Automobily značky Porsche dosáhly v minulých desetiletích celé řady úspěchů, počínaje úspěchy v jednotlivých závodech, až po velkolepé rekordy. Své stopy zanechala tato německá automobilka dokonce i v cyklistice, kde asistovala při zdolávání jednoho z nejextrémnějších rekordů.
Automobilka Porsche zaplnila svými rekordy titulní strany motoristických magazínů z celého světa již nesčetněkrát, přičemž naposledy se tak stalo během překonání traťového rekordu na Nurburgringu, což byl skutečně úctyhodný výkon. V roce 1978 se však automobilka podílela na lámání ještě podivnějšího rekordu.
Ústřední postavou tohoto příběhu byl francouzsko-německý cyklista Jean-Claude Rude, který chtěl překonat rychlostní rekord v cyklistice o hodnotě 205 km/h. Něčeho takového však nebylo možné dosáhnout bez pomoci automobilu - a to pořádně rychlého. Rude se proto spojil s automobilkou Porsche, která v té době dominovala závodním okruhům.
Slavná automobilka vybrala k ambicioznímu pokusu svůj nejvýkonnější model, což bylo v té době závodní Porsche 935 z garáže Martini Racing. To však prošlo několika úpravami, přičemž tou nejvýznamnější byl obrovský aerodynamický kryt v zadní části, který měl pro cyklistu rozrážet vzduch. Úpravami ostatně prošlo i samotné "rekordní kolo," neboť na standardním kole by se jezdec automobilu rozhodně neudržel.
Ambiciozní pokus o překonání rychlostního rekordu se měl uskutečnit na testovací trati automobilky Volkswagen Ehra-Lessien, kde se v nedávné minulosti proháněly například vozy jako Bugatti Veyron. Za volantem Porsche pak usedl francouzský závodník Henri Pescarolo, který tou dobou začínal se závody Formule 1 a na svém kontě už měl řadu vítězství z vytrvalostních závodů, jako například 24 hodin Le Mans.
Rekord pro nejrychlejšího cyklistu držel v té době José Meiffret, kterému se podařilo rozjet až na 205 km/h. Rude měl však v plánu dosáhnout rychlosti přesahující hodnotu 240 km/h. K tomu bohužel nedošlo, neboť hned při prvním pokusu, v rychlosti cca 170 km/h, praskla na na kole zadní pneumatika a Rude měl plné ruce práce, aby tento karambol ustál.
Za nějakou dobu se Jean-Claude Rude znovu pokusil o překonání rekordu, ovšem ani tentokrát se mu to nepodařilo. Raritní přestavba Porsche si však vysloužila řadu pozornosti, neboť automobilka jasně ukázala, že její závodní model 935 dokáže podstatně více, než jen vítězit na závodních okruzích.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?