Jedno sedadlo, jeden válec a spousta zábavy při rychlostech až 80 km/h. Zhruba tak by se dalo popsat miniaturní autíčko King Midget, jehož výroba probíhala mezi lety 1946 až 1971 v americkém státě Ohio. Jeho stavba přitom probíhala svépomocí, neboť výrobce posílal zákazníkům pouze stavebnici se základními díly a instrukcemi k výrobě karoserie.
V druhé polovině čtyřicátých let se Evropa pomalu vzpamatovávala z následků ničivé války, v zámoří si však lidé užívali benefitů vzkvétající ekonomiky. To se dotklo i trhu s automobily, kde se začaly objevovat větší a bohatě zdobenější stroje, které dodnes považujeme za ikonické klasiky amerických silnic.
Americký trh s automobily byl však podstatně bohatší, než se může na první pohled zdát. Jak jinak ostatně vysvětlit existenci malé automobilky King Midget sídlící ve státě Ohio, která od roku 1946 do roku 1971 vyráběla skutečně miniaturní automobily, které si mohl kdekdo postavit svépomocí.
Jak zdůrazňuje web TheDrive, který nás přivedl na stopu těchto strojů, inzerce probíhala poměrně jednoduše - objednat si automobil King Midget bylo možné zasláním objednávky na adresu ze zadní strany různých magazínů, jako byl „Popular Mechanics. Poštou pak zákazníci dostali šasi, komponenty podvozku a plány k výrobě karoserie.
Malá přitom nebyla jen automobilka, ale i její vozy. Jednalo se o malé vozy s jednou sedačkou, které byly navrženy pro pohon jednováclovými motory. Podle reklamních letáků z prvních let produkce se měla váha vozu pohybovat okolo 228 kilogramů a cena okolo 500 dolarů. Kolik se jich prodalo nevíme, ovšem dnes se jedná o skutečnou raritu, která stojí za pozornost.
Vzácný vůz na sebe tentokrát strhl pozornost na známém prodejním webu Bring a Trailer, kde je v současnosti vystaven žlutý exemplář z roku 1946. Vůz, který vystřídal teprve tři majitele, se navíc může pochlubit jednou zvláštností: jedinečnou karoserií vytvořenou upravenou podle potřeb majitele. První kusy byly totiž dodávány bez karoserie, pouze s návodem na její výrobu. Řada lidí se však raději spolehla na svou kreativitu a tak vznikaly King Midgety různých tvarů.
První majitel tohoto stroje se však nepokoušel do žádných divokých experimentů a pouze svůj stroj svěřil místnímu staviteli lodí, který pro něj na zakázku rozšířil kokpit, který se tak stal pohodlnějším. Tuto drobnost pak současný majitel, který stroj v uplynulých letech několikrát opravoval a přebarvoval, nechal netknutou. Pouze na masku chladiče doplnil originální logo King Midget.
Jednoválcový motor, který je usazen v zadní části, prošel generálkou a navíc dostal 12 voltový elektrický systém, který napájí světla. Sedadlo v kabině bylo přečalouněno hnědou kůží s bílým prošíváním a vůz je podle dobových tradic postaven na dubovém rámu.
Podle prodejce je vůz schopen vygenerovat rychlost až 80 km/h, což je na veterána z roku 1946 velice slušná hodnota. Vzhledem k velikosti vozu však musí být jízda takovou rychlostí už pořádný adrenalin - a to nejen díky absenci jakýchkoliv bezpečnostních prvků.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?