HISTORIE: Renault Safrane Biturbo - Luxusní kočár s výkonem 268 koní

ar5, 11. listopadu 2015, 05:00 Aktualizováno 12.11.2015, 07:43 Google+

Začátkem devadesátých let bylo u francouzských výrobců Peugeot a Renault celkem živo. Zatímco Peugeot uvedl v roce 1993 ostrou verzi sedanu 405 s označením T16, u Renaultu ještě o rok dřív představili super výkonnou verzi modelu Safrane.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Safrane Biturbo

Renault Safrane Biturbo | foto: Renault

Sdílejte článek

Ta se o něco později stala skrytým postrachem po další řidiče konkurenčních značek. K reprezentativního označení Safrane se totiž přidala nálepka Biturbo, což mělo značit, že s tímhle obřím sedanem si není radno hrát. A opravdu, v tehdejší době stačilo na tenhle vůz jen máloco z tehdejšího automobilového trhu.

img-responsive

Renault Safrane Biturbo | foto: Renault

Pod kapotou pracoval dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec PRV o objemu 2 963 cm3, s jehož úpravou pomohla německá firma Hartge. Ta upravila vstřikování paliva, instalovala plně elektronické zapalování a dvě turbodmychadla KKK. Díky tomu se ve výsledu Safrane Biturbo chlubil výkonem 268 koní a točivým momentem 363 N.m.

Na tak výkonný vůz ale Renault neměl v té době potřebnou převodovku. Problémem totiž bylo naléz vhodný automat, který by přenesl takový výkon na obě nápravy. I z toho důvodu dostal Safrane Biturbo standardní pětistupňovou manuální skříň, což bylo možná lepší řešení, které ocenili sportovní jízdu milující fanoušci Renaultu.

img-responsive

Renault Safrane Biturbo | foto: Renault

Ani hmotnost provedení Biturbo nebyla nijak malá, ve výsledku totiž činila 1,8 tuny. I přes tento fakt ale dokázalo v naprostém klidu zrychlovat z nuly na stovku za sedm vteřin a dosáhnout maximální elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Neoficiálně se však uvádělo, že Biturbo bylo schopno dosáhnout rychlosti kolem 270 km/h.

Kdo si snad myslí, že je takové auto neuříditelné, měl by vědět, že obě nápravy dostaly vzpěry McPherson s možností elektronické regulace. Řidič tak mohl měnit světlou výšku v několika stupních a pro ještě lepší přilnavost instaloval Renault sportovní pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 225/45 ZR17.

img-responsive

Renault Safrane Biturbo | foto: Renault

Na první pohled andělsky vypadající Safrane Biturbo jste už tenkrát skoro neměli šanci poznat. Jedinými odlišnými znaky byly jiný přední nárazník, litá kola Hartge a decentní zadní křídlo na víku kufru. Defacto až po usednutí do kabiny bylo poznat, že tohle není jen tak obyčejná verze. Na její úpravě se totiž podílel tuner Irmscher, jenž si dal velmi záležet.

A jak byl vlastně nejvýkonnější Safrane Biturbo vybaven? Byly tři výbavové stupně - RXE, Elipse a Baccara a už v základní výbavě byla elektricky ovládaná okna a zrcátka, kotoučové brzdy se systémem ABS, automatická klimatizace nebo celokožené sedačky. Ve vyšších verzích pak posádku hýčkal zabudovaný mobilní telefon s ovládáním na volantu nebo přední sedadla Ergomatic s kompletním elektrickým ovládáním a nastavením ve všech různých směrech.

img-responsive

Renault Safrane Biturbo | foto: Renault

I přes to, že Renault Safrane Biturbo byl vskutku povedeným autem, výroba trvala jen dva roky.  Jeho produkce skončila v roce 1996 na počtu 806 kusů a proto se dnes jedná o exkluzivitu, na kterou se dá narazit jen velmi zřídka.

Vytisknout

Diskuze: HISTORIE: Renault Safrane Biturbo - Luxusní kočár s výkonem 268 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

"Japonské Discovery" bylo nabízeno s tří- i pětidveřovou karosérií, Honda Crossroad.

Známí neznámí: Honda Crossroad - Nejporuchovější Honda je z Británie

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud