Když se před dvěma roky na trh dostal Mercedes třídy X, firma jej prezentovala jako svůj první pick-up a do jisté míry měla pravdu. Opravdu první pick-up s trojcípou hvězdou na přídi se ale zrodil už v roce 1972.
Důvody pro vznik prvního pick-upu ale byly poněkud jiné než ty, které světu přinesly nejluxusnější verzi Nissanu Navara a také byly velmi typické pro místo vzniku.
Jižní Amerika není zrovna proslulá svou automobilou produkcí, v tamních zemích však vznikaly a dodnes vznikají vozy známých značek ale neznámých tvarů, často endemické pro jednotlivé země. Důvodem byly historicky převážně vysoká cla a další omezení na dovoz hotových automobilů. které donutily automobilky jednak rozjet lokální výrobu a také kreativně obelstít systém. Nedávno jsme vám ve článku ukázali, jakým způsobem automobilky obchází zákony a nařízení, dnešní případ je jen další ukázkou.
V Argentině v 70. letech platily vysoká cla na dovážené automobily všech kategorií, což vedlo automobilky k postavení továren, kde se vozy montovaly z importovaných CKD kitů. Zároveň ale byly uvaleny vysoké daně na prodej větších luxusních vozů, včetně těch lokálně montovaných, což samozřejmě znamenalo problém pro značku jako je Mercedes. Ten chtěl počátkem 70. let nabízet v zemi svůj velký sedan W115, daňová zátěž by jej však učinila témě neprodejným. Na luxusní pick-upy však argentinská nařízení nepamatovala a tak se zrodil unikátní model.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Importované CKD kity standardních sedanů Mercedes 220D se v argentinské továrně přestavovaly na užitkové verze a to ve dvou základních variantách. Jedna si ponechala téměř celou kabinu standardního sedanu, ložná plocha tedy začínala až v úrovni upraveného C sloupku. Mnohem využitelnější druhá varianta pak vypadal více jako klasický pick-up, se zachováním pouze předních sedaček a kabinou zakončenou B sloupkem.
Technika zůstala nezměněna, všechny varianty dostaly dieselový čtyřválec OM615 o objemu 2.2 litru, s výkonem 60 koní a 126 Nm. Také interiér zůstaly původní, na pick-up tedy nabízel nečekanou úroveň pohodlí. V 70. letech si tedy mohli argentinci koupit německé El Camino, moc zájemců se však nakonec nenašlo.
La Pickup, jak je vůz v argentině nazýván, se ve výrobě udržel jen čtyři roky a dohromady vzniklo 1044 kusů. Většina se jich samozřejmě prodala v Argentině, několik se jich ale už tehdy dostalo i do Evropy, dnes se tak minimálně jeden nachází i ve sbírkách Mercedesu.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.