Během posledních let jsme se díky existenci koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles) dočkali vzniku několika nádherných a silných automobilů, které nám svým vzhledem i jízdními výkony učarovaly. Spolupráce mezi těmito automobilkami však probíhala již v padesátých letech a výsledek nebyl o nic horší.
Spojení automobilek Fiat a Chrysler nám v minulých letech přineslo řadu skvostů na silnicích. Díky Italsko-Americké spolupráci však vznikaly famózní vozy již mnohem dříve. Jedním z takových je například i Chrysler Ghia Special z roku 1952, o němž jsme našli zmínku u aukční společnosti Bonhams.
Toto speciální kupé je jedním z pár modelů, které vznikly během patnáctileté spolupráce návrhářů Virgila Exnera z Chrysleru a Maria Boanoa z karosářské společnosti Ghia. Mimo jiné však stály i za vozy jako Norsemann, K-310 nebo Imperial Crown limousine.
Chrysler Ghia Special byl představen v roce 1952 na autosalonu v Paříži, kde udělal dobrý dojem, neboť francouzský dealer Chrysleru objednal celkem 18 vozů, které oplývaly krásou italského designu a výkonem amerických motorů V8 Hemi o výkonu 180 koní. Dodnes se však dochovalo pravděpodobně jen 8 vozů.
Tento konkrétní kousek byl doručen známému továrníkovi a závodníkovi jménem Leon Coulibeuf. O životě vozu víme pouze tolik, že byl častým účastníkem výstav vozů "Concours d'Elegance".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.