Jak to vše začalo?
Vše začalo příkazem od vedení tehdejšího koncernu GM, aby Opel vyrobil něco ostrého na bázi Omegy první generace. Vůz měl zvládnout zrychlení z nuly na stovku pod 6 sekund a vypadat dostatečně agresivně. K uskutečnění tohoto úkolu tak musel výrobce sáhnout po tehdejší vrcholné variantě Omega 3000 24V, jenž v základu nabízela 24 ventilový řadový šestiválec o objemu 3,0 litru a výkon 207 koní.
To ale bylo samo o sobě málo a aby výsledek stál za to, do hry se vložil britský Lotus. Každá vyrobená Omega 3000 24V proto putovala do Velké Británie, kde jí technici Lotusu odstrojili, instalovali potřebné zdokonalené díly a vrátili zpět na běžné silnice.
A jaký byl výsledek? Od klasické nejvýkonnější Omegy se výsledný produkt lišil prakticky ve všem. Kromě přidaného body kitu a speciálního laku karoserie narostl objem motoru na 3,6 litru, k tomu se přidala jeho snížená komprese a především dvě turba Garett T25. Motor dostal na krátko poskládanou manuální šestistupňovou převodovku z modelu Chevrolet Corvette ZR1, která navíc spolupracuje se samosvorným diferenciálem. Jeho dárcem byl pro změnu australský Holden Commodore V8.
Finální technické parametry pak zněly takto: výkon 382 koní, točivý moment 568 Nm, zrychlení z nuly na stovku za 5,4 sekundy a maximálka 283 km/h. Asi je vám jasné, že už před 25 lety s ním na silnici měli velké potíže tehdejší konkurenti typu BMW M5, Mercedes-Benz 500 E a snad jen Alpina B10 Bi-Turbo mu v ostré dynamice stačila.
Celkově bylo vyrobeno 950 kusů ostrého německo - britského sedanu a vzhledem k tehdejší cenovce 50 tisíc liber se další kusy nikdy nevyrobily. I díky tomu se jedná o raritu, která v originálním a zachovalém stavu stojí v dnešní době velkou hromadu peněz.
Zajímavost na konec
Jelikož vypadala ostře vyladěná Omega jako správný rebel, byly tyto stroje velmi oblíbené u britských zločinců. Tehdejší policie totiž se svým vozovým parkem těžce nestíhala a při pronásledování tohoto Lotusu tak musela použít rovnou vrtulník. Na první pohled navíc auta vypadala jako lehce upravené Vauxhally Carltony, což bylo mimochodem klasické označení pro Omegu ve Velké Británii.