Společnost AMG, která se již od druhé poloviny šedesátých let zabývá úpravou vozů Mercedes-Benz, má za sebou řady úspěchů se svými exkluzivně vyparáděnými modely. Jednomu by se dokonce chtělo říct, že v celé minulosti bychom nenalezli model, na který by společnost nemohl být pyšná. Otázkou však je je, co si myslet o modelu "MB100 AMG". Ten sice drží unikátní titul "prvního dieselu AMG", ovšem zároveň by mohl aspirovat i na titul "nejošklivější AMG".
Práce na tomto nešťastném projektu začaly v roce 1989, kdy se společnost AMG dohodla s automobilkou Mercedes-Benz na úpravě dodávky MB100, která se vyráběla ve Španělsku. Jednalo se o velice netradiční stavbu, nicméně technici v AMG se ji zhostili ta, jako by šlo o jakýkoliv jiný automobil.
Dodávka tak dostala nový nárazník, novou masku a celkově inovovaný a sportovnější body-kit, obuta byla na litá kola s průměrem 15-palců a pěti paprsky a vrcholem úprav se stalo přelakování do dvoubarevné kombinace, kdy spodní část včetně nárazníků a podběhů lemovala stříbrná a horní část překrývala černá barva.
Změny se samozřejmě odehrály i uvnitř, kde se objevily Alcantarou čalouněné sedačky s logy AMG, okna dostala speciální zelenou folii a na podlaze byl položen zvláštní zelený koberec. Drobným avšak poněkud zbytečným detailem byla výměna budíků.
A proč zbytečným? Protože navzdory drobným pracem na motoru se toho příliš nezměnilo. V základu byl vůz vybaven 2,4 litrovým dieselem o výkonu 52 kW (72 k), ovšem ten byl po převozu do AMG upraven a na svět se dostal s výkonem 70 kW (95 k) během 4,000 ot./Min.
Samotná automobilka Mercedes-Benz pak na svém Facebookovém profilu zdůrazňuje, že to byl první a jediný stroj s naftovým motorem a logem automobilky Mercedes-AMG. My však víme, že o pár desítek let později, konkrétně v roce 2002, byla zahájena výrobu automobilu C30 CDI AMG, který vycházel z modelu C30 avšak kombinuje techniku s C32
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?