Pokud hledáte stylový způsob jak se přepravovat na delší vzdálenost s partou přátel a kolegů a hromadou zavazadel, ale nechcete tvrdnout v jednom ze stovek různých "klasických" autobusů či minibusů, máme pro vás skvělý tip.
Ano, je jím tenhle žlutý a značně retro vypadající autobus "White 706" z roku 1937, za jehož výrobou stojí karosárna Bender. Navíc se nejedná o jen tak obyčejný autobus, ale o jeden z mála dochovaných vyhlídkových autobusů z Yellowstonského Národního Parku, který za pár dní zamíří do dražby.
Tento autobus je ale výjimečný nejen díky své historii, ale i díky technice. Zatímco na jeho levé straně není po dveřích ani památky, na pravá straně najdeme rovnou čtyři - každé vedou na samostatnou lavici. Vzadu pak nalezneme další dveře, které vedou do prostorného úložného prostoru.
Kromě toho byl tento žlutý autobus vybaven i stahovací látkovou střechou, jejíž mechanismus možná je poněkud primitivní, ale vzhledem k datu výroby a určení plní svůj úděl ideálně - tedy pokud nezačne z nenadání pršet.
Celkem bylo mezi lety 1936 až 1938 vyrobeno 98 těchto strojů, ovšem v provozuschopném stavu se jich zřejmě dochovalo jen velmi malé procento. Tento kousek je ale nejen funkční, ale také renovovaný a vybavený vcelku modernější technikou. Pod jeho kapotou je 4.9 litrový řadový šestiválec Ford spolupracující s automatickou převodovkou, autobus dostal posilovač řízení i brzd, elektrickou palivovou pumpu a také 12V elektrický systém, který v předválečném období nebyl k dispozici.
Samotná aukce se uskuteční 5. října a pořádat ji bude, jak jinak než, RM Sotheby. Odhadovaná cena tohoto skvěle zachovalého a lehce modernizovaného autobusu se odhaduje na cca 30.000 až 40.000 dolarů, což je v přepočtu cca 656 - 875 tisíc korun. Za takovou částku ale stylovější autobus rozhodně neseženete.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?