Cyklistický rekord, který by se bez auta neobešel? Podívejte se, jakou roli v něm hrálo Porsche

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. července 2018, 12:37 Google+

Automobily značky Porsche dosáhly v minulých desetiletích celé řady úspěchů, počínaje úspěchy v jednotlivých závodech, až po velkolepé rekordy. Své stopy zanechala tato německá automobilka dokonce i v cyklistice, kde asistovala při zdolávání jednoho z nejextrémnějších rekordů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche se před lety podílelo na lámání velmi neobvyklého rychlostního rekordu

Porsche se před lety podílelo na lámání velmi neobvyklého rychlostního rekordu | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Automobilka Porsche zaplnila svými rekordy titulní strany motoristických magazínů z celého světa již nesčetněkrát, přičemž naposledy se tak stalo během překonání traťového rekordu na Nurburgringu, což byl skutečně úctyhodný výkon. V roce 1978 se však automobilka podílela na lámání ještě podivnějšího rekordu.

Ústřední postavou tohoto příběhu byl francouzsko-německý cyklista Jean-Claude Rude, který chtěl překonat rychlostní rekord v cyklistice o hodnotě 205 km/h. Něčeho takového však nebylo možné dosáhnout bez pomoci automobilu - a to pořádně rychlého. Rude se proto spojil s automobilkou Porsche, která v té době dominovala závodním okruhům.

Slavná automobilka vybrala k ambicioznímu pokusu svůj nejvýkonnější model, což bylo v té době závodní Porsche 935 z garáže Martini Racing. To však prošlo několika úpravami, přičemž tou nejvýznamnější byl obrovský aerodynamický kryt v zadní části, který měl pro cyklistu rozrážet vzduch. Úpravami ostatně prošlo i samotné "rekordní kolo," neboť na standardním kole by se jezdec automobilu rozhodně neudržel.

Ambiciozní pokus o překonání rychlostního rekordu se měl uskutečnit na testovací trati automobilky Volkswagen Ehra-Lessien, kde se v nedávné minulosti proháněly například vozy jako Bugatti Veyron. Za volantem Porsche pak usedl francouzský závodník Henri Pescarolo, který tou dobou začínal se závody Formule 1 a na svém kontě už měl řadu vítězství z vytrvalostních závodů, jako například 24 hodin Le Mans.

Rekord pro nejrychlejšího cyklistu držel v té době José Meiffret, kterému se podařilo rozjet až na 205 km/h. Rude měl však v plánu dosáhnout rychlosti přesahující hodnotu 240 km/h. K tomu bohužel nedošlo, neboť hned při prvním pokusu, v rychlosti cca 170 km/h, praskla na na kole zadní pneumatika a Rude měl plné ruce práce, aby tento karambol ustál.

Porsche asistovalo u jednoho velmi netradičního pokusu o rekord | zdroj: youtube.com

Za nějakou dobu se Jean-Claude Rude znovu pokusil o překonání rekordu, ovšem ani tentokrát se mu to nepodařilo. Raritní přestavba Porsche si však vysloužila řadu pozornosti, neboť automobilka jasně ukázala, že její závodní model 935 dokáže podstatně více, než jen vítězit na závodních okruzích.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Cyklistický rekord, který by se bez auta neobešel? Podívejte se, jakou roli v něm hrálo Porsche

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Kodiaq

Pohon Škoda 4x4. Výhody, funkce, zájem zákazníků

Ilustrační foto

Koupit si nyní auto je extrémně výhodné. Podívejte se proč

Hyundai Kona Electric

Hyundai přispěje České republice v boji proti nemoci COVID-19

Toyota

CO JE BLOCKCHAIN a proč začala Toyota testovat využití této technologie?

Škoda Octavia Combi RS TDI

Čtyřleté Octavie, i30 a Cee´dy zlevnily. Jak dopadly SUV a luxusní vozy?

e-Bulli

Nový e-BULLI, znovuzrození legendy s nejmodernější technikou

PSA Groupe

Skupina PSA a její fungování v současném výjimečném stavu

Toyota H2 Truck

Toyota vyvíjí vodíkové nákladní auto

Toyota C-HR Hybrid

Test: Toyota C-HR s hybridním ústrojím 4. generace a úžasnou spotřebou pro čistou radost z jízdy

Ferrari

Dokonalá kombinace: Klasické Ferrari, nádherná modelka a pláž v Miami

reklama

Doporučujeme

Nissan GT-R50 by Italdesign

Nissan GT-R50 slaví úspěch, automobilka dokonce zvažuje produkční minisérii 50…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čtyřleté Octavie, i30 a Cee´dy zlevnily. Jak dopadly SUV a luxusní vozy?

  2. Test: Toyota C-HR s hybridním ústrojím 4. generace a úžasnou spotřebou pro čistou radost z jízdy

  3. Koupit si nyní auto je extrémně výhodné. Podívejte se proč

  4. Nový e-BULLI, znovuzrození legendy s nejmodernější technikou

  5. CO JE BLOCKCHAIN a proč začala Toyota testovat využití této technologie?

  6. CO JE TO SLEEPER a proč je tenhle Moskvič Aleko s výkonem 300 koní tím pravým?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud