Společnost AMG, která se již od druhé poloviny šedesátých let zabývá úpravou vozů Mercedes-Benz, má za sebou řady úspěchů se svými exkluzivně vyparáděnými modely. Jednomu by se dokonce chtělo říct, že v celé minulosti bychom nenalezli model, na který by společnost nemohl být pyšná. Otázkou však je je, co si myslet o modelu "MB100 AMG". Ten sice drží unikátní titul "prvního dieselu AMG", ovšem zároveň by mohl aspirovat i na titul "nejošklivější AMG".
Práce na tomto nešťastném projektu začaly v roce 1989, kdy se společnost AMG dohodla s automobilkou Mercedes-Benz na úpravě dodávky MB100, která se vyráběla ve Španělsku. Jednalo se o velice netradiční stavbu, nicméně technici v AMG se ji zhostili ta, jako by šlo o jakýkoliv jiný automobil.
Dodávka tak dostala nový nárazník, novou masku a celkově inovovaný a sportovnější body-kit, obuta byla na litá kola s průměrem 15-palců a pěti paprsky a vrcholem úprav se stalo přelakování do dvoubarevné kombinace, kdy spodní část včetně nárazníků a podběhů lemovala stříbrná a horní část překrývala černá barva.
Změny se samozřejmě odehrály i uvnitř, kde se objevily Alcantarou čalouněné sedačky s logy AMG, okna dostala speciální zelenou folii a na podlaze byl položen zvláštní zelený koberec. Drobným avšak poněkud zbytečným detailem byla výměna budíků.
A proč zbytečným? Protože navzdory drobným pracem na motoru se toho příliš nezměnilo. V základu byl vůz vybaven 2,4 litrovým dieselem o výkonu 52 kW (72 k), ovšem ten byl po převozu do AMG upraven a na svět se dostal s výkonem 70 kW (95 k) během 4,000 ot./Min.
Samotná automobilka Mercedes-Benz pak na svém Facebookovém profilu zdůrazňuje, že to byl první a jediný stroj s naftovým motorem a logem automobilky Mercedes-AMG. My však víme, že o pár desítek let později, konkrétně v roce 2002, byla zahájena výrobu automobilu C30 CDI AMG, který vycházel z modelu C30 avšak kombinuje techniku s C32
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!