Práce na tomto nešťastném projektu začaly v roce 1989, kdy se společnost AMG dohodla s automobilkou Mercedes-Benz na úpravě dodávky MB100, která se vyráběla ve Španělsku. Jednalo se o velice netradiční stavbu, nicméně technici v AMG se ji zhostili ta, jako by šlo o jakýkoliv jiný automobil.
Dodávka tak dostala nový nárazník, novou masku a celkově inovovaný a sportovnější body-kit, obuta byla na litá kola s průměrem 15-palců a pěti paprsky a vrcholem úprav se stalo přelakování do dvoubarevné kombinace, kdy spodní část včetně nárazníků a podběhů lemovala stříbrná a horní část překrývala černá barva.
Změny se samozřejmě odehrály i uvnitř, kde se objevily Alcantarou čalouněné sedačky s logy AMG, okna dostala speciální zelenou folii a na podlaze byl položen zvláštní zelený koberec. Drobným avšak poněkud zbytečným detailem byla výměna budíků.
A proč zbytečným? Protože navzdory drobným pracem na motoru se toho příliš nezměnilo. V základu byl vůz vybaven 2,4 litrovým dieselem o výkonu 52 kW (72 k), ovšem ten byl po převozu do AMG upraven a na svět se dostal s výkonem 70 kW (95 k) během 4,000 ot./Min.
Samotná automobilka Mercedes-Benz pak na svém Facebookovém profilu zdůrazňuje, že to byl první a jediný stroj s naftovým motorem a logem automobilky Mercedes-AMG. My však víme, že o pár desítek let později, konkrétně v roce 2002, byla zahájena výrobu automobilu C30 CDI AMG, který vycházel z modelu C30 avšak kombinuje techniku s C32