Společnost Harley-Davidson je známá hlavně svými stylovými a výkonnými motocykly, které prošly světovými bojišti, sloužily u policie a v rukou odvážných cestovatelů již projely zřejmě celý svět. Věděli jste ale, že v šedesátých letech se tato společnost zabývala i výrobou skútrů?
Naše redakce, která se většinou zabývá jen automobily, o tom ale nic nevěděla a tak nás existence stroje jménem Topper poměrně zaskočila. V šedesátých letech se však mohlo jednat o zajímavý stroj, který měl konkurovat zavedeným modelům jako byla například Vespa.
Od té se však Topper odlišoval snad ve všech ohledech. Stejně jako od tradičních výrobků s označením Harley-Davidson. Místo tradičního velkého motoru V2 tak Topper dostal pouze maličký 165cc motor, který nebyl ukryt pod sedačkou (jak bývá u skútrů zvykem), ale pod prostorem pro nohy řidiče.
Motor však nebyl vybaven větrákem a příliš chladného vzduchu k němu evidentně také nešlo, takže se motor po čase proslavil zejména svou schopností přehřát se. Velkou technickou sofistikovanost také nečekejte - brzdy byly bubnové a startér pocházel ze sekačky na trávu. Část karoserie sice tvořila lisovaná ocel, ovšem většinu tvořil laminát.
Za zmínku však bezesporu stojí, že Harley do svých skútrů namontoval zařízení, které zabraňovalo dosahování vyšších rychlostí (jako by něco takového vůbec bylo možné). Skútr měl k dispozici cca 9 koní, ovšem víc jak 74 km/h z něj vymáčknout nešlo - leda z kopce.
Na rozdíl od většiny motocyklů Harley Davidson však Topper nebyl urček n žádnému velkému cestování. Například baseballový tým Milwaukee Brewers využíval tento skútr jako Bullpen car, který využívají nadhazovači při cestě na / z Bullpen, kde se rozehřívají před samotným zápasem.
Tento konkrétní kousek se objevil na webu aukční společnosti Mecum, která chystá jeho dražbu na příští měsíc v Las Vegas. Té se sice nezúčastníme, ale alespoň teď víme, že Harley Davidson nedělal jen samé úchvatné cestovní či stylové stroje.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.