS050 Hybrid do dvou závodů letošního ročníku World Endurance Championship.
„Nasazení dalšího vozu si vyžádá určité finanční prostředky, ale náš rozpočet je stejný, jako v předešlé sezóně. Tyto prostředky se nám podařilo nalézt díky systému úspor, který jsme aplikovali. Musíme být díky tomu velmi ostražití, protože pokud by nás například postihly nějaké nehody, bude to pro nás znamenat zavedení dramatických úspor v některých oblastech.“ Pascal Vasselon ale ve svém dalším vysvětlení nebyl moc konkrétní: „Snížili jsme některé dílčí rozpočty v těch oblastech, které nemají přímý vliv na naši cílovou výkonnost.“
Proč se tedy Toyota pouští do takového rizika? Vedení týmu se dle slov technického ředitele při tomto riskantním rozhodnutí opírá o svou inovovanou hybridní pohonnou jednotku, jejímž srdcem je spolehlivá zážehová V6 ve spojení s inovovaným velkokapacitním úložištěm elektrické energie.
Tento nový pohonný systém Toyota poprvé představila před loňskou sezónou a dle slov Pascala Vasselona se v současné podobě jedná o velmi stabilní a provozně spolehlivý agregát. „Od svého příchodu do WEC v roce 2012 jsme se v Le Mans potýkali s výrazně kolísavou výkonností. Skalp tohoto legendárního závodu nám stále uniká, i když jsme jej několikrát měli na dosah. Za poslední tři roky jsme zde byli dvakrát velmi blízko, ale vždy se opakoval stejný scénář. Jeden z našich vozů měl nehodu a druhý náš prototyp postihl náhlý technický problém. To nás vedlo k rozhodnutí nasadit speciálně pro tento v motorsportu ojedinělý závod i třetí vůz.“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?