Lidé z automobilky Land Rover mohou být pyšní, neboť se jim po desítkách let marného pátrání podařilo navrátit jeden z úplně prvních modelů Defender, který byl vyroben v roce 1948 a následně vystaven na autosalonu v Amsterdamu. Než se však Defender objeví na veřejnosti, čeká ho kompletní renovace. Po několik desetiletí totiž stál zapomenut v poli, což se na něm značně podepsalo.
Může to znít skoro až neuvěřitelně, ale jeden z prvních tří vyrobených vozů Land Rover Defender z roku 1948 se automobilce po většinu historie schovával a nikomu se nepodařilo ho vypátrat. Až později se zjistilo, že vůz nedozírné historické hodnoty stál 20 let zapomenut v polích Walesu, kde si ho všiml jeho nedávný majitel.
Těžko říct, zda ve voze okamžitě poznal jeho historickou hodnotu, nicméně vůz koupil s jasným plánem ho zrenovovat. Na to však nedošlo a vůz tak strávil dalších několik let ve stejně zbědovaném stavu jen pár kilometrů od továrny v Solihull, kde byl v roce 1948 vyroben.
Dnes už je však Defender v rukou odborníků z Jaguar Land Rover Classic, kteří se ho snaží dostat do původního stavu. Lidé z této divize už mají s opravami vzácných či historicky ceněných vozů vcelku bohaté zkušenosti, proto se o výsledek jejich práce nikdo nebojí.
Restaurátorské práce byly načasovány tak, aby se prapůvodní Defender mohl objevit na oslavách svých 70. narozenin, během kterých bude představen i jeho nástupce. Ten by se pak měl dostat do prodeje v roce 2019. Připomeňme jen, že původní Land Rover Defender se přestal vyrábět před dvěma lety, tedy 67 let poté, co sjel první model z výrobního pásu.
Za zmínku také jistě stojí fakt, že právě tým lidí z JLR Classic stál za renovacemi pětadvaceti vozů Series I Land Rover, jejichž cena se následně pohybovala v rozmezí 60 000 až 80 000 liber (1,7 až 2,3 milionu Kč) a jednalo se o jeden z prvních projektů této sekce.
Tento konkrétní Defender byl jedním ze tří před-produkčních modelů, jejichž výroba proběhla v roce 1948 a následně byly vystaveny na autosalonu v Amsterdamu. Jaká je hodnota vozu v současném stavu ani nedokážeme hádat, nicméně po renovaci vystřelí strmě vzhůru. Ředitel JLR Classic Tim Harding však britskému webu AutoCar řekl, že tento historický skvost rozhodně nebude na prodej, neboť se jedná o velice důležitý milník v historii automobilky.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.