Sovětská Lada vyladěná od Porsche? Modernizace v západním stylu nakonec ztroskotala

-mao / AutoRoad.cz, 15. června 2018, 15:05 Google+

Komunistický režim se před svými občany obvykle s radostí naparoval a rád prezentoval dokonalost svých výrobků. V případě automobilového průmyslu se však až nevídaně často stávalo, že se vývojáři ze zemí východního bloku obraceli na úspěšnější kapitalisty, které žádaly o dobrou radu či nějaké to evoluční řešení. A stejně tak to mělo být i v sedmdesátých letech s ikonickou Ladou-Porsche 2103.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lada-Porsche 2103

Lada-Porsche 2103 | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Lada-Porsche 2103 je celkem honosně znějící název, který v člověku probouzí fantazii. Pod neobvyklou karoserií se však ukrývá standardní technika Lady 2103, která byla stejně jako ostatní Lady vlastně jen očesanou a lacinou variantou Fiatu 124. Jméno automobilky Porsche má ve svém názvu ovšem pouze jeden prototyp, který je dobře ukrytý před světem.

Historie tohoto projektu se začala psát v roce 1975, kdy se sešel Ernst Fuhrmann, ředitel automobilky Porsche, se sovětským ministrem průmyslu, kterým byl v té době Viktor Polyakov. Výsledkem schůzky byl tříletý projekt v hodnotě půl milionu západoněmeckých marek, během kterého měli němečtí technici pomoci Rusům s designem jejich automobilů.

Prvním projektem této spolupráce se měla stát faceliftovaná Lada 2103, která si však měla ponechat většinu svých klíčových prvků. Prototyp s označením Lada-Porsche 2103 si ponechal své celkové tvary, ovšem Porsche mu dodalo plastové nárazníky a mřížku chladiče v barvě karoserie. Porsche také odstranilo většinu chromových dílů, zůstaly pouze kliky a pokličky kol.

K dalším německým úpravám patřila drobná vylepšení podvozku a kompletně přepracovaný interiér, který nabízel novou palubní desku s odlišnými ovládacími prvky, nový volant ve stylu Porsche 928, nový ovládací panel ventilace / topení a v neposlední řadě kožená sedadla.

Lada 2103 jinak zůstala stejná, tedy s motorem umístěným vepředu a pohonem zadních kol - a to skrze manuální šestistupňovou převodovku. Porsche si však s motorem přesto pohrálo a upravilo ho na lepší fungování i v případě natankování horšího benzínu. Současně přibylo pár hliníkových prvků, díky kterým motor ubral na váze.

img-responsive

Interiér Porsche 928 - všimněte si podobnosti mezi volanty | foto: wheelsage.org

Němci se tedy skutečně snažili, ovšem automobilka VAZ nakonec projekt odmítla. Největším důvodem byl zřejmě fakt, že již tou dobou pracovala na vlastním faceliftu modelu 2103, který se o několik měsíců později představil pod označením 2103.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Sovětská Lada vyladěná od Porsche? Modernizace v západním stylu nakonec ztroskotala

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

GAZ SG-2 Torpedo

Sovětské silniční torpédo? GAZ SG-2 měl překonávat rychlostní rekordy

Ilustrační foto

Komunikace mezi automobily? Technologie budoucnosti má předcházet nehodám

Petter Solberg bude řídit nové Polo GTI R5 ve Španělsku

Volkswagen se vrací do světa WRC, za volantem Pola GTI R5 usedne legendární Petter Solberg

Lada 2106

Ruský zloděj ukradl v jednom týdnu hned tři Lady, domů ale nedojel ani s jednou

Ilustrační foto

Jak se chovat k manuální převodovce? Tohle by měl vědět každý řidič

Nissan Navara OFF-ROADER AT32

Nissan Navara OFF-ROADER AT32: Oblíbený pickup se dočkal extrémní úpravy a míří na trh

Sandvik Self-Driving Heavy Loader

Obří nakladač bez řidiče ve skleněném bludišti? Schopnosti nových technologií jsou úchvatné

Nová Škoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-Tec: Novinka spalující CNG slibuje vyšší výkon i delší dojezd

Ne letišti v tureckém Istanbulu se uskutečnil velice netradiční závod

Formule 1, stíhačka, superbike a Tesla? V Turecku se uskutečnil velice netradiční závod

Robert Dalton přežil nehodu svého závodního speciálu Flashpoint Streamliner při rychlosti 687 km/h (Facebook/Flashpoint Streamliner)

V rychlosti 687 km/h mu praskla pneumatika, místo překonání rekordu se podruhé narodil

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Bleskově rychlé a ekologické nabíjení elektromobilů? I tady pomáhá závodní…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

  2. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  3. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  4. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  5. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

  6. Armáda vyzbrojená létajícími Jeepy? Airgeep byl výkonný, ozbrojený a skutečně létal

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud