Ač se může zdát, že vozy s pohonem PHEV jsou naprostá novinka, která si v poslední době stále více klestí cestu pod kapoty moderních vozů, není tomu tak. Audi svůj první Plug-in hybrid s možností čistě elektrické jízdy vyvinulo již v roce 1989.
Audi DUO bylo vyvinuté již v roce 1989, ale světové premiéry se dočkalo o rok později na Ženevském autosalónu. Šlo v podstatě o Audi 100 Avant, jehož přední kola roztáčel zážehový pětiválec o výkonu 98 kW (134 koní), kola zadní nápravy měl na starosti elektromotor od firmy Siemens s výkonem 9 kW (12 koní). Jako zdroj energie pro tento motor sloužila nikl-kadmiová baterie s kapacitou 9 kW, jenž našla své místo pod podlahou zavazadlového prostoru.
Většinu času vůz poháněly oba motory zároveň a vůz byl tak vlastně 4x4. DUO mělo i režim čistě bezemisní jízdy. Zapnout čistě elektrický pohon nebylo ale možné za jízdy. Řidič musel nejprve zastavit, zařadit na automatické převodovce polohu neutrál, zapnout tlačítko, a až následně se mohl rozjet jen na zadní elektromotor.
Dojezd Audi byl asi 40 km a maximální rychlost se pohybovala okolo 50 km/h, což naprosto vyhovuje pro jízdu ve městě. Již ve své době bylo DUO vybaveno rekuperačním bržděním a solárními panely pro větší dojezd.
Audi DUO se dočkalo výroby 10ti prototypů, přičemž jeden byl testován ve službách taxislužby v rodném městě automobilky Audi v Ingolstadtu. Do sérové výroby se DUO nikdy nedostalo.
Až teprve v roce 1997 Audi tuto myšlenku oživilo a světlo světa spatřilo Audi A4 DUO v karosářské verzi Avant. Pro pohon byla zvolena kombinace odvedeného motoru 1,9 TDI o výkonu 66 kW (90 koní) a 21 kW (29 koní) silného elektromotoru. Přestože plány byly na výrobu 500 vozů ročně, Audi A4 DUO zradila cena, která byla takřka dvojnásobná oproti pouze dieselové A4 Avant. Do roku 1999 bylo vyrobeno pouze 60 automobilů s tímto hybridním pohonem
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?