Dostat pokutu za rychlost je v době výkonných přeplňovaných motorů a policistů ukrytých v maskovaných Superbech snazší než kdy driv.. Napadlo vás ale někdy, kdy a kde padla ta úplně první pokuta za překročení maximální povolené rychlosti? Tato příhoda se
Stalo se tak již v roce 1896 a oním prvním pokutovaným nešťastníkem byl jistý Walter Arnold, který se vydal na vyjížďku ve svém vozidle Arnold Benz Motor Carriage.
Během své jízdy po Paddock Green v Kentu ale překročil maximální povolenou rychlost 2 mph (3 km/h) a svévolně si jel 8 mph (13 km/h). To se ovšem nelíbilo policistovi, který ho na svém bicyklu dohnal, zastavil a pokutoval.
Pokud vás udivuje maximální povolená rychlost 3 km/h, nebyl to jediný zvláštní zákon té doby. Jiný zákon vyžadoval, aby všechny vozy byly doprovázeny mužem mávajícím červeným praporkem. Šílené, že?
Naštěstí ještě téhož roku byly zákony pozměněny a automobily se dočkaly nejvyšší povolené rychlosti 14 mph (23 km/h). Na oslavu tohoto pokroku uspořádali tehdejší majitelé automobilů závod z Londýna do Brightonu.
Tato tradice se dochovala až do dnešních dnů. Každý rok se desítky majitelů automobilů vyrobených před rokem 1905 vydávají na závod dlouhý 108 kilometrů aby si připomněli rok, kdy padla první pokuta za rychlost a zároveň byly zrušeny nesmyslné zákony omezující řidiče.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?