O ženách za volantem koluje spousta žertů a předsudků, ve skutečnosti jsou však ženy za volantem mnohem ohleduplnější a na jízdu se většinou soustředí více než muži. Málokdo si navíc uvědomuje, že jednu z prvních delších cest automobilem absolvovala právě žena - Bertha Benz.
Jméno Karl Benz zná snad každý, kdo se alespoň trochu zajímá o historii automobilového průmyslu. Konstruktér prvního moderního automobilu, Patent-Motorwagenu, si však podle videa prezentovaného americkým zastoupením automobilky nebyl zcela jist připraveností svého stroje.
Jeho manželka Bertha však nepochybovala a aniž by mu to řekla, nebo měla svolení úřadů, vypůjčila si jeho Patent-Motorwagen Model III a vydala se na cestu z Mannheimu do Pforzheimu. Ačkoliv byl tento její 106 kilometrů dlouhý výlet považován za ilegální, z historického hlediska bývá označován za první cestu automobilem na delší vzdálenost.
Cesta Berthy však nebyla jen obyčejným výletem, jednalo se o důležitou misi. Chtěla totiž přesvědčit svého manžela, že automobil, do jehož vývoje oba vložili velké množství peněz, je skutečně významným vynálezem, který by mohl být na trhu dosáhnout velkých úspěchů.
Po cestě měla Bertha několik technických potíží, díky své technické zdatnosti se ji však podařilo všechny odstranit a v jízdě pokračovat. Po cestě se ale musela zastavit ve městě Wiesloch, kde od místního drogisty koupila palivo. Jeho obchod se od té doby označuje za „první čerpací stanice světa."
Video, které automobilka zveřejnila, ukazuje jedny z nejslavnějších momentů celé cesty. Během té musela Bertha použít svůj podvazek jako izolační materiál, nebo musela uvolnit zanesené palivové potrubí svou kloboukovou sponou. Problém také představovalo chlazení vozu, kvůli kterému musela Bertha během každé zastávky doplňovat vodu. S tím ji ale naštěstí pomohli její synové Richard a Eugen ve věku třináct a patnáct let. Ti se také pořádně zapotili v momentech, kdy museli vozu pomáhat do prudkých kopců - první automobil totiž výkonem zrovna neoplýval.
Když Bertha dorazila do cílové destinace, informovala o své úspěšné cestě manžela prostřednictvím telegramu. Zpátky domů se vypravila až po několika dnech odpočinku. A výsledek její cesty? Ten můžeme vidět s každým pohledem z okna na ulici. Právě díky její odvaze a odhodlání totiž učinil automobilový průmysl své první krůčky k úspěchu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.