Hitem posledních několika autosalonů jsou autonomní elektromobily. Systémy autonomního řízení jsou ale stále v plenkách a jejich příchod potrvá ještě řadu let. Elektromobily se ale snaží ovládnout trh s automobily co nejrychleji. Podobně tomu bylo i v 19. století
Nepřepsali jsme se, historie elektromobilů opravdu sahá až do 19. století. Za jeden z prvních prototypů elektromobilů je považován "elektrický kočár" sestavený roku 1884 slavným anglickým vynálezcem jménem Thomas Parker. K pohonu tohoto vozu si dokonce vynalezl i vlastní vysokokapacitní dobíjecí baterie.
Později, roku 1888, se objevil elektrický vůz sestavený německým vynálezcem jménem Andreas Flocken. Ten je pro svou propracovanost a hlavně masivnější výrobu považován za první elektromobil na světě.
Do konce 19. století se objevila řada dalších elektromobilů, které si rychle získaly oblibu a popularitu. Tou dobou byla elektrika nejoblíbenějším pohonem automobilů. Spalovací motory té doby byly totiž velice hlučné, smradlavé a nekultivované. Zkrátka nic pro lepší společnost.
Ještě před příchodem 20. století se tak celosvětově pohybovalo na silnicích okolo 30.000 elektromobilů, což rozhodně není zanedbatelné číslo. Bohužel pro elektřinu, spalovací motory se v začátcích dvacátého století dočkaly značných modifikací, které jejich použití zjednodušily.
Motorům s vnitřním spalováním také hrála do karet rychlost, s jakou bylo možné palivo doplnit a stále se rozrůstající síť benzínových pump. Posledním hřebíčkem do rakve elektromotorů byl v roce 1912 vynález elektrického startéru, který odstranil nutnost ručního roztáčení motorů.
Elektromobily tak na dlouhou dobu upadly v zapomnění. Během let se sice různé automobilky pokoušely tento pohon opět zavést, nikdy se to však nesetkalo s větším úspěchem.
Za přelomové elektromobily se tak dají označit pravděpodobně až vozy automobilky Tesla, které po dlouhé době vyfoukly spalovacím motorům vítr z plachet svou ekonomičností, rychlostí, komfortem, pokročilou technologií i nízkou zátěží životního prostředí, což je pro mnoho lidí stále důležitější faktor.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?