Jedno sedadlo, jeden válec a spousta zábavy při rychlostech až 80 km/h. Zhruba tak by se dalo popsat miniaturní autíčko King Midget, jehož výroba probíhala mezi lety 1946 až 1971 v americkém státě Ohio. Jeho stavba přitom probíhala svépomocí, neboť výrobce posílal zákazníkům pouze stavebnici se základními díly a instrukcemi k výrobě karoserie.
V druhé polovině čtyřicátých let se Evropa pomalu vzpamatovávala z následků ničivé války, v zámoří si však lidé užívali benefitů vzkvétající ekonomiky. To se dotklo i trhu s automobily, kde se začaly objevovat větší a bohatě zdobenější stroje, které dodnes považujeme za ikonické klasiky amerických silnic.
Americký trh s automobily byl však podstatně bohatší, než se může na první pohled zdát. Jak jinak ostatně vysvětlit existenci malé automobilky King Midget sídlící ve státě Ohio, která od roku 1946 do roku 1971 vyráběla skutečně miniaturní automobily, které si mohl kdekdo postavit svépomocí.
Jak zdůrazňuje web TheDrive, který nás přivedl na stopu těchto strojů, inzerce probíhala poměrně jednoduše - objednat si automobil King Midget bylo možné zasláním objednávky na adresu ze zadní strany různých magazínů, jako byl „Popular Mechanics. Poštou pak zákazníci dostali šasi, komponenty podvozku a plány k výrobě karoserie.
Malá přitom nebyla jen automobilka, ale i její vozy. Jednalo se o malé vozy s jednou sedačkou, které byly navrženy pro pohon jednováclovými motory. Podle reklamních letáků z prvních let produkce se měla váha vozu pohybovat okolo 228 kilogramů a cena okolo 500 dolarů. Kolik se jich prodalo nevíme, ovšem dnes se jedná o skutečnou raritu, která stojí za pozornost.
Vzácný vůz na sebe tentokrát strhl pozornost na známém prodejním webu Bring a Trailer, kde je v současnosti vystaven žlutý exemplář z roku 1946. Vůz, který vystřídal teprve tři majitele, se navíc může pochlubit jednou zvláštností: jedinečnou karoserií vytvořenou upravenou podle potřeb majitele. První kusy byly totiž dodávány bez karoserie, pouze s návodem na její výrobu. Řada lidí se však raději spolehla na svou kreativitu a tak vznikaly King Midgety různých tvarů.
První majitel tohoto stroje se však nepokoušel do žádných divokých experimentů a pouze svůj stroj svěřil místnímu staviteli lodí, který pro něj na zakázku rozšířil kokpit, který se tak stal pohodlnějším. Tuto drobnost pak současný majitel, který stroj v uplynulých letech několikrát opravoval a přebarvoval, nechal netknutou. Pouze na masku chladiče doplnil originální logo King Midget.
Jednoválcový motor, který je usazen v zadní části, prošel generálkou a navíc dostal 12 voltový elektrický systém, který napájí světla. Sedadlo v kabině bylo přečalouněno hnědou kůží s bílým prošíváním a vůz je podle dobových tradic postaven na dubovém rámu.
Podle prodejce je vůz schopen vygenerovat rychlost až 80 km/h, což je na veterána z roku 1946 velice slušná hodnota. Vzhledem k velikosti vozu však musí být jízda takovou rychlostí už pořádný adrenalin - a to nejen díky absenci jakýchkoliv bezpečnostních prvků.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.