Během posledních let jsme se díky existenci koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles) dočkali vzniku několika nádherných a silných automobilů, které nám svým vzhledem i jízdními výkony učarovaly. Spolupráce mezi těmito automobilkami však probíhala již v padesátých letech a výsledek nebyl o nic horší.
Spojení automobilek Fiat a Chrysler nám v minulých letech přineslo řadu skvostů na silnicích. Díky Italsko-Americké spolupráci však vznikaly famózní vozy již mnohem dříve. Jedním z takových je například i Chrysler Ghia Special z roku 1952, o němž jsme našli zmínku u aukční společnosti Bonhams.
Toto speciální kupé je jedním z pár modelů, které vznikly během patnáctileté spolupráce návrhářů Virgila Exnera z Chrysleru a Maria Boanoa z karosářské společnosti Ghia. Mimo jiné však stály i za vozy jako Norsemann, K-310 nebo Imperial Crown limousine.
Chrysler Ghia Special byl představen v roce 1952 na autosalonu v Paříži, kde udělal dobrý dojem, neboť francouzský dealer Chrysleru objednal celkem 18 vozů, které oplývaly krásou italského designu a výkonem amerických motorů V8 Hemi o výkonu 180 koní. Dodnes se však dochovalo pravděpodobně jen 8 vozů.
Tento konkrétní kousek byl doručen známému továrníkovi a závodníkovi jménem Leon Coulibeuf. O životě vozu víme pouze tolik, že byl častým účastníkem výstav vozů "Concours d'Elegance".
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?