Tenhle vytuněný Opel může někomu připomínat nejsilnější verzi modelu Omega první generace s označením 3000 24v. Jenže chyba lávky, vůz na snímku totiž patří mezi zakladatele rodu supersedanů a se sériovou Omegou toho má společného jen velmi málo.
Jak to vše začalo?
Vše začalo příkazem od vedení tehdejšího koncernu GM, aby Opel vyrobil něco ostrého na bázi Omegy první generace. Vůz měl zvládnout zrychlení z nuly na stovku pod 6 sekund a vypadat dostatečně agresivně. K uskutečnění tohoto úkolu tak musel výrobce sáhnout po tehdejší vrcholné variantě Omega 3000 24V, jenž v základu nabízela 24 ventilový řadový šestiválec o objemu 3,0 litru a výkon 207 koní.
To ale bylo samo o sobě málo a aby výsledek stál za to, do hry se vložil britský Lotus. Každá vyrobená Omega 3000 24V proto putovala do Velké Británie, kde jí technici Lotusu odstrojili, instalovali potřebné zdokonalené díly a vrátili zpět na běžné silnice.
A jaký byl výsledek? Od klasické nejvýkonnější Omegy se výsledný produkt lišil prakticky ve všem. Kromě přidaného body kitu a speciálního laku karoserie narostl objem motoru na 3,6 litru, k tomu se přidala jeho snížená komprese a především dvě turba Garett T25. Motor dostal na krátko poskládanou manuální šestistupňovou převodovku z modelu Chevrolet Corvette ZR1, která navíc spolupracuje se samosvorným diferenciálem. Jeho dárcem byl pro změnu australský Holden Commodore V8.
Finální technické parametry pak zněly takto: výkon 382 koní, točivý moment 568 Nm, zrychlení z nuly na stovku za 5,4 sekundy a maximálka 283 km/h. Asi je vám jasné, že už před 25 lety s ním na silnici měli velké potíže tehdejší konkurenti typu BMW M5, Mercedes-Benz 500 E a snad jen Alpina B10 Bi-Turbo mu v ostré dynamice stačila.
Celkově bylo vyrobeno 950 kusů ostrého německo - britského sedanu a vzhledem k tehdejší cenovce 50 tisíc liber se další kusy nikdy nevyrobily. I díky tomu se jedná o raritu, která v originálním a zachovalém stavu stojí v dnešní době velkou hromadu peněz.
Zajímavost na konec
Jelikož vypadala ostře vyladěná Omega jako správný rebel, byly tyto stroje velmi oblíbené u britských zločinců. Tehdejší policie totiž se svým vozovým parkem těžce nestíhala a při pronásledování tohoto Lotusu tak musela použít rovnou vrtulník. Na první pohled navíc auta vypadala jako lehce upravené Vauxhally Carltony, což bylo mimochodem klasické označení pro Omegu ve Velké Británii.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?