Společnost AMG, která se již od druhé poloviny šedesátých let zabývá úpravou vozů Mercedes-Benz, má za sebou řady úspěchů se svými exkluzivně vyparáděnými modely. Jednomu by se dokonce chtělo říct, že v celé minulosti bychom nenalezli model, na který by společnost nemohl být pyšná. Otázkou však je je, co si myslet o modelu "MB100 AMG". Ten sice drží unikátní titul "prvního dieselu AMG", ovšem zároveň by mohl aspirovat i na titul "nejošklivější AMG".
Práce na tomto nešťastném projektu začaly v roce 1989, kdy se společnost AMG dohodla s automobilkou Mercedes-Benz na úpravě dodávky MB100, která se vyráběla ve Španělsku. Jednalo se o velice netradiční stavbu, nicméně technici v AMG se ji zhostili ta, jako by šlo o jakýkoliv jiný automobil.
Dodávka tak dostala nový nárazník, novou masku a celkově inovovaný a sportovnější body-kit, obuta byla na litá kola s průměrem 15-palců a pěti paprsky a vrcholem úprav se stalo přelakování do dvoubarevné kombinace, kdy spodní část včetně nárazníků a podběhů lemovala stříbrná a horní část překrývala černá barva.
Změny se samozřejmě odehrály i uvnitř, kde se objevily Alcantarou čalouněné sedačky s logy AMG, okna dostala speciální zelenou folii a na podlaze byl položen zvláštní zelený koberec. Drobným avšak poněkud zbytečným detailem byla výměna budíků.
A proč zbytečným? Protože navzdory drobným pracem na motoru se toho příliš nezměnilo. V základu byl vůz vybaven 2,4 litrovým dieselem o výkonu 52 kW (72 k), ovšem ten byl po převozu do AMG upraven a na svět se dostal s výkonem 70 kW (95 k) během 4,000 ot./Min.
Samotná automobilka Mercedes-Benz pak na svém Facebookovém profilu zdůrazňuje, že to byl první a jediný stroj s naftovým motorem a logem automobilky Mercedes-AMG. My však víme, že o pár desítek let později, konkrétně v roce 2002, byla zahájena výrobu automobilu C30 CDI AMG, který vycházel z modelu C30 avšak kombinuje techniku s C32
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.