Když se před dvěma roky na trh dostal Mercedes třídy X, firma jej prezentovala jako svůj první pick-up a do jisté míry měla pravdu. Opravdu první pick-up s trojcípou hvězdou na přídi se ale zrodil už v roce 1972.
Důvody pro vznik prvního pick-upu ale byly poněkud jiné než ty, které světu přinesly nejluxusnější verzi Nissanu Navara a také byly velmi typické pro místo vzniku.
Jižní Amerika není zrovna proslulá svou automobilou produkcí, v tamních zemích však vznikaly a dodnes vznikají vozy známých značek ale neznámých tvarů, často endemické pro jednotlivé země. Důvodem byly historicky převážně vysoká cla a další omezení na dovoz hotových automobilů. které donutily automobilky jednak rozjet lokální výrobu a také kreativně obelstít systém. Nedávno jsme vám ve článku ukázali, jakým způsobem automobilky obchází zákony a nařízení, dnešní případ je jen další ukázkou.
V Argentině v 70. letech platily vysoká cla na dovážené automobily všech kategorií, což vedlo automobilky k postavení továren, kde se vozy montovaly z importovaných CKD kitů. Zároveň ale byly uvaleny vysoké daně na prodej větších luxusních vozů, včetně těch lokálně montovaných, což samozřejmě znamenalo problém pro značku jako je Mercedes. Ten chtěl počátkem 70. let nabízet v zemi svůj velký sedan W115, daňová zátěž by jej však učinila témě neprodejným. Na luxusní pick-upy však argentinská nařízení nepamatovala a tak se zrodil unikátní model.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Importované CKD kity standardních sedanů Mercedes 220D se v argentinské továrně přestavovaly na užitkové verze a to ve dvou základních variantách. Jedna si ponechala téměř celou kabinu standardního sedanu, ložná plocha tedy začínala až v úrovni upraveného C sloupku. Mnohem využitelnější druhá varianta pak vypadal více jako klasický pick-up, se zachováním pouze předních sedaček a kabinou zakončenou B sloupkem.
Technika zůstala nezměněna, všechny varianty dostaly dieselový čtyřválec OM615 o objemu 2.2 litru, s výkonem 60 koní a 126 Nm. Také interiér zůstaly původní, na pick-up tedy nabízel nečekanou úroveň pohodlí. V 70. letech si tedy mohli argentinci koupit německé El Camino, moc zájemců se však nakonec nenašlo.
La Pickup, jak je vůz v argentině nazýván, se ve výrobě udržel jen čtyři roky a dohromady vzniklo 1044 kusů. Většina se jich samozřejmě prodala v Argentině, několik se jich ale už tehdy dostalo i do Evropy, dnes se tak minimálně jeden nachází i ve sbírkách Mercedesu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?