Jedno sedadlo, jeden válec a spousta zábavy při rychlostech až 80 km/h. Zhruba tak by se dalo popsat miniaturní autíčko King Midget, jehož výroba probíhala mezi lety 1946 až 1971 v americkém státě Ohio. Jeho stavba přitom probíhala svépomocí, neboť výrobce posílal zákazníkům pouze stavebnici se základními díly a instrukcemi k výrobě karoserie.
V druhé polovině čtyřicátých let se Evropa pomalu vzpamatovávala z následků ničivé války, v zámoří si však lidé užívali benefitů vzkvétající ekonomiky. To se dotklo i trhu s automobily, kde se začaly objevovat větší a bohatě zdobenější stroje, které dodnes považujeme za ikonické klasiky amerických silnic.
Americký trh s automobily byl však podstatně bohatší, než se může na první pohled zdát. Jak jinak ostatně vysvětlit existenci malé automobilky King Midget sídlící ve státě Ohio, která od roku 1946 do roku 1971 vyráběla skutečně miniaturní automobily, které si mohl kdekdo postavit svépomocí.
Jak zdůrazňuje web TheDrive, který nás přivedl na stopu těchto strojů, inzerce probíhala poměrně jednoduše - objednat si automobil King Midget bylo možné zasláním objednávky na adresu ze zadní strany různých magazínů, jako byl „Popular Mechanics. Poštou pak zákazníci dostali šasi, komponenty podvozku a plány k výrobě karoserie.
Malá přitom nebyla jen automobilka, ale i její vozy. Jednalo se o malé vozy s jednou sedačkou, které byly navrženy pro pohon jednováclovými motory. Podle reklamních letáků z prvních let produkce se měla váha vozu pohybovat okolo 228 kilogramů a cena okolo 500 dolarů. Kolik se jich prodalo nevíme, ovšem dnes se jedná o skutečnou raritu, která stojí za pozornost.
Vzácný vůz na sebe tentokrát strhl pozornost na známém prodejním webu Bring a Trailer, kde je v současnosti vystaven žlutý exemplář z roku 1946. Vůz, který vystřídal teprve tři majitele, se navíc může pochlubit jednou zvláštností: jedinečnou karoserií vytvořenou upravenou podle potřeb majitele. První kusy byly totiž dodávány bez karoserie, pouze s návodem na její výrobu. Řada lidí se však raději spolehla na svou kreativitu a tak vznikaly King Midgety různých tvarů.
První majitel tohoto stroje se však nepokoušel do žádných divokých experimentů a pouze svůj stroj svěřil místnímu staviteli lodí, který pro něj na zakázku rozšířil kokpit, který se tak stal pohodlnějším. Tuto drobnost pak současný majitel, který stroj v uplynulých letech několikrát opravoval a přebarvoval, nechal netknutou. Pouze na masku chladiče doplnil originální logo King Midget.
Jednoválcový motor, který je usazen v zadní části, prošel generálkou a navíc dostal 12 voltový elektrický systém, který napájí světla. Sedadlo v kabině bylo přečalouněno hnědou kůží s bílým prošíváním a vůz je podle dobových tradic postaven na dubovém rámu.
Podle prodejce je vůz schopen vygenerovat rychlost až 80 km/h, což je na veterána z roku 1946 velice slušná hodnota. Vzhledem k velikosti vozu však musí být jízda takovou rychlostí už pořádný adrenalin - a to nejen díky absenci jakýchkoliv bezpečnostních prvků.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?