Pokud hledáte stylový způsob jak se přepravovat na delší vzdálenost s partou přátel a kolegů a hromadou zavazadel, ale nechcete tvrdnout v jednom ze stovek různých "klasických" autobusů či minibusů, máme pro vás skvělý tip.
Ano, je jím tenhle žlutý a značně retro vypadající autobus "White 706" z roku 1937, za jehož výrobou stojí karosárna Bender. Navíc se nejedná o jen tak obyčejný autobus, ale o jeden z mála dochovaných vyhlídkových autobusů z Yellowstonského Národního Parku, který za pár dní zamíří do dražby.
Tento autobus je ale výjimečný nejen díky své historii, ale i díky technice. Zatímco na jeho levé straně není po dveřích ani památky, na pravá straně najdeme rovnou čtyři - každé vedou na samostatnou lavici. Vzadu pak nalezneme další dveře, které vedou do prostorného úložného prostoru.
Kromě toho byl tento žlutý autobus vybaven i stahovací látkovou střechou, jejíž mechanismus možná je poněkud primitivní, ale vzhledem k datu výroby a určení plní svůj úděl ideálně - tedy pokud nezačne z nenadání pršet.
Celkem bylo mezi lety 1936 až 1938 vyrobeno 98 těchto strojů, ovšem v provozuschopném stavu se jich zřejmě dochovalo jen velmi malé procento. Tento kousek je ale nejen funkční, ale také renovovaný a vybavený vcelku modernější technikou. Pod jeho kapotou je 4.9 litrový řadový šestiválec Ford spolupracující s automatickou převodovkou, autobus dostal posilovač řízení i brzd, elektrickou palivovou pumpu a také 12V elektrický systém, který v předválečném období nebyl k dispozici.
Samotná aukce se uskuteční 5. října a pořádat ji bude, jak jinak než, RM Sotheby. Odhadovaná cena tohoto skvěle zachovalého a lehce modernizovaného autobusu se odhaduje na cca 30.000 až 40.000 dolarů, což je v přepočtu cca 656 - 875 tisíc korun. Za takovou částku ale stylovější autobus rozhodně neseženete.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?