Během posledních let jsme se díky existenci koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles) dočkali vzniku několika nádherných a silných automobilů, které nám svým vzhledem i jízdními výkony učarovaly. Spolupráce mezi těmito automobilkami však probíhala již v padesátých letech a výsledek nebyl o nic horší.
Spojení automobilek Fiat a Chrysler nám v minulých letech přineslo řadu skvostů na silnicích. Díky Italsko-Americké spolupráci však vznikaly famózní vozy již mnohem dříve. Jedním z takových je například i Chrysler Ghia Special z roku 1952, o němž jsme našli zmínku u aukční společnosti Bonhams.
Toto speciální kupé je jedním z pár modelů, které vznikly během patnáctileté spolupráce návrhářů Virgila Exnera z Chrysleru a Maria Boanoa z karosářské společnosti Ghia. Mimo jiné však stály i za vozy jako Norsemann, K-310 nebo Imperial Crown limousine.
Chrysler Ghia Special byl představen v roce 1952 na autosalonu v Paříži, kde udělal dobrý dojem, neboť francouzský dealer Chrysleru objednal celkem 18 vozů, které oplývaly krásou italského designu a výkonem amerických motorů V8 Hemi o výkonu 180 koní. Dodnes se však dochovalo pravděpodobně jen 8 vozů.
Tento konkrétní kousek byl doručen známému továrníkovi a závodníkovi jménem Leon Coulibeuf. O životě vozu víme pouze tolik, že byl častým účastníkem výstav vozů "Concours d'Elegance".
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?