V současné době nabízí Seat malé městské vozítko Mii a jde o sourozence Volkswagenu up! a Škody Citigo. Španělská značka využila sdílení platformy již podruhé v tomto segmentu, jelikož dříve Arosa byla postavena na stejném základu jako Volkswagen Lupo. Ovšem málokdo ví o tom, že Španělé měli s mini modelem i šílené úmysly, což naznačoval koncept Arosa Racer.
Na začátek se sluší říci něco o standardním provedení. Seat Arosa byl představen v roce 1997 jako nástupce modelu Marbella, což bylo dvojče oblíbeného Fiatu Panda. Malý španělský vůz byl k dispozici pouze v třídveřovém a čtyřmístném provedení.
Pod kapotu Arosy bylo možné si pořídit benzínové čtyřválce o obsahu 1,0 (50 koní) a 1,4 litru (60 nebo 100 koní). K mání byly také dieselové agregáty, konkrétně tříválcová třináctistovka TDI o výkonu 75 koní a čtyřválcová sedmnáctistovka SDI s výkonem 60 koní. V říjnu roku 2000 se ukázala zmodernizovaná podoba Arosy. Facelift přinesl modernější vzhled a v interiéru novou palubní desku. Výroba byla ukončena v červnu 2005 a jakýmsi nástupcem se stalo Mii až o šest let později. A neodpustím si i malou zajímavost – Arosu načrtl současný šéfdesignér Škody, Jozef Kabaň.
Koncepční Seat Arosa Racer se odhalil na podzim roku 2001 ve Frankfurtu nad Mohanem a na první pohled ho poznáte podle červeného odstínu Flash Red v kombinaci s bílou střechou a bílými kryty zpětných zrcátek. Dokonce mini model disponuje i speciálními 15palcovými bílými koly O.Z. s nízkoprofilovými pneumatikami 195/45R15.
Na přední části vozu je k vidění nárazník s velkým průduchem, malými otvory pro chlazení brzd a černým splitterem, antracitové mřížky a samozřejmě i chromovým logem automobilky. Naopak vzadu se nachází střešní spoiler, ostřeji navrhnutý nárazník s centrální koncovkou výfuku. Označení Racer je umístěno na středu víka zavazadlového prostoru, a jak bývá zvykem, přes logo značky se otevírá kufr.
Interiér Arosy Racer nesrší jakýmsi luxusem jako u standardního provedení, ale spíše dává najevo na první pohled, že jde o sportovní kabinu. Ta je pouze dvoumístná, čili nabídne dvě plně nastavitelné sportovní sedačky se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Bylo odstraněno také mnoho prvků na palubní desce za účelem snížení hmotnosti, zůstalo jen ovládání elektrických oken. Dolní část dveří má pouze látkový potah a zbytek je jenom v laku. Vyňaty byly všechny koberce i obložení interiéru.
Místo zadních sedadel je umístěno rezervní kolo a také 5 kg hasicí přístroj, který byl nainstalován přímo naproti, aby na něj dosáhl zepředu jak řidič, tak spolujezdec. Dokonce v zadní části vozu byl namontován i příčný nosník, jenž má posílit tuhost karoserie, ale jde i o „kotvu“ bezpečnostních pásů. Arosa Racer disponuje také koženým volantem v kombinaci s bílými skleněnými vlákny. Ve stejném provedení je i hlavice řadicí páky či kliky dveří. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou pak hliníkové pedály.
Nejzajímavějším prvkem je samozřejmě pohonná jednotka koncepčního Seatu Arosa Racer. Přesněji je řeč o benzínovém čtyřválci 1,6 MPi 16V s elektronicky řízeným vstřikováním o výkonu 125 koní při 6500 otáčkách za minutu a točivém momentu 152 Nm při 3000 ot./min. Nejde na první dojem o oslňující parametry, ale nezapomínejte na nízkou hmotnost. Díky tomu Arosa Racer dosáhne maximální rychlosti 200 km/h a zrychlí na stovku za cca 8 sekund. K motoru je připojena šestistupňová manuální převodovka s minimálním namáháním spojky.
Pokud jde o podvozek, byl naladěn na sportovnější (tvrdší) notu, a proto Arosa Racer nabídla slušné jízdní vlastnosti či snadnou manipulaci, a to i na úzkých klikatých cestách. Na přední nápravě lze najít odvětrávané kotouče a vzadu naopak klasické. V kombinaci s vybaveným systémem ABS má španělská raketka hladké progresivní brzdění.
Co říci závěrem? Seatu se povedlo stvořit skvělou „motokáru“, za kterou by byla ráda většina mladých řidičů, jelikož Arosa Racer je určitě hravá. Bohužel se tento koncept z neznámých důvodů nikdy nedostal do sériové výroby, což je podle nás samozřejmě velká škoda…
Zdroj: allcarindex.com
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?