Tuningové studio Hartge se do širšího podvědomí zapsalo především úpravami vozů značky BMW. Na základě svých zkušeností z motorsportu založili bratři Hartge svou společnost v roce 1971. V roce 1985 získali status výrobce automobilů, což jim zůstalo do poloviny loňského roku, kdy společnost Hartge zanikla.
Dnes vám představíme vůz, který pro společnost není zas tak úplně typickým. Přes zaměření na vozy BMW, Mini či Range Rover, padla volba na úpravu vozu jiné značky. Hartge F1 je upravený Mercedes-Benz W124, který vznikl v počtu jediného kusu. Již v základu se jednalo na svou dobu o poměrně schopné auto. Verze E300 byla poháněna 3.0 litrovým šestiválcem o výkonu 180 koní.
Jenže firma Hartge byla známá pro úpravy vozů BMW, a tak si inženýři řekli, že to, co funguje pod kapotou bavorských vozů, bude fungovat i pod kapotou těch ze Stuttgartu. Motor Mercedes-Benz včetně převodovky putoval z vozu ven a na jeho místo šel ten od BMW. A ne ledajaký, ale řadový šestiválec z legendárního modelu M1. Jenže ani 277 koní, což byl nárůst téměř o 100 koní oproti motoru Mercedes-Benz, tunerům nestačilo.
Motor z BMW M1 převrtali a tím vzrostl objem z 3453 ccm na 3535 ccm, dále byl zvýšen kompresní poměr, motor dostal ostrou sportovní vačkovou hřídel. Změny se dočkalo také sací a výfukové potrubí. Výsledný výkon 330 koní byl na 80tá léta minulého století něčím téměř až šíleným. S těmito parametry si to Hartge F1 mohl rozdávat i se soudobými supersporty. Maximální rychlost byla 290 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhl vůz za 6 sekund.
Na upravený motor z M1 navazuje převodovka z BMW M635 CSi a posílá výkon na kola zadní nápravy. Propracovaný podvozek obdržel tlumiče Bilstein a sportovní brzdy.
Zvenčí vypadá Hartge F1 jako téměř sériová W124. Všimnout si můžete chybějících log Mercedes-Benz. Zajímavé je, že auto nemá vůbec zpětné zrcátko. V té době bylo bráno jako součást volitelné výbavy a jeho absence snižovala odpor vzduchu.
Také v interiéru se toho moc nezměnilo. Nový je tu volant s logem výrobce a přední anatomická sedadla. A samozřejmě nový rychloměr, ocejchovaný na 300 km/h.
Výroba tohoto super-sedanu vyšla na více než 200 tisíc německých marek. Což byl téměř čtyřnásobek původní ceny W124 E300. Ale výsledek byl velice povedený. Vůz v sobě kombinoval to nejlepší z obou prémiových německých výrobců.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!