Automobily značky Porsche dosáhly v minulých desetiletích celé řady úspěchů, počínaje úspěchy v jednotlivých závodech, až po velkolepé rekordy. Své stopy zanechala tato německá automobilka dokonce i v cyklistice, kde asistovala při zdolávání jednoho z nejextrémnějších rekordů.
Automobilka Porsche zaplnila svými rekordy titulní strany motoristických magazínů z celého světa již nesčetněkrát, přičemž naposledy se tak stalo během překonání traťového rekordu na Nurburgringu, což byl skutečně úctyhodný výkon. V roce 1978 se však automobilka podílela na lámání ještě podivnějšího rekordu.
Ústřední postavou tohoto příběhu byl francouzsko-německý cyklista Jean-Claude Rude, který chtěl překonat rychlostní rekord v cyklistice o hodnotě 205 km/h. Něčeho takového však nebylo možné dosáhnout bez pomoci automobilu - a to pořádně rychlého. Rude se proto spojil s automobilkou Porsche, která v té době dominovala závodním okruhům.
Slavná automobilka vybrala k ambicioznímu pokusu svůj nejvýkonnější model, což bylo v té době závodní Porsche 935 z garáže Martini Racing. To však prošlo několika úpravami, přičemž tou nejvýznamnější byl obrovský aerodynamický kryt v zadní části, který měl pro cyklistu rozrážet vzduch. Úpravami ostatně prošlo i samotné "rekordní kolo," neboť na standardním kole by se jezdec automobilu rozhodně neudržel.
Ambiciozní pokus o překonání rychlostního rekordu se měl uskutečnit na testovací trati automobilky Volkswagen Ehra-Lessien, kde se v nedávné minulosti proháněly například vozy jako Bugatti Veyron. Za volantem Porsche pak usedl francouzský závodník Henri Pescarolo, který tou dobou začínal se závody Formule 1 a na svém kontě už měl řadu vítězství z vytrvalostních závodů, jako například 24 hodin Le Mans.
Rekord pro nejrychlejšího cyklistu držel v té době José Meiffret, kterému se podařilo rozjet až na 205 km/h. Rude měl však v plánu dosáhnout rychlosti přesahující hodnotu 240 km/h. K tomu bohužel nedošlo, neboť hned při prvním pokusu, v rychlosti cca 170 km/h, praskla na na kole zadní pneumatika a Rude měl plné ruce práce, aby tento karambol ustál.
Za nějakou dobu se Jean-Claude Rude znovu pokusil o překonání rekordu, ovšem ani tentokrát se mu to nepodařilo. Raritní přestavba Porsche si však vysloužila řadu pozornosti, neboť automobilka jasně ukázala, že její závodní model 935 dokáže podstatně více, než jen vítězit na závodních okruzích.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).