Ač se může zdát, že vozy s pohonem PHEV jsou naprostá novinka, která si v poslední době stále více klestí cestu pod kapoty moderních vozů, není tomu tak. Audi svůj první Plug-in hybrid s možností čistě elektrické jízdy vyvinulo již v roce 1989.
Audi DUO bylo vyvinuté již v roce 1989, ale světové premiéry se dočkalo o rok později na Ženevském autosalónu. Šlo v podstatě o Audi 100 Avant, jehož přední kola roztáčel zážehový pětiválec o výkonu 98 kW (134 koní), kola zadní nápravy měl na starosti elektromotor od firmy Siemens s výkonem 9 kW (12 koní). Jako zdroj energie pro tento motor sloužila nikl-kadmiová baterie s kapacitou 9 kW, jenž našla své místo pod podlahou zavazadlového prostoru.
Většinu času vůz poháněly oba motory zároveň a vůz byl tak vlastně 4x4. DUO mělo i režim čistě bezemisní jízdy. Zapnout čistě elektrický pohon nebylo ale možné za jízdy. Řidič musel nejprve zastavit, zařadit na automatické převodovce polohu neutrál, zapnout tlačítko, a až následně se mohl rozjet jen na zadní elektromotor.
Dojezd Audi byl asi 40 km a maximální rychlost se pohybovala okolo 50 km/h, což naprosto vyhovuje pro jízdu ve městě. Již ve své době bylo DUO vybaveno rekuperačním bržděním a solárními panely pro větší dojezd.
Audi DUO se dočkalo výroby 10ti prototypů, přičemž jeden byl testován ve službách taxislužby v rodném městě automobilky Audi v Ingolstadtu. Do sérové výroby se DUO nikdy nedostalo.
Až teprve v roce 1997 Audi tuto myšlenku oživilo a světlo světa spatřilo Audi A4 DUO v karosářské verzi Avant. Pro pohon byla zvolena kombinace odvedeného motoru 1,9 TDI o výkonu 66 kW (90 koní) a 21 kW (29 koní) silného elektromotoru. Přestože plány byly na výrobu 500 vozů ročně, Audi A4 DUO zradila cena, která byla takřka dvojnásobná oproti pouze dieselové A4 Avant. Do roku 1999 bylo vyrobeno pouze 60 automobilů s tímto hybridním pohonem
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.