Pokud jste se chtěli v devadesátých letech pochlubit svými příjmy i vkusem, neexistovalo pro vás lepší auto než Ferrari Testarossa. Ovšem i za volantem této nestárnoucí klasiky jste se museli neustále bát jednoho nenápadného britského sporťáku, který dokázal nejednomu majiteli Testarossy pořádně srazit ego.
Tím nenápadným katem supersportů byl Lotus Esprit Turbo SE z roku 1989. Vůz, který se na trhu objevil již v druhé polovině sedmdesátých let, prošel v letech osmdesátých jak úpravou vzhledu, tak i techniky. A právě varianta SE byla tím nejzajímavějším, co mohl Lotus nabídnout.
Na to ostatně zavzpomínal i MotorWeek, který před časem zveřejnil "retro" video připomínající první redakční testování vozu. Vzhled sice neprošel nijak zásadními změnami, ovšem pod kapotou to byla potěcha oka i smyslů. 2.2 litrový přeplňovaný čtyřválec dostal nový intercooler nazvaný "Chargecooler" a jeho výkon se zvedl na 264 koní, při overboostu dokonce na 280 koní. Úpravy se navíc dotkly i podvozku, takže vůz nyní lépe reagoval a v zatáčkách byl stabilnější.
Díky lehké konstrukci a této zásobě koní tak dokázal sprintovat z 0 na 96 km/h za 4.7 sekundy a jeho maximální rychlost se pohybovala kolem 257 km/h. To jsou úctyhodná čísla i na dnešní poměry, ovšem tehdy bylo zajímavým faktem, že Lotus strčil do kapsy i Ferrari Testarossa s motorem V12 - a to při poloviční ceně.
Testarossa akcelerovala na 96 km/h za 5.2 sekundy, ovšem šance zvrátit závod v její prospěch tu stále byla. Tedy za předpokladu trati, kde se Tastarossa mohla rozjet ke své maximálce 290 km/h.
V čem si však byly oba vozy víc než rovny jsou náklady spojené s provozem a zvěsti o jejich (ne)spolehlivosti. To druhé tedy platí zvláště pro Lotus, který byl pověstný mnohým, jen ne spolehlivostí.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.