Praví Alfisti moc dobře znají vůz vyšší střední třídy s názvem 164. Ten byl součástí rozvinutého projektu „Tipo 4“ a vznikl ze společného záměru koncernu Fiat a automobilek Saab, Lancia a Alfa Romeo. Jednotlivé značky ale stavěly svá auta naprosto rozdílně, takže defacto z jednoho projektu vznikly hned čtyři dodnes výjimečné automobily.
Vše začalo na podzimním autosalonu ve Frankfurtu v roce 1987, kde se představila italská kráska se jménem Alfa Romeo 164. Jednalo se o vlastně nejlepšího člena z dané čtveřice (Saab 9000, Lancia Thema a Fiat Croma) a Alfa se lišila doslova vším, a to i základními konstrukčními řešeními.
Cílem při vývoji modelu Alfa Romeo 164 bylo vytvořit sportovní limuzínu, která nabídne nejen dynamický vzhled, vynikající jízdní vlastnosti a dynamiku, ale také špičkový komfortní interiér. Zajímavostí je taktéž fakt, že všechny verze 164ky měly za úkol dosahovat rychlosti minimálně 200 km/h.
Karoserii Alfy 164 navrhoval Enrico Fumia v dílnách studia Pininfarina. To mělo za výsledek, že v aerodynamickém tunelu vůz dosáhl aerodynamického koeficientu odporu vzduchu cx = 0,30. Mohla za to nízká příď, ploché boky i dveře překrývající sloupky B přecházející až do střechy. V porovnání s předchůdcem Alfa Romeo 6 měla 164ka omezen počet bodových svarů z 6 na 4 tisíce. Celých 55 % z nich přitom zajišťovali roboti, takže vůz byl zpracován opravdu kvalitně.
Další zajímavostí je, že jelikož italská auta velmi ráda podléhala korozi, více než 60 % prvků karoserie bylo na této Alfě pozinkováno. Dutiny chránila vosková náplň, podvozek a podběhy kol byly pro změnu chráněny nástřikem vrstvy PVC. Motor byl usazen spolu s prvky závěsů předních kol v samostatném pomocném rámu, což přineslo lehčí výrobu a taktéž snížení hluku v prostoru pro posádku.
Top verze
Vrcholným provedením modelu 164 se nejprve stala verze s třílitrovým vidlicovým šestiválcem s hutným zvukem, výkonem 192 koní a točivým momentem 261 Nm. Pak se do nabídky dostal i dvoulitrový přeplňovaný šestiválec s výkonem 200 koní, který se ve spojení s pohonem 4x4 pro změnu montoval do verze Quadrifoglio Verde (QV). V roce 1992 přišel facelift vozu, s nímž přišel i třílitrový šestiválec o výkonu 232 koní. Současně s tím omlazená verze dostala přívlastek Super.
V roce 1997 ale přišel defitinitivní konec výroby tohoto prestižního sedanu. Po něm se na trhu objevil nástupce se jmenovkou 166, který ale moc krásy nepobral a celkově byl dost kontroverzní. A jakou vlastně měla Alfa 164 výbavu? O dnes tak populárních příplatcích se u ní už od začátku moc neuvažovalo. V základu jste tak dostali elektricky ovládaná všechna okna, centrální zamykání, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, imobilizér, dvěma směry nastavitelný volant a nebo systém ABS.
Závodní verze, která zněla jak Formule 1
V roce 1988 se představila závodní verze Alfa Romeo 164 Pro-Car s motorem uprostřed. Ta se měla účastnit doprovodných závodů hlavního šampionátu Formule 1, ale díky nedostatku financí se nakonec z toho auta stala pouhá velmi rychlá rarita. Pod jeho kapotou se nacházel 3,5-litrový benzínový desetiválec s výkonem 620 koní při 13.300 otáčkách za minutu a 380 Nm točivého momentu při 9500 otáčkách za minutu. Vůz vážil pouze 750 kg a verze 164 Pro-Car dosáhla maximální rychlosti 340 km / h.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?