Při pohledu na elegantní křivky vozu Alfa Romeo 33 Stradale se nechce věřit, že poprvé se tento skvost objevil na silnici již 31. srpna 1967. Za uplynulých 50 let ale neztratil nic ze své krásy ani nadčasovosti.
Ačkoliv se v posledních letech stalo označení Alfa Romeo synonymem pro "Trávím hodně času v servisu", před padesáti lety měla značka zcela jiné postavení na trhu. Důkazem budiž tento nádherný stroj, který se světu poprvé představil 31. srpna 1967, v předvečer velké ceny F1 v Monze.
Tato Alfa možná nepatří mimo kruhy zasvěcených k těm nejznámějším modelům, ovšem v historii sportovních vozů se spolu s Lamborghini Miura stala jedním z prvních tzv. "Supersportů". Pod její nádhernou a elegantně tvarovanou karoserií se totiž ukrývala čistě závodní platforma převzatá ze závodních vozů řady Tipo 33.
Celkem mělo vzniknout okolo 18 modelů, ovšem pět z nich bylo následně přeměněno v různé koncepty. Bohužel nevíme kolik z těchto nádherných automobilů se dochovalo až do dnešních dnů, ovšem podle webu CarScoops by se na světě mohlo najít 5 nebo šest funkčních kousků.
Pod kapotou vozu byl ukryt 2,0 litrový motor V8 s DOHC rozvodem a vstřikováním paliva. Jeho omezovač byl položen až na hranici 10,000 ot./min., díky čemuž motor produkoval na tu dobu úctyhodných 230 koní. Váha celého vozu se navíc pohybovala jen okolo 700 kg, takže akcelerace z 0 na 100 km/h okolo 5,5 vteřiny nebyl problém. Maximální rychlost se zastavovala až u hranice 257 km/h.
K výročí oslav 50 let od prvního představení vozu připravila automobilka Alfa Romeo speciální výstavu v Muzeu Storico in Arese v Miláně. K vidění zde bude jak prototyp modelu 33 Stradale, tak dalších 5 konceptů, které vycházely z podvozku tohoto vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.