Jedno sedadlo, jeden válec a spousta zábavy při rychlostech až 80 km/h. Zhruba tak by se dalo popsat miniaturní autíčko King Midget, jehož výroba probíhala mezi lety 1946 až 1971 v americkém státě Ohio. Jeho stavba přitom probíhala svépomocí, neboť výrobce posílal zákazníkům pouze stavebnici se základními díly a instrukcemi k výrobě karoserie.
V druhé polovině čtyřicátých let se Evropa pomalu vzpamatovávala z následků ničivé války, v zámoří si však lidé užívali benefitů vzkvétající ekonomiky. To se dotklo i trhu s automobily, kde se začaly objevovat větší a bohatě zdobenější stroje, které dodnes považujeme za ikonické klasiky amerických silnic.
Americký trh s automobily byl však podstatně bohatší, než se může na první pohled zdát. Jak jinak ostatně vysvětlit existenci malé automobilky King Midget sídlící ve státě Ohio, která od roku 1946 do roku 1971 vyráběla skutečně miniaturní automobily, které si mohl kdekdo postavit svépomocí.
Jak zdůrazňuje web TheDrive, který nás přivedl na stopu těchto strojů, inzerce probíhala poměrně jednoduše - objednat si automobil King Midget bylo možné zasláním objednávky na adresu ze zadní strany různých magazínů, jako byl „Popular Mechanics. Poštou pak zákazníci dostali šasi, komponenty podvozku a plány k výrobě karoserie.
Malá přitom nebyla jen automobilka, ale i její vozy. Jednalo se o malé vozy s jednou sedačkou, které byly navrženy pro pohon jednováclovými motory. Podle reklamních letáků z prvních let produkce se měla váha vozu pohybovat okolo 228 kilogramů a cena okolo 500 dolarů. Kolik se jich prodalo nevíme, ovšem dnes se jedná o skutečnou raritu, která stojí za pozornost.
Vzácný vůz na sebe tentokrát strhl pozornost na známém prodejním webu Bring a Trailer, kde je v současnosti vystaven žlutý exemplář z roku 1946. Vůz, který vystřídal teprve tři majitele, se navíc může pochlubit jednou zvláštností: jedinečnou karoserií vytvořenou upravenou podle potřeb majitele. První kusy byly totiž dodávány bez karoserie, pouze s návodem na její výrobu. Řada lidí se však raději spolehla na svou kreativitu a tak vznikaly King Midgety různých tvarů.
První majitel tohoto stroje se však nepokoušel do žádných divokých experimentů a pouze svůj stroj svěřil místnímu staviteli lodí, který pro něj na zakázku rozšířil kokpit, který se tak stal pohodlnějším. Tuto drobnost pak současný majitel, který stroj v uplynulých letech několikrát opravoval a přebarvoval, nechal netknutou. Pouze na masku chladiče doplnil originální logo King Midget.
Jednoválcový motor, který je usazen v zadní části, prošel generálkou a navíc dostal 12 voltový elektrický systém, který napájí světla. Sedadlo v kabině bylo přečalouněno hnědou kůží s bílým prošíváním a vůz je podle dobových tradic postaven na dubovém rámu.
Podle prodejce je vůz schopen vygenerovat rychlost až 80 km/h, což je na veterána z roku 1946 velice slušná hodnota. Vzhledem k velikosti vozu však musí být jízda takovou rychlostí už pořádný adrenalin - a to nejen díky absenci jakýchkoliv bezpečnostních prvků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?