Když se před dvěma roky na trh dostal Mercedes třídy X, firma jej prezentovala jako svůj první pick-up a do jisté míry měla pravdu. Opravdu první pick-up s trojcípou hvězdou na přídi se ale zrodil už v roce 1972.
Důvody pro vznik prvního pick-upu ale byly poněkud jiné než ty, které světu přinesly nejluxusnější verzi Nissanu Navara a také byly velmi typické pro místo vzniku.
Jižní Amerika není zrovna proslulá svou automobilou produkcí, v tamních zemích však vznikaly a dodnes vznikají vozy známých značek ale neznámých tvarů, často endemické pro jednotlivé země. Důvodem byly historicky převážně vysoká cla a další omezení na dovoz hotových automobilů. které donutily automobilky jednak rozjet lokální výrobu a také kreativně obelstít systém. Nedávno jsme vám ve článku ukázali, jakým způsobem automobilky obchází zákony a nařízení, dnešní případ je jen další ukázkou.
V Argentině v 70. letech platily vysoká cla na dovážené automobily všech kategorií, což vedlo automobilky k postavení továren, kde se vozy montovaly z importovaných CKD kitů. Zároveň ale byly uvaleny vysoké daně na prodej větších luxusních vozů, včetně těch lokálně montovaných, což samozřejmě znamenalo problém pro značku jako je Mercedes. Ten chtěl počátkem 70. let nabízet v zemi svůj velký sedan W115, daňová zátěž by jej však učinila témě neprodejným. Na luxusní pick-upy však argentinská nařízení nepamatovala a tak se zrodil unikátní model.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Importované CKD kity standardních sedanů Mercedes 220D se v argentinské továrně přestavovaly na užitkové verze a to ve dvou základních variantách. Jedna si ponechala téměř celou kabinu standardního sedanu, ložná plocha tedy začínala až v úrovni upraveného C sloupku. Mnohem využitelnější druhá varianta pak vypadal více jako klasický pick-up, se zachováním pouze předních sedaček a kabinou zakončenou B sloupkem.
Technika zůstala nezměněna, všechny varianty dostaly dieselový čtyřválec OM615 o objemu 2.2 litru, s výkonem 60 koní a 126 Nm. Také interiér zůstaly původní, na pick-up tedy nabízel nečekanou úroveň pohodlí. V 70. letech si tedy mohli argentinci koupit německé El Camino, moc zájemců se však nakonec nenašlo.
La Pickup, jak je vůz v argentině nazýván, se ve výrobě udržel jen čtyři roky a dohromady vzniklo 1044 kusů. Většina se jich samozřejmě prodala v Argentině, několik se jich ale už tehdy dostalo i do Evropy, dnes se tak minimálně jeden nachází i ve sbírkách Mercedesu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.