Tohle krásné kupé Awz P70 předcházelo světoznámému Trabantu 601. A jeho osud?

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 11. prosince 2019, 21:49 Google+

Dnes již legendární Trabant 601 je známý jako malé dvoutaktní autíčko z duroplastu. Věděli jste, že již dříve existoval sportovní automobil vyrobený z tohoto vysmívaného materiálu?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Awz P70 coupe

Awz P70 coupe | foto: wikimedia.org

Sdílejte článek

Vše začalo ještě před druhou světovou válkou. V německém Zwickau vyráběla své vozy automobilka DKW. Již v roce 1939 spatřil světlo světa model DKW F8, po prohře Německa a rozdělení na Německou demokratickou republiku (NDR) a Spolkovou republiku Německo (SRN). DKW mělo tu smůlu, že se nacházelo na špatné straně železné opony. Podnik byl znárodněn a z jeho bran začaly od roku 1949 vyjíždět automobily Ifa F8, které byly téměř totožné s již zmíněným DKW F8.

img-responsive

Awz P70 coupe | foto: wikimedia.org

Na zkrácené platformě Ify F8 vznikl již předchůdce Trabantu 601 s názvem AWZ P70 Zwickau. Kapota, střecha a víko zavazadlového prostoru byly z plechu, ostatní povrchové díly karosérie byly z Duroplastu. Mezi lety 1955 a 1959 vzniklo celkem 36 155 kusů.

Přibližně 1 000 kusů připadalo právě na sportovně stříbrné 2+2 místné kupé. Sporťáček s vnějšími rozměry 3740x1500x1400 mm a rozvorem 2380 mm vážil pouhých 875 kg. Přední kola poháněl kapalinou chlazený dvoudobý řadový dvouválec, s objemem 690 ccm o výkonu 16 kW (22 koní) a s točivým momentem 53 N.m. K volbě rychlostních stupňů sloužila 3 stupňová manuální převodovka. Maximální rychlost byla rovných 100 km/h a průměrná spotřeba dosahovala 7,5 litrů směsi benzínu a oleje na 100 km. V roce 1959 byl vůz nahrazen Trabantem P50, který byl již jen krůček k nejznámějšímu duroplastovému Trabantu 601.

img-responsive

Awz P70 coupe | foto: wikimedia.org

Vytisknout

Diskuze: Tohle krásné kupé Awz P70 předcházelo světoznámému Trabantu 601. A jeho osud?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

TMMF zahájení výroby

Auta nejsou, zoufají Češi. Příčin našli celou řadu

Volkswagen Amarok

Nový Amarok bude představen v polovině roku 2022, pod kapotou bude opět šestiválec

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Ilustrační foto

ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

Ford Ranger Raptor

TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

ojetá auta

Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

Toyota Yaris GRMN

Kladivo na Yaris GR? Nový Yaris GRMN, který je ještě ostřejší a bude pěkně vzácný!

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021

BMW čerstvě přepsalo dějiny v prémiovém segmentu

lexus nx

Uhodnete, který Lexus je tím nejbezpečnějším v historii?

reklama

Doporučujeme

Ford F-250

Ford Super Duty F-250 Baja 1000, obří pick-up s točivým moment 1437 N.m.

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

  2. TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

  3. Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

  4. ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

  5. Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

  6. Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud