Přestavby karoserie podle přání a představ zákazníka se těšily velké popularitě zejména v předválečném a poválečném období, ovšem tohle Bentley Turbo RL Empress II je jasným důkazem, že i v devadesátých letech lidí toužili po unikátních strojích. Z továrny totiž tento vůz vyjel jako reprezentativní limuzína, až poté se z něj stalo elegantní kupé.
Reprezentativní sedan Bentley Turbo LWB RL byl vyráběn od poloviny osmdesátých let až do pozdních let devadesátých, tento kousek je však skutečný unikát. Karosárna Hooper totiž upravila pouhých pat modelů do karoserie kupé a toto je jeden z nich.
Z pouhých pěti kupé byly přitom pouze dva vyrobeny s volantem na levé straně, což z tohoto stroje dělá ještě větší raritu. Výrazně přestavěná hliníková karoserie byla nalakována do rudé barvy v odstínu „Tudor Red" a v interiéru převládá barva v odstínu Magnolia.
Bohatá prémiová výbava je u automobilů značky Bentley samozřejmostí, ovšem v tomto případě se bavíme o technice, která je mnohdy srovnatelná s dnešními standardy. Nechybí malý koktejlový bar, stříbrná sada doplňků, prosklená střecha nad předními i zadními cestujícími, audio-soustava Alpine s 12 reproduktory a sedadla v přední i zadní řadě jsou ovládána elektricky.
Pod kapotou byl měl být ukryt standardní motor Rolls-Royce Bentley V8 o objemu 6.75 litru, který je přeplňován turbodmychadlem. Jeho výkon sice nebyl pro potencionální zájemce důležitým parametrem, takže ho automobilka oficiálně ani neuváděla, přesto se mělo jednat o cca 300 koní.
Vůz vyrobený v roce 1991 byl vyroben k propagačním účelům karosárny Hooper, jeden z investorů však vůz vyvezl do Los Angeles, kde byl zakoupen a zařazen do sbírky Calumet Collection. Posledních několik desetiletí tak vůz strávil ve společnosti dalších modelů Bentley a Rolls-Royce, které ve většině případů prošly zakázkovými úpravami.
Jelikož strávil vůz většinu času v muzeu, nejspíš nikoho nepřekvapí, že jeho tachometr ukazuje nájezd pouhých 11 632 kilometrů. S tím souvisí i naprosto perfektní stav vozu, který prakticky nepotřeboval žádnou renovaci nebo cokoliv podobného.
Vůz, který patří bezesporu mezi jedny z nejraritnějších Bentley, je v současnosti vystaven na aukčním webu RM Sothebys, který plánuje jeho aukci na leden příštího roku. Odhadovaná cena nebyla zveřejněna, ovšem s přihlédnutím k výše zmíněným faktům se dá očekávat, že bude vysoká.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.