Když se před dvěma roky na trh dostal Mercedes třídy X, firma jej prezentovala jako svůj první pick-up a do jisté míry měla pravdu. Opravdu první pick-up s trojcípou hvězdou na přídi se ale zrodil už v roce 1972.
Důvody pro vznik prvního pick-upu ale byly poněkud jiné než ty, které světu přinesly nejluxusnější verzi Nissanu Navara a také byly velmi typické pro místo vzniku.
Jižní Amerika není zrovna proslulá svou automobilou produkcí, v tamních zemích však vznikaly a dodnes vznikají vozy známých značek ale neznámých tvarů, často endemické pro jednotlivé země. Důvodem byly historicky převážně vysoká cla a další omezení na dovoz hotových automobilů. které donutily automobilky jednak rozjet lokální výrobu a také kreativně obelstít systém. Nedávno jsme vám ve článku ukázali, jakým způsobem automobilky obchází zákony a nařízení, dnešní případ je jen další ukázkou.
V Argentině v 70. letech platily vysoká cla na dovážené automobily všech kategorií, což vedlo automobilky k postavení továren, kde se vozy montovaly z importovaných CKD kitů. Zároveň ale byly uvaleny vysoké daně na prodej větších luxusních vozů, včetně těch lokálně montovaných, což samozřejmě znamenalo problém pro značku jako je Mercedes. Ten chtěl počátkem 70. let nabízet v zemi svůj velký sedan W115, daňová zátěž by jej však učinila témě neprodejným. Na luxusní pick-upy však argentinská nařízení nepamatovala a tak se zrodil unikátní model.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Importované CKD kity standardních sedanů Mercedes 220D se v argentinské továrně přestavovaly na užitkové verze a to ve dvou základních variantách. Jedna si ponechala téměř celou kabinu standardního sedanu, ložná plocha tedy začínala až v úrovni upraveného C sloupku. Mnohem využitelnější druhá varianta pak vypadal více jako klasický pick-up, se zachováním pouze předních sedaček a kabinou zakončenou B sloupkem.
Technika zůstala nezměněna, všechny varianty dostaly dieselový čtyřválec OM615 o objemu 2.2 litru, s výkonem 60 koní a 126 Nm. Také interiér zůstaly původní, na pick-up tedy nabízel nečekanou úroveň pohodlí. V 70. letech si tedy mohli argentinci koupit německé El Camino, moc zájemců se však nakonec nenašlo.
La Pickup, jak je vůz v argentině nazýván, se ve výrobě udržel jen čtyři roky a dohromady vzniklo 1044 kusů. Většina se jich samozřejmě prodala v Argentině, několik se jich ale už tehdy dostalo i do Evropy, dnes se tak minimálně jeden nachází i ve sbírkách Mercedesu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?