Při pohledu na elegantní křivky vozu Alfa Romeo 33 Stradale se nechce věřit, že poprvé se tento skvost objevil na silnici již 31. srpna 1967. Za uplynulých 50 let ale neztratil nic ze své krásy ani nadčasovosti.
Ačkoliv se v posledních letech stalo označení Alfa Romeo synonymem pro "Trávím hodně času v servisu", před padesáti lety měla značka zcela jiné postavení na trhu. Důkazem budiž tento nádherný stroj, který se světu poprvé představil 31. srpna 1967, v předvečer velké ceny F1 v Monze.
Tato Alfa možná nepatří mimo kruhy zasvěcených k těm nejznámějším modelům, ovšem v historii sportovních vozů se spolu s Lamborghini Miura stala jedním z prvních tzv. "Supersportů". Pod její nádhernou a elegantně tvarovanou karoserií se totiž ukrývala čistě závodní platforma převzatá ze závodních vozů řady Tipo 33.
Celkem mělo vzniknout okolo 18 modelů, ovšem pět z nich bylo následně přeměněno v různé koncepty. Bohužel nevíme kolik z těchto nádherných automobilů se dochovalo až do dnešních dnů, ovšem podle webu CarScoops by se na světě mohlo najít 5 nebo šest funkčních kousků.
Pod kapotou vozu byl ukryt 2,0 litrový motor V8 s DOHC rozvodem a vstřikováním paliva. Jeho omezovač byl položen až na hranici 10,000 ot./min., díky čemuž motor produkoval na tu dobu úctyhodných 230 koní. Váha celého vozu se navíc pohybovala jen okolo 700 kg, takže akcelerace z 0 na 100 km/h okolo 5,5 vteřiny nebyl problém. Maximální rychlost se zastavovala až u hranice 257 km/h.
K výročí oslav 50 let od prvního představení vozu připravila automobilka Alfa Romeo speciální výstavu v Muzeu Storico in Arese v Miláně. K vidění zde bude jak prototyp modelu 33 Stradale, tak dalších 5 konceptů, které vycházely z podvozku tohoto vozu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.