V neděli 1. března 1959 se otevřely brány veletrhu v německém Lipsku. K magnetům československá expozice patřily nové modely osobních vozů Škoda , ve světové premiéře se zde představil atraktivní kabriolet Škoda Felicia. Zaslouženou pozornost vzbudil také na následném autosalonu v Ženevě (12. – 22. března) a od 4. dubna byly tři exempláře vozu Škoda Felicia úspěšně prezentovány na newyorském výstavišti Coliseum. Uvedení do prodeje v USA, tehdy zemi s největší automobilovou produkcí na světě a zároveň s největším automobilovým trhem, bylo pro všechny značky otázkou prestiže.
Předchůdcem mimořádně oblíbeného typu Škoda Felicia byl otevřený vůz Š 450 z roku 1957. Typové označení vyjadřovalo počet válců a výkon motoru, v daném případě 50 k (36,8 kW). Většina z celkem 1010 kusů kabrioletu Škoda 450, vyrobených do roku 1959, byla určena pro náročné světové trhy, včetně Velké Británie a USA.
Nástupcem se počátkem roku 1959 stal vůz se zvučným označením: Škoda Felicia. Výroba probíhala v závodě v Kvasinách, k významným technickým inovacím oproti typu Š 450 patřila nová přední náprava s vinutými pružinami namísto příčného listového pera, přenos vibrací z podvozku s centrálním páteřovým trámem do celokovové karoserie omezily masivnější pryžové silentbloky, přibyly i účinnější asymetrické světlomety. Kromě standardní textilní stahovací střechy nabídku doplnil laminátový hardtop, vážící pouhých 27 kg.
V základním provedení měla Škoda Felicia pohotovostní/užitečnou hmotnost 930/300 kg, při rozvoru 2390 mm byla 4065 mm dlouhá. Kromě čtyř osob přepravila až 320 l zavazadel. Řadový benzinový čtyřválec s ventilovým rozvodem OHV dával z objemu 1089 cm3 výkon 50 k (36,8 kW)
při 5500 otáčkách, točivý moment 74,5 N.m byl dostupný již v 3500/min. Na patnáctipalcových pneumatikách kabriolet dosahoval rychlosti 130 km/h, průměrná spotřeba se pohybovala kolem 9 l na 100 km.
Kabriolet s líbivými tvary slavil okamžitě úspěch, již v roce 1959 se vyvezlo téměř 70 % z 3251 vyrobených vozů. Škoda Felicia vzbudila pozornost i v tak odlehlých destinacích, jako byly autosalony v Mexico City nebo Johannesburgu. K nejznámějším zahraničním majitelům vozu Škoda Felicia patřil jeden z nejlepších profesionálních hokejistů své doby, Kanaďan Maurice „Rocket“ Richard (1921 – 2000), kapitán týmu Montreal Canadiens. Jako první v historii NHL nastřílel 50 gólů v 50 zápasech.
V březnu 1961 se v Ženevě představil facelift modelu Škoda Felicia. Kromě jemnější přední masky zaujaly především kapkovité zadní svítilny ve zvýšených blatnících, přibyla lůžková úprava interiéru, nová přístrojová deska ze sklolaminátu „Polytex“ byla čalouněna černou koženkou. Vyklápěcí zadní boční okénka laminátového hardtopu zlepšila odvětrání interiéru.
Řazení se zrychlilo a zpřesnilo přesunutím řadicí páky ze sloupku pod volantem do sportovnější polohy na podlaze. Výkon motoru 1,1 l vzrostl o 2 k (1,4 kW) díky technickým změnám umožněným rozšířením stávající nabídky benzinu o kvalitnější s oktanovým číslem 70. V následujícím roce 1962 nabídku rozšířila verze Felicia Super se čtyřválcem 1221 cm3, osazeným dvojicí spádových karburátorů československé značky Jikov. I díky dalším úpravám měli zákazníci k dispozici 55 k (40,5 kW) při 5100/min a 82 N.m při 3000/min. Felicia Super, vážící jen o 10 kg více než základní model, dosahovala na širších pneumatikách 5,90-15 rychlosti 135 km/h.
Výroba oblíbené řady Felicia se na lince závodu v Kvasinách prolínala s neméně úspěšným „sourozencem“ Škoda OCTAVIA COMBI, éra otevřených automobilů Škoda s rámovým podvozkem a klasickou koncepcí pohonu skončila s rokem 1964 i kvůli přechodu automobilky na moderní typ Š 1000 MB.
Škoda Felicia se stala ikonou i na domácím trhu. Snad v nejefektnějším aranžmá dal ladným kabrioletům Škoda Felicia vyniknout filmový muzikál režiséra Ladislava Rychmana Dáma na kolejích, který do československých kin zamířil v září 1966. Dvě desítky elegantních kabrioletů Škoda Felicia zde ve velké revuální scéně vytvořily pestrobarevný špalír pro hlavní postavu zpívající řidičky tramvaje. Atraktivní kabriolety řady Felicia se těší velké oblibě i 60 let od své premiéry. Svědčí o tom nejen zájem mezi sběrateli historických vozidel či rostoucí tržní hodnota dochovaných exemplářů, ale také pozornost, věnovaná otevřeným vozům Škoda při akcích historických vozidel- od západní Evropy po Čínu.