BAZ Škoda 742 Oficiál: Pokus o slovenský luxusní vůz skončil fiaskem

bohy / AutoRoad.cz, 5. ledna 2020, 13:58 Google+

Slovenský BAZ (Bratislavský Automobilový Závod) dostal na počátku 80. let zadání na výrobu vozu, jenž by u nižších státních úředníků zastoupil rozežrané Volhy 24 a stárnoucí Tatry 603.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BAZ Oficiál

BAZ Oficiál | foto: youtube.com

Sdílejte článek

V dobách řízeného hospodářství nebyly finance na vývoj a výrobu zcela nového vozu. Bratislavští konstruktéři proto vzali za vděk sériovou Škodou 120 a rozhodli se jí upravit po svém. "Stodvacítku" rozřízli v podélném směru. Mezi pravou a levou polovinu vozu navařili plechové pláty o šíři 120 mm (některé zdroje uvádějí dokonce 200 mm). Tím se i prostor pro posádku rozšířil o zmíněných 120-200 mm. Čelní a zadní okna byla slepena ze dvou sériových. Vůz dostal zcela novou plastovou masku se 4 kulatými reflektory. Nový byl též přední i zadní plastový nárazník.

img-responsive

BAZ Oficiál | foto: youtube.com

Největší změny se ovšem odehrály pod kapotou. Původní automobil s koncepcí "vše vzadu" se proměnil na vůz "klasické koncepce", tudíž motor vpředu a pohon zadních kol. Jestli byste čekali, že pohonné ústrojí pocházelo od sovětského VAZu, nebo že byla Škodovácká 1,2 přesunuta dopředu a kardanem roztáčela původní převodovku vzadu, byli byste na omylu. Pohonná jednotka byla převzata z dodávkového automobilu TAZ 1500, který je širokému okruhu čtenářů známý pod původním názvem Škoda 1203. Zážehový čtyřválec OHV o objemu 1433 ccm měl výkon 42 kW (57 koní) a točivý moment 105 N.m. To je oproti standartní Š-120 se 36,7 kW (50 koňmi) a 82 N.m. nárůst přibližně o 15%. Ovšem téměř 100 koňové Volze 24 nesahal tento výkon ani po paty. Přesné parametry BAZu 742 Oficiál nejsou známé, uvádí se hmotnost okolo 950 kg a maximální rychlost na úrovni 140 km/h.

Dobové informace hovořily o velkorysém vnitřním prostoru a též byl chválen velký zavazadlový prostor. Avšak jak jistě tušíte, luxusní bratislavská "škodovka" nesplnila očekávání a nedostala šanci jít do výroby.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: BAZ Škoda 742 Oficiál: Pokus o slovenský luxusní vůz skončil fiaskem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Jak zabránit srážce se zvěří?

Trabant 601 Ostermann Cabrio

Test: Trabant 601 Ostermann, legenda východu nahoře bez

hyundai i30

Nový Hyundai i30 zahajuje výrobu

Kontrolka filtru pevných částic (DPF)

Na českém trhu se stále objevují padělky DPF filtrů!!

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Takový propad meziročních prodejů ojetých aut čekal málokdo, bude ale lépe

TOYOTA_YARIS_4_HYBRID_1

Překvapení na žebříčku spolehlivosti. Očekávání se u elektromobilů nenaplnila

Porsche 911 Targa

Premiéra nového Porsche 911 Targa 4 a Targa 4S

tažné zařízení Brink

Otázka bezpečné jízdy: Pouze certifikované tažné zařízení znamená stoprocentní jistotu

BMW M

Z HISTORIE BMW. Vznik barev a loga BMW M

Hyundai i30 N Performance

Test: Hyundai i30 N Performance, nejsyrovější hot-hatch na trhu

Patricie Pagáčová

Porotkyně SuperStar jezdí v novém Volkswagenu Golf

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen řeší průšvih s novými Golfy. Z továrny prozatím žádný nesmí

BMW

BMW Group obdržela stavební povolení na výstavbu vývojového centra nedaleko Sokolova

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Test: Honda Civic 1,0 VTEC Turbo CVT SPORT LINE, Terminátor s duší baletky

Trakční baterie blízké budoucnosti

Jak rychle zastarává elektromobil?

reklama

Doporučujeme

JCB Fastrac

Víte, jak rychlý je nejrychlejší traktor na světě?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Porotkyně SuperStar jezdí v novém Volkswagenu Golf

  2. Překvapení na žebříčku spolehlivosti. Očekávání se u elektromobilů nenaplnila

  3. Test: Trabant 601 Ostermann, legenda východu nahoře bez

  4. Volkswagen řeší průšvih s novými Golfy. Z továrny prozatím žádný nesmí

  5. Takový propad meziročních prodejů ojetých aut čekal málokdo, bude ale lépe

  6. Test: Hyundai i30 N Performance, nejsyrovější hot-hatch na trhu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud