Rallyovou skupinu B asi nemusíme nikomu příliš připomínat. Zřejmě nejpopulárnější kategorie plná vysokovýkonných vozidel s pohonem všech kol proslavila tyto automobilové závody a přitáhla k nim nové diváky, fanoušky i sponzory. Po pěti letech (konkrétně v roce 1987) byla však zrušena z důvodu bezpečnosti diváků i jezdců samotných, tragických nehod totiž neustále přibývalo.
Vozy na úrovní Formule 1, motory s výkonem kolem 500 koní, ochranný rám a kevlarová karoserie, právě takovou atmosféru si můžeme připomenout díky malému britskému automobilu MG Metro 6R4. Tenhle automobil vybojoval při svém prvním startu hned třetí místo, problémem však bylo, že se do soutěže skupiny B zapojil těsně před jejím ukončením. Podobný osud však měly i další automobilky vyvíjející soutěžní speciály pro skupinu B, které však již nestihly do soutěže nastoupit.
Vůz z dnešního článku sdílí technologie s ostrými závodními automobily, jeho osud však měl být od začátku jiný. Do rukou se dostal soukromé osobě ve formě stavebnice, a ať už měl nový majitel s automobilem původně jakékoliv úmysly, nakonec jeho splněný automobilový sen odpočíval ve stodole až do jeho smrti. Konkrétně se jedná o kousek s pořadovým číslem #189 z 200 vyrobených, což byl minimální počet, který musela každá automobilka splnit k homologaci modelu a startu ve skupině B.
Po majitelovo smrti putoval MG Metro 6R4 nejdříve do muzea v Doningtonu, kde zůstal až do roku 2002 (v té době měl najeto pouhých 5 mil, tedy přibližně 8 kilometrů). Současný majitel vozu "uštědřil" další projížďku, díky které se ukazatel zastavil na čísle 7 - a právě nájezd automobilu v podobě 11 kilometrů je jedním z prvků, které z něj dělají skvělý sběratelský kousek s vysokou hodnotou. Výbornému stavu odpovídají i sedadla opatřená igelitem, z čehož si dovolujeme usoudit, že právě tento automobil toho za svých 34 let života opravdu mnoho nezažil. A abychom nezapomněli, za předními sedadly se nachází pohonná jednotka, kterou je vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru a výkonu 250 k. Jedná se tedy o model Clubman určený pro silniční využití. Ostré modely určené přímo závody skupiny B měly motor naladěn na výkon 410 k.
Jak vidíte není se čemu divit, že za tento exemplář někdo zaplatí vysokou cenu. Dražba proběhne poslední červencový víkend na okruhu v Silvestrone a již nyní si aukční síň určila minimální hodnotu, za kterou bude vůz nabízen - v přepočtu 5,8 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.