Rallyovou skupinu B asi nemusíme nikomu příliš připomínat. Zřejmě nejpopulárnější kategorie plná vysokovýkonných vozidel s pohonem všech kol proslavila tyto automobilové závody a přitáhla k nim nové diváky, fanoušky i sponzory. Po pěti letech (konkrétně v roce 1987) byla však zrušena z důvodu bezpečnosti diváků i jezdců samotných, tragických nehod totiž neustále přibývalo.
Vozy na úrovní Formule 1, motory s výkonem kolem 500 koní, ochranný rám a kevlarová karoserie, právě takovou atmosféru si můžeme připomenout díky malému britskému automobilu MG Metro 6R4. Tenhle automobil vybojoval při svém prvním startu hned třetí místo, problémem však bylo, že se do soutěže skupiny B zapojil těsně před jejím ukončením. Podobný osud však měly i další automobilky vyvíjející soutěžní speciály pro skupinu B, které však již nestihly do soutěže nastoupit.
Vůz z dnešního článku sdílí technologie s ostrými závodními automobily, jeho osud však měl být od začátku jiný. Do rukou se dostal soukromé osobě ve formě stavebnice, a ať už měl nový majitel s automobilem původně jakékoliv úmysly, nakonec jeho splněný automobilový sen odpočíval ve stodole až do jeho smrti. Konkrétně se jedná o kousek s pořadovým číslem #189 z 200 vyrobených, což byl minimální počet, který musela každá automobilka splnit k homologaci modelu a startu ve skupině B.
Po majitelovo smrti putoval MG Metro 6R4 nejdříve do muzea v Doningtonu, kde zůstal až do roku 2002 (v té době měl najeto pouhých 5 mil, tedy přibližně 8 kilometrů). Současný majitel vozu "uštědřil" další projížďku, díky které se ukazatel zastavil na čísle 7 - a právě nájezd automobilu v podobě 11 kilometrů je jedním z prvků, které z něj dělají skvělý sběratelský kousek s vysokou hodnotou. Výbornému stavu odpovídají i sedadla opatřená igelitem, z čehož si dovolujeme usoudit, že právě tento automobil toho za svých 34 let života opravdu mnoho nezažil. A abychom nezapomněli, za předními sedadly se nachází pohonná jednotka, kterou je vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru a výkonu 250 k. Jedná se tedy o model Clubman určený pro silniční využití. Ostré modely určené přímo závody skupiny B měly motor naladěn na výkon 410 k.
Jak vidíte není se čemu divit, že za tento exemplář někdo zaplatí vysokou cenu. Dražba proběhne poslední červencový víkend na okruhu v Silvestrone a již nyní si aukční síň určila minimální hodnotu, za kterou bude vůz nabízen - v přepočtu 5,8 milionu korun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?