Během posledních let jsme se díky existenci koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles) dočkali vzniku několika nádherných a silných automobilů, které nám svým vzhledem i jízdními výkony učarovaly. Spolupráce mezi těmito automobilkami však probíhala již v padesátých letech a výsledek nebyl o nic horší.
Spojení automobilek Fiat a Chrysler nám v minulých letech přineslo řadu skvostů na silnicích. Díky Italsko-Americké spolupráci však vznikaly famózní vozy již mnohem dříve. Jedním z takových je například i Chrysler Ghia Special z roku 1952, o němž jsme našli zmínku u aukční společnosti Bonhams.
Toto speciální kupé je jedním z pár modelů, které vznikly během patnáctileté spolupráce návrhářů Virgila Exnera z Chrysleru a Maria Boanoa z karosářské společnosti Ghia. Mimo jiné však stály i za vozy jako Norsemann, K-310 nebo Imperial Crown limousine.
Chrysler Ghia Special byl představen v roce 1952 na autosalonu v Paříži, kde udělal dobrý dojem, neboť francouzský dealer Chrysleru objednal celkem 18 vozů, které oplývaly krásou italského designu a výkonem amerických motorů V8 Hemi o výkonu 180 koní. Dodnes se však dochovalo pravděpodobně jen 8 vozů.
Tento konkrétní kousek byl doručen známému továrníkovi a závodníkovi jménem Leon Coulibeuf. O životě vozu víme pouze tolik, že byl častým účastníkem výstav vozů "Concours d'Elegance".
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.