Křížit SUV a kabriolet rozhodně není nápadem posledních několika let. O masovější rozšíření této kombinace se sice postaraly až Nissan Murano a po něm Range Rover Evqoue, Škoda ale k výrobě podobného auta také neměla kdovíjak daleko, a to několik let před oběma zmíněnými modely. Yeti Cabrio ale nakonec skončil pouze ve stádiu konceptu.
Na ženevském autosalonu 2005 Škodovka poprvé nastínila své budoucí plány se segmentem SUV. Ten byl tehdy teprve na vzestupu a okřídlený šíp proto s uvedením Yetiho do sériové produkce nikterak nespěchal, o čemž svědčí například i čtyřletá prodleva mezi konceptem a sériovým vozem. Zpět ale do roku 2005, který se v Mladé Boleslavi nesl ve znamení zajímavých konceptů. Hned na zářijovém frankfurtském autosalonu totiž klasickou pětidveřovou karosérii doplnil Yeti Cabrio, někdy uváděný i jako Yeti II. Ten měl oproti všem nejbližším konkurentům odnímatelnou střechu (v té době to byla výsada především off-roadů jako Mercedes třídy G nebo Jeep Wrangler), konvenční systém to ale rozhodně nebyl.
Zatímco Evoque nebo i Murano mají podobně jako kterýkoliv jiný kabriolet plátěnou střechu místo té pevné, Škoda v kooperaci s německým Karmannem vyvinula i na dnešní poměry velice unikátní systém. Nad předními sedadly se nacházel pevný střešní díl v bílé barvě, od ochranného oblouku, vycházejícího z B-sloupků, dál byla umístěná plátěná střecha.
K jejímu uchycení byla využita konstrukce bočních oblouků s napínacími prvky. Plátěný díl střechy bylo možné pouze stáhnout nebo úplně vyjmout, oba střešní systémy navíc pracují nezávisle na sobě. To znamená, že Yeti Cabrio je možná přetvořit do několika různých podob.
Tou nejklasičtější je asi kompletně otevřený kabriolet, pocit z něj navíc ještě umocňují bezrámová okna předních dveří a zadní boční okna, které je možné umístit do připravených čalouněných schránek. Druhou možností je stažená nebo kompletně vyjmutá plátěná střecha (v takovém případě se umístí mezi zadní sedadla) a použitá pevná střecha, z auta se tak v případě sklopení dvou zadních sedaček stane plnohodnotný pickup. Funguje to ale i naopak, bílý panel je odejmut a plátěný zůstává na svém místě. Pevná střecha se pak navíc složí napůl a umístí se do speciálního prostoru na dně kufru. Vybrat si tak může skutečně každý. Jak už navíc bylo řečeno, v zadní části jsou dvě místa k sezení, plně zapustitelná do podlahy.
Vzhled vozu má na svědomí někdejší šéfdesigner značky Thomas Ingenlath a na voze je jasně patrné, z jakého jiného konceptu vychází. Na původní koncept ze Ženevy odkazují provedení přední části, A-sloupků nebo klik dveří. V zadní části jsou nová světla a především víko kufru, otevírající se směrem dolů. Mezi přechodem vnitřní části víka v ložnou plochu sice vznikne mezera, Škodou nicméně zakrytá plastem. Toto řešení dokáže vytvořit ložnou plochu o délce téměř dva metry. Výrazným prvkem konceptu je též oranžový lak karosérie.
Kabina se vyznačuje jednoduchostí a několika výraznými, ale navzájem nepřekrývajícími se prvky. Jde především o přístrojový panel se třemi budíky a středovou konzoli s vystouplými výdechy ventilace a mezi nimi lehce zapuštěnou obrazovkou, sloužící jako ovládání hudebního systému mezi sedadly. Ten je vyjímatelný, stejně jako do něj zabudované reproduktory. Středový tunel má v sobě zakomponovanou mezeru, nevadí tak pravé noze řidiče, zároveň hostí též řadicí páku se specifickou manžetou, vyrobenou z elastické textilie. V jakékoliv poloze je tak dokonale vypnutá. Před spolujezdcem je nejen otevíratelná schránka, ale také malá lednička, v letních dnech přijdou chlazené nápoje zkrátka vhod.
Jestli kdy byla výroba otevřené Škody Yeti alespoň zvažována ví dnes asi jen tehdejší vedení automobilky. Faktem zůstává, že o technice automobilu se pouze spekuluje, pravděpodobné je použití pohonu přední nápravy, ale jaký motor ji pohání s jistotou nevíme. Na místo premiéry však auto podle tehdejších informací přijelo po svých, to znamená, že motor se v jeho útrobách nachází. Další historii Škody Yeti už jsme nastínili, v roce 2009 přišla sériová verze, omlazená o čtyři roky později. V příštích dvanácti měsících se očekává příchod druhé generace, kabriolet mezi nabízenými karosériemi ale určitě nebude.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.