Alfa Romeo 164 - Italská kráska s mnoha přednostmi

AutoRoad.cz, 25. března 2017, 07:00 Google+

Praví Alfisti moc dobře znají vůz vyšší střední třídy s názvem 164. Ten byl součástí rozvinutého projektu „Tipo 4“ a vznikl ze společného záměru koncernu Fiat a automobilek Saab, Lancia a Alfa Romeo. Jednotlivé značky ale stavěly svá auta naprosto rozdílně, takže defacto z jednoho projektu vznikly hned čtyři dodnes výjimečné automobily.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alfa Romeo 164 3.0 V6

Alfa Romeo 164 3.0 V6 | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Vše začalo na podzimním autosalonu ve Frankfurtu v roce 1987, kde se představila italská kráska se jménem Alfa Romeo 164. Jednalo se o vlastně nejlepšího člena z dané čtveřice (Saab 9000, Lancia Thema a Fiat Croma) a Alfa se lišila doslova vším, a to i základními konstrukčními řešeními.

Cílem při vývoji modelu Alfa Romeo 164 bylo vytvořit sportovní limuzínu, která nabídne nejen dynamický vzhled, vynikající jízdní vlastnosti a dynamiku, ale také špičkový komfortní interiér. Zajímavostí je taktéž fakt, že všechny verze 164ky měly za úkol dosahovat rychlosti minimálně 200 km/h.

img-responsive

Alfa Romeo 164 | foto: Alfa Romeo

Karoserii Alfy 164 navrhoval Enrico Fumia v dílnách studia Pininfarina. To mělo za výsledek, že v aerodynamickém tunelu vůz dosáhl aerodynamického koeficientu odporu vzduchu cx = 0,30. Mohla za to nízká příď, ploché boky i dveře překrývající sloupky B přecházející až do střechy. V porovnání s předchůdcem Alfa Romeo 6 měla 164ka omezen počet bodových svarů  z 6 na 4 tisíce.  Celých 55 % z nich přitom zajišťovali roboti, takže vůz byl zpracován opravdu kvalitně.

Další zajímavostí je, že jelikož italská auta velmi ráda podléhala korozi, více než 60 % prvků karoserie bylo na této Alfě pozinkováno. Dutiny chránila vosková náplň, podvozek a podběhy kol byly pro změnu chráněny nástřikem vrstvy PVC. Motor byl usazen spolu s prvky závěsů předních kol v samostatném pomocném rámu, což přineslo lehčí výrobu a taktéž snížení hluku v prostoru pro posádku.

img-responsive

Alfa Romeo 164 | foto: Alfa Romeo

Top verze

Vrcholným provedením modelu 164 se nejprve stala verze s třílitrovým vidlicovým šestiválcem s hutným zvukem, výkonem 192 koní a točivým momentem 261 Nm. Pak se do nabídky dostal i dvoulitrový přeplňovaný šestiválec s výkonem 200 koní, který se ve spojení s pohonem 4x4 pro změnu montoval do verze Quadrifoglio Verde (QV). V roce 1992 přišel facelift vozu, s nímž přišel i třílitrový šestiválec o výkonu 232 koní. Současně s tím omlazená verze dostala přívlastek Super.

img-responsive

Alfa Romeo 164 Q4 (1993) | foto: Alfa Romeo

img-responsive

Alfa Romeo 164 | foto: Alfa Romeo

V roce 1997 ale přišel defitinitivní konec výroby tohoto prestižního sedanu. Po něm se na trhu objevil nástupce se jmenovkou 166, který ale moc krásy nepobral a celkově byl dost kontroverzní. A jakou vlastně měla Alfa 164 výbavu? O dnes tak populárních příplatcích se u ní už od začátku moc neuvažovalo. V základu jste tak dostali elektricky ovládaná všechna okna, centrální zamykání, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, imobilizér, dvěma směry nastavitelný volant a nebo systém ABS.

Závodní verze, která zněla jak Formule 1

V roce 1988 se představila závodní verze Alfa Romeo 164 Pro-Car s motorem uprostřed. Ta se měla účastnit doprovodných závodů hlavního šampionátu Formule 1, ale díky nedostatku financí se nakonec z toho auta stala pouhá velmi rychlá rarita. Pod jeho kapotou se nacházel 3,5-litrový benzínový desetiválec s výkonem 620 koní při 13.300 otáčkách za minutu a 380 Nm točivého momentu při 9500 otáčkách za minutu. Vůz vážil pouze 750 kg a verze 164 Pro-Car dosáhla maximální rychlosti 340 km / h.

img-responsive

Alfa Romeo 164 Pro- Car | foto: Alfa Romeo

 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Alfa Romeo 164 - Italská kráska s mnoha přednostmi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jednoduchá výroba nouzového navijáku, se který můžete například vyprostit zapadlý automobil

Uvízlé auto a naviják nikde? S tímto trikem se dostanete z každého maléru

Škoda Octavia RS245 se výraznou měrou podílela na stanovení nového světového rekordu

Je možné chytit letící šíp z auta? S nejvýkonnější Octavií žádný problém

Prototyp Mercedesu GLE poodhaluje svou techniku

Tancující Mercedes? Zapomeňte na módní doplněk, tohle hopsání patří do terénu

Porsche Cayenne

Soumrak dieselů pokračuje, Švýcarsko zakázalo některé modely Mercedes a Porsche

Nové BMW řady 3

Nové BMW řady 3 ladí formu na Nürburgringu. Čím nás novinka tentokrát překvapí?

Čínský nadšenec si sestrojil oblek vybavený kolečky a elektromotorem, se kterým se vydal do hustého městského provozu

Nový způsob dopravy po městě? Čínský kolečkový oblek zatím nejvíce upoutal policii

Peel P50

Nejpomalejší auto světa? Do Guinessovy knihy rekordů se zapsalo jinak

Ferrari 512S Modulo

Vesmírné Ferrari 512S Modulo konečně vyrazí na silnice, skvost od Pininfariny čekal téměř 50 let

První oficiální snímky nového BMW Z4

Nový roadster BMW Z4 odhalen únikem, tyto fotky neměl ještě týden nikdo vidět

Alfa Romeo Spider z roku 1976, jejímž prvním vlastníkem byl legendární boxer Muhammad Ali

Čím jezdil nejslavnější boxer světa? V tomhle roadsteru byste ho nejspíš nečekali

reklama
reklama

Doporučujeme

lada niva

Legendární Lada Niva přišla o svého otce

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Škoda Superb 1.8T Laurin & Klement: luxusní cestování bez klapotu dieselu stále dává smysl

  2. Poklady z tajemné garáže? 20 let ukrývané Lamborghini odhalilo svou cenu

  3. Škoda jako kabriolet? Češi legendární 440 milovali, i když nikdy nevznikla

  4. Věříte trikům na snížení spotřeby paliva? Těmto se budete divit

  5. Jezdit po dálnici bez známky? Jde to, ale tohle musíte vědět

  6. Zbídačené vraky vzácných ruských prototypů. Jakou mají cenu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud