Rallyovou skupinu B asi nemusíme nikomu příliš připomínat. Zřejmě nejpopulárnější kategorie plná vysokovýkonných vozidel s pohonem všech kol proslavila tyto automobilové závody a přitáhla k nim nové diváky, fanoušky i sponzory. Po pěti letech (konkrétně v roce 1987) byla však zrušena z důvodu bezpečnosti diváků i jezdců samotných, tragických nehod totiž neustále přibývalo.
Vozy na úrovní Formule 1, motory s výkonem kolem 500 koní, ochranný rám a kevlarová karoserie, právě takovou atmosféru si můžeme připomenout díky malému britskému automobilu MG Metro 6R4. Tenhle automobil vybojoval při svém prvním startu hned třetí místo, problémem však bylo, že se do soutěže skupiny B zapojil těsně před jejím ukončením. Podobný osud však měly i další automobilky vyvíjející soutěžní speciály pro skupinu B, které však již nestihly do soutěže nastoupit.
Vůz z dnešního článku sdílí technologie s ostrými závodními automobily, jeho osud však měl být od začátku jiný. Do rukou se dostal soukromé osobě ve formě stavebnice, a ať už měl nový majitel s automobilem původně jakékoliv úmysly, nakonec jeho splněný automobilový sen odpočíval ve stodole až do jeho smrti. Konkrétně se jedná o kousek s pořadovým číslem #189 z 200 vyrobených, což byl minimální počet, který musela každá automobilka splnit k homologaci modelu a startu ve skupině B.
Po majitelovo smrti putoval MG Metro 6R4 nejdříve do muzea v Doningtonu, kde zůstal až do roku 2002 (v té době měl najeto pouhých 5 mil, tedy přibližně 8 kilometrů). Současný majitel vozu "uštědřil" další projížďku, díky které se ukazatel zastavil na čísle 7 - a právě nájezd automobilu v podobě 11 kilometrů je jedním z prvků, které z něj dělají skvělý sběratelský kousek s vysokou hodnotou. Výbornému stavu odpovídají i sedadla opatřená igelitem, z čehož si dovolujeme usoudit, že právě tento automobil toho za svých 34 let života opravdu mnoho nezažil. A abychom nezapomněli, za předními sedadly se nachází pohonná jednotka, kterou je vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru a výkonu 250 k. Jedná se tedy o model Clubman určený pro silniční využití. Ostré modely určené přímo závody skupiny B měly motor naladěn na výkon 410 k.
Jak vidíte není se čemu divit, že za tento exemplář někdo zaplatí vysokou cenu. Dražba proběhne poslední červencový víkend na okruhu v Silvestrone a již nyní si aukční síň určila minimální hodnotu, za kterou bude vůz nabízen - v přepočtu 5,8 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?