Sověti nakonec monstra zakázali. Přestože jednou měli vše větší a drsnější

bohy / AutoRoad.cz, 26. října 2019, 21:24 Google+

V Sovětském svazu měl svůj význam i rozvoj motoristického sportu. Tím hlavním byla ale propagace vojenské služby. Narozdíl od mezinárodního motoristického sportu měl ten sovětský jeden důležitý rys. Závodů se mohly účastnit pouze armádní automobily a ty, které byly zapojeny do tvorby národního hospodářství.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sovětský autokros

Sovětský autokros | foto: carakoom.com

Sdílejte článek

Sovětský autokros zpočátku připomínal americkou soutěž Baja1000. Kruh o délce asi 10 kilometrů museli jezdci překonat deset až patnáctkrát. Závodníci se během jízdy museli potýkat s různými terénními nástrahami. Překonávali rokle, brody a všudypřítomné bláto. V prvních letech probíhal start ve stylu Le Mans. Po zahájení závodu řídíči běželi ke svým vozům, nastartovali a až poté se rozjeli po trati.

Mezi nejčastější závodní vozy se řadily GAZ-51, GAZ-52 a GAZ-53. Později přibyl i těžší nákladní automobil Zil-130, pro kterého záhy vznikla vlastní třída. V případě převrácení byl řidič chráněn silným ocelovým rámem namontovaným za kabinou. Na rámu bylo závodní číslo. Ta se nacházela též z boku na dveřích.

Autokros měl mezi diváky velikou oblibu. V dobách největší slávy bylo podél trati rozmístěno až 40 000 příznivců tohoto nevídaného soutěžního klání. V roce 1980 přišlo velké ochlazení. Na víně byl kritický článek v tehdejších novinách Pravda, s názvem "Proč kamióny létají?". Nákladní autokros byl shledán za škodlivý. Počet závodníků i diváků se snižoval, až byly nakonec závody zcela zakázané.

Po rozpadu SSSR byl zákaz zrušen a jezdí se do dnešních dnů. Většina závodníků i nadále používá stařičké náklaďáky GAZ a ZIL, jako v dobách jejich největší slávy.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Sověti nakonec monstra zakázali. Přestože jednou měli vše větší a drsnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Combi 1,5 TSI ACT

MINITEST: Škoda Octavia combi 1,5 TSI IV. generace ve zřejmě nejžádanější konfiguraci

Aktuální logo automobilky Škoda Auto, platné od roku 2016.

Šokující zpráva! Automobilka Škoda Auto mění majitele!

Nissan Juke-R700

Jedinečný Nissan Juke-R700 s motorem z GT-R

Toyota

Co je to Digitální Showroom

Andrej Babiš předseda vlády

Vláda zamýšlí odklad splátek v souvislosti s COVID-19, co na to nebankovní poskytovatele úvěrů?

Peugeot 208 Car Of The Year

Peugeot přepisuje historii

Mercedes-AMG GT Black Series

Mercedes-AMG GT Black Series, trojcípá hvězda míří na zákazníky Lamborghini a Ferrari

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

DOMA, POHODLÍ A ZADARMO! Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

BMW přináší první virtuální pohled na pohon budoucího vozu BMW i Hydrogen NEXT

VODÍK A ELEKTŘINA! BMW má řešení, jak opět stavět auta s pořádným výkonem i dojezdem

Laurin & Klement / Škoda 110 již v roce 1925 prokázal inovativnost značky. Zákaznící si mohli vybrat z pěti karosérií

Slavné "Simply Clever". Znáte všech 60 prvků? Úplně prvním nebyl deštník v Superbu...

reklama

Doporučujeme

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Nový Volkswagen GOLF oficiálně: Nezaměnitelný, intuitivní, chytrý, bezpečný s 8…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. DOMA, POHODLÍ A ZADARMO! Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

  2. Koupit si nyní auto je extrémně výhodné. Podívejte se proč

  3. Šokující zpráva! Automobilka Škoda Auto mění majitele!

  4. MINITEST: Škoda Octavia combi 1,5 TSI IV. generace ve zřejmě nejžádanější konfiguraci

  5. Peugeot přepisuje historii

  6. Hyundai přispěje České republice v boji proti nemoci COVID-19

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud