Lidé z automobilky Land Rover mohou být pyšní, neboť se jim po desítkách let marného pátrání podařilo navrátit jeden z úplně prvních modelů Defender, který byl vyroben v roce 1948 a následně vystaven na autosalonu v Amsterdamu. Než se však Defender objeví na veřejnosti, čeká ho kompletní renovace. Po několik desetiletí totiž stál zapomenut v poli, což se na něm značně podepsalo.
Může to znít skoro až neuvěřitelně, ale jeden z prvních tří vyrobených vozů Land Rover Defender z roku 1948 se automobilce po většinu historie schovával a nikomu se nepodařilo ho vypátrat. Až později se zjistilo, že vůz nedozírné historické hodnoty stál 20 let zapomenut v polích Walesu, kde si ho všiml jeho nedávný majitel.
Těžko říct, zda ve voze okamžitě poznal jeho historickou hodnotu, nicméně vůz koupil s jasným plánem ho zrenovovat. Na to však nedošlo a vůz tak strávil dalších několik let ve stejně zbědovaném stavu jen pár kilometrů od továrny v Solihull, kde byl v roce 1948 vyroben.
Dnes už je však Defender v rukou odborníků z Jaguar Land Rover Classic, kteří se ho snaží dostat do původního stavu. Lidé z této divize už mají s opravami vzácných či historicky ceněných vozů vcelku bohaté zkušenosti, proto se o výsledek jejich práce nikdo nebojí.
Restaurátorské práce byly načasovány tak, aby se prapůvodní Defender mohl objevit na oslavách svých 70. narozenin, během kterých bude představen i jeho nástupce. Ten by se pak měl dostat do prodeje v roce 2019. Připomeňme jen, že původní Land Rover Defender se přestal vyrábět před dvěma lety, tedy 67 let poté, co sjel první model z výrobního pásu.
Za zmínku také jistě stojí fakt, že právě tým lidí z JLR Classic stál za renovacemi pětadvaceti vozů Series I Land Rover, jejichž cena se následně pohybovala v rozmezí 60 000 až 80 000 liber (1,7 až 2,3 milionu Kč) a jednalo se o jeden z prvních projektů této sekce.
Tento konkrétní Defender byl jedním ze tří před-produkčních modelů, jejichž výroba proběhla v roce 1948 a následně byly vystaveny na autosalonu v Amsterdamu. Jaká je hodnota vozu v současném stavu ani nedokážeme hádat, nicméně po renovaci vystřelí strmě vzhůru. Ředitel JLR Classic Tim Harding však britskému webu AutoCar řekl, že tento historický skvost rozhodně nebude na prodej, neboť se jedná o velice důležitý milník v historii automobilky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?