Lidé z automobilky Land Rover mohou být pyšní, neboť se jim po desítkách let marného pátrání podařilo navrátit jeden z úplně prvních modelů Defender, který byl vyroben v roce 1948 a následně vystaven na autosalonu v Amsterdamu. Než se však Defender objeví na veřejnosti, čeká ho kompletní renovace. Po několik desetiletí totiž stál zapomenut v poli, což se na něm značně podepsalo.
Může to znít skoro až neuvěřitelně, ale jeden z prvních tří vyrobených vozů Land Rover Defender z roku 1948 se automobilce po většinu historie schovával a nikomu se nepodařilo ho vypátrat. Až později se zjistilo, že vůz nedozírné historické hodnoty stál 20 let zapomenut v polích Walesu, kde si ho všiml jeho nedávný majitel.
Těžko říct, zda ve voze okamžitě poznal jeho historickou hodnotu, nicméně vůz koupil s jasným plánem ho zrenovovat. Na to však nedošlo a vůz tak strávil dalších několik let ve stejně zbědovaném stavu jen pár kilometrů od továrny v Solihull, kde byl v roce 1948 vyroben.
Dnes už je však Defender v rukou odborníků z Jaguar Land Rover Classic, kteří se ho snaží dostat do původního stavu. Lidé z této divize už mají s opravami vzácných či historicky ceněných vozů vcelku bohaté zkušenosti, proto se o výsledek jejich práce nikdo nebojí.
Restaurátorské práce byly načasovány tak, aby se prapůvodní Defender mohl objevit na oslavách svých 70. narozenin, během kterých bude představen i jeho nástupce. Ten by se pak měl dostat do prodeje v roce 2019. Připomeňme jen, že původní Land Rover Defender se přestal vyrábět před dvěma lety, tedy 67 let poté, co sjel první model z výrobního pásu.
Za zmínku také jistě stojí fakt, že právě tým lidí z JLR Classic stál za renovacemi pětadvaceti vozů Series I Land Rover, jejichž cena se následně pohybovala v rozmezí 60 000 až 80 000 liber (1,7 až 2,3 milionu Kč) a jednalo se o jeden z prvních projektů této sekce.
Tento konkrétní Defender byl jedním ze tří před-produkčních modelů, jejichž výroba proběhla v roce 1948 a následně byly vystaveny na autosalonu v Amsterdamu. Jaká je hodnota vozu v současném stavu ani nedokážeme hádat, nicméně po renovaci vystřelí strmě vzhůru. Ředitel JLR Classic Tim Harding však britskému webu AutoCar řekl, že tento historický skvost rozhodně nebude na prodej, neboť se jedná o velice důležitý milník v historii automobilky.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.