Sověti nakonec monstra zakázali. Přestože jednou měli vše větší a drsnější

bohy / AutoRoad.cz, 26. října 2019, 21:24 Google+

V Sovětském svazu měl svůj význam i rozvoj motoristického sportu. Tím hlavním byla ale propagace vojenské služby. Narozdíl od mezinárodního motoristického sportu měl ten sovětský jeden důležitý rys. Závodů se mohly účastnit pouze armádní automobily a ty, které byly zapojeny do tvorby národního hospodářství.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sovětský autokros

Sovětský autokros | foto: carakoom.com

Sdílejte článek

Sovětský autokros zpočátku připomínal americkou soutěž Baja1000. Kruh o délce asi 10 kilometrů museli jezdci překonat deset až patnáctkrát. Závodníci se během jízdy museli potýkat s různými terénními nástrahami. Překonávali rokle, brody a všudypřítomné bláto. V prvních letech probíhal start ve stylu Le Mans. Po zahájení závodu řídíči běželi ke svým vozům, nastartovali a až poté se rozjeli po trati.

Mezi nejčastější závodní vozy se řadily GAZ-51, GAZ-52 a GAZ-53. Později přibyl i těžší nákladní automobil Zil-130, pro kterého záhy vznikla vlastní třída. V případě převrácení byl řidič chráněn silným ocelovým rámem namontovaným za kabinou. Na rámu bylo závodní číslo. Ta se nacházela též z boku na dveřích.

Autokros měl mezi diváky velikou oblibu. V dobách největší slávy bylo podél trati rozmístěno až 40 000 příznivců tohoto nevídaného soutěžního klání. V roce 1980 přišlo velké ochlazení. Na víně byl kritický článek v tehdejších novinách Pravda, s názvem "Proč kamióny létají?". Nákladní autokros byl shledán za škodlivý. Počet závodníků i diváků se snižoval, až byly nakonec závody zcela zakázané.

Po rozpadu SSSR byl zákaz zrušen a jezdí se do dnešních dnů. Většina závodníků i nadále používá stařičké náklaďáky GAZ a ZIL, jako v dobách jejich největší slávy.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Sověti nakonec monstra zakázali. Přestože jednou měli vše větší a drsnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Racing Expo Ferrari

Racing Expo, tisíce spoutaných koní pod jednou střechou

Škoda Octavia 4

Škoda Octavia 4 (2020) odhalena. Do prodeje jde ještě letos

hyundai genesis

BOŽSKÝ KLID v autě. Redukce hluku o polovinu. Jak funguje převratný systém RANC?

BMW X2 předvádí v losím testu extrémní nedotáčivost

LOSÍ TEST s potížemi. Co se děje u BMW, že je i Škoda Karoq jistější?

Škoda postupně odhaluje čtvrtou generaci Octavie

Nová Škoda Octavia: Větší kufr i tyto nové funkce

Volha 24 s výkonem 700 koní

Dokonalý sleeper Volha 24 s výkonem 700 koní

Škoda Fabia

Škoda Fabia v bazarech. Jak se změnily ceny, nájezdy a nabízené modely?

Škoda Superb iV

Registrace nových aut padají, REKORD ale zapsala jedna kategorie

Hyundai Kona Hybrid

Vítěz překvapí. Němečtí novináři vybírali nejlepší kompaktní SUV se vznětovými motory

Toyota GR Supra GT4

Závodní Supra GT4 dorazí na evropský trh

reklama

Doporučujeme

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Nový Volkswagen GOLF oficiálně: Nezaměnitelný, intuitivní, chytrý, bezpečný s 8…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vítěz překvapí. Němečtí novináři vybírali nejlepší kompaktní SUV se vznětovými motory

  2. Nová Škoda Octavia: Větší kufr i tyto nové funkce

  3. Registrace nových aut padají, REKORD ale zapsala jedna kategorie

  4. Dokonalý sleeper Volha 24 s výkonem 700 koní

  5. Auta v zimě? Tahle opatření vám ušetří peníze i nervy

  6. Driftující dodávka od Hyundai s výkonem 408 koní

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud