Automobilka Porsche oslaví tento rok již 70 let od svého založení. Za tu dobu stihla představit několik úchvatných modelů, vymyslet řadu inovativních řešení, pokořit několik rekordů, vyhrát řadu závodů a hlavně vydobýt si skvělé jméno po celém světě.
Porsche přináší další díl svého video magazínu 9:11, ve kterém nás tentokrát seznámí s poutavou historií nejznámějších a nejúspěšnějších modelů, které během posledních sedmdesáti let představila. Vybrat z každého desetiletí pouze jeden automobil muselo být nesmírně těžké, ovšem podle nás se volba povedla na výbornou.
Hned prvním modelem se stalo Porsche 356 SL, které se představilo v roce 1951. Jednalo se o první německý sportovní vůz, který se mohl pochlubit zkratkou SL, tedy Super Light. Jeho aerodynamická karoserie mu i přes výkon pouhých 46 koní dovolovala dosahovat rychlosti až 160 km/h a vítězit i na náročných okruzích, jako například v LeMans. Právě díky tomuto modelu si Porsche na začátku vydobylo své renomé.
V šedesátých letech se nejvýznamnějších modelem stalo Porsche 911 2.0 Coupe, které musela automobilka narychlo přejmenovat z označení 901, které už měl registrované Peugeot. Zrodila se tak ikonická 911, jež nabízela 130 koní a maximální rychlost 210 km/h.
V sedmdesátých letech proslavil automobilku model 917 KH, který pro Porsche poprvé vyhrál legendární závod 24 hodin LeMans. V dalším roce se pak vůz v typických závodních barvách objevil i v dnes už legendárním filmu LeMans, kde si hlavní roli zahrál Steve McQueen.
Koncem osmdesátých let si automobilka připsala pořádný zápis do knihy automobilové historie, když představila model Porsche 959. Tehdy nejrychlejší sériově vyráběný vůz na světě. Maximální rychlost přes 300 km/h si však mohlo užívat jen vybraných 222 majitelů, mezi nimiž nechyběl třeba Bill Gates.
Devadesátá léta patřila milovníkům jízdy s otevřenou střechou, kteří mohli své nastřádané úspory zainvestovat do modelu Boxster. Roadster s motorem uprostřed sdílel řadu dílů s modelem 911 a jeho nesmazatelným přínosem byla stabilizace ekonomické situace automobilky, jež byla začátkem 90. let poměrně turbulentní.
Začátek nového tisíciletí znamenal pro Porsche zcela novou kapitolu, kterou úspěšně odstartoval model Cayenne. Éra SUV se pomalu hlásila o slovo, čehož dokázalo Porsche dokonale využít. Zejména v USA pak slavil nový model takový úspěch, že 4 z 10 prodaných Cayennů našlo domov někde mezi New Yorkem a Los Angeles.
Dvacáté první století nemůže patřit ničemu jinému, než Porsche 918 Spyder, které díky revolučnímu využití hybridní technologie dokázalo nabídnout neskutečný výkon. 918S se dokonce stalo vůbec prvním sériově vyráběným automobilem, který na Nurburgringu pokořil hranici 7 minut.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?