Christian von Koenigsegg stojí se svým týmem za několika unikátními super- i hypersporty. Příběh jeho automobilky se však začal psát již v roce 1994, kdy se stalo cílem vyrobit minimalistický, čistý a smysl dávající sporťák s trochou „švédského“ koření. A tak vznikl model CC, inspirovaný Ferrari F40 nebo McLarenem F1.
Aby se vůbec potencionální zákazníci začali o nový švédský supersport zajímat, použil Koenigsegg několik do té doby unikátních prvků. Například odnímatelnou střechu šlo pohodlně uložit do kufru, auto navíc vypadalo stejně dobře s ní i bez ní. Podlahová plošina byla vyztužena karbonem, zatímco karosérie z kompozitních materiálů byla uložena na prostorovém rámu s chrom-molybdenovými trubkami.
Sériové modely švédského výrobce dnes využívají karbonového monokoku, první prototyp však dostal monokok z oceli. Pod kapotou se objevil 4.2litrový osmiválec Audi v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou, což měla být předzvěst nikdy nezapočaté spolupráce s německou automobilkou.
Ačkoliv původní plány počítaly s představením hotového prototypu již v roce 1995, kvůli nespokojenosti s podobou zmenšených modelů se tak stalo až o rok později při setkání na švédském okruhu Anderstorp. Tehdejší podoba auta měla stříbrný lak, kola BBS s unikátními středy a ještě konvenční otevírání dveří. Za volant usedl Rickard Rydel, který si údajně velmi pochvaloval jízdní vlastnosti a výkon modelu CC.
Po vcelku úspěšné prezentaci se auto vrátilo zpět do Koenigseggových dílen, kde dostalo pilotní specifikaci dnes již legendárního dveřního mechanismu švédského výrobce. Přestavba byla samozřejmě dělána ručně a došlo při ní k poškození stříbrného laku. Proto má CC na většině fotek černou barvu. Ale ani ta nebyla Christianu von Koenigseggovi příliš po chuti, především kvůli četnosti, s jakou se na konkurenčních supersportech vyskytovala. Volba tedy padla na ohnivě oranžovou, kterou dokázalo nabídnout Volvo. Majitel nově vznikající automobilky však byl v době lakování na služební cestě a přesný odstín tedy s lakýrníkem domlouval po telefonu. A to nebyl ten nejšťastnější nápad. Když se totiž Koenigsegg vrátil, zjistil, že představy o oranžové se zásadně liší a auto místo ní dostalo světle hnědý lak, který mu vydržel dodnes.
Ve sbírce švédského malosériového výrobce už dnes úplně první auto se štítem ve znaku nenajdete. Nachází se totiž asi 200 kilometrů jihovýchodně od Stockholmu v městečku Motala, kde je automobilové muzeum. Do továrny se ale prototyp čas od času vrátí, například na focení se svými následovníky. Další auto totiž Koenigsegg představil až na pařížském autosalonu v roce 2000, přičemž se jednalo opět o prototyp s označením CC. Tentokrát už ale byl mnohem blíže „sériovému“ modelu CC8S, jehož první exemplář opustil brány továrny o dva roky později.
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.