Buick patří k nejslavnějším jménům americké automobilové historie. Mezi světovými válkami a ve čtyřicátých letech se nové vozy Buick objevovaly také na československých silnicích.
Historie do roku 1970 Design prvních poválečných vozů se od modelů 1942 příliš nelišil, ale Buick uvedl samočinnou převodovku Dynaflow. V roce 1949 začala tradice krásných kupé Riviera (jména vozů se postupně opakují), v roce 1953 přišly vidlicové osmiválce Roadmaster a Skylark, o devět let později první motory V6. Jejich výrobní linku pak Buick prodal britskému Roveru.
Historie do roku 1997 Teprve první palivová krize 1973/74 zmenšila americké křižníky silnic a Buick v roce 1975 znovu zavedl motory V6. Později se vyráběly také s přeplňováním turbodmychadly nebo mechanickými kompresory. V dubnu 1980 byl představen nový Skylark, Buickova verze X-Caru General Motors s předním pohonem, současně skončila výroba motorů V8. Buick už v roce 1938 vyrobil první koncepční studii General Motors podle návrhu Harveye Earla, nazvanou Y-Job. Další vozy snů následovaly. K nejslavnějším jménům modelů z více než devadesátileté historie Buicku patří Special, Skylark, Le Sabre, Century, Electra, Roadmaster, Wildcat, Apollo atd. V modelovém roce 1986 se vyrobilo 850 103 vozů. Dnes Buick prodává na americkém trhu ročně asi půl milionu vozů, které stále mají pověst lepších rodinných automobilů se silnými motory. Ani sportovní image nepřišla zkrátka. Už od roku 1986 je Buick výhradním dodavatelem motorů 4.2 V6 pro formuli Indy Lights a přeplňované šestiválce Buick/Menard pohánějí také vozy nejprestižnější formule Indy Car.
Novodobá produkce - Vyšší střední třída Nejmenší z modelů Buick nese označení Skylark a v koncernu General Motors je konstrukčně spřízněný s vozy Oldsmobile Achieva a Pontiac GrandAm. Vyrábí se jako čtyřdveřový sedan a dvoudveřové kupé, pouze se samočinnou převodovkou, ovšem s výběrem z dvojice motorů: čtyřválce 2.4 DOHC 16V (110 kW) a šestiválce 3.1 V6 OHV (114 kW). Pohon je samozřejmě na přední kola. Všechna kola jsou zavěšena nezávisle, vpředu jsou kotoučové brzdy, sériově se montují ABS a dva airbagy. Vůz má rozvor 2,62 m a délku 4,79 m, pohotovostní hmotnost je od 1330 kg. Tři stupně výbavy Custom, Limited a Gran Sport. Ceny od 16 495 USD.
Nejprodávanější model Buicku Le Sabre byl pro modelový rok 1997 přestylizován jak z vnějšku, tak zevnitř. Mechanické skupiny s čtyřstupňovou samočinnou převodovkou a motor 3.8 V6 (151 kW) se nezměnil. Stejně jako u křižníků silnic z přelomu šedesátých a sedmdesátých let umožňuje Le Sabre přepravu šesti osob, ale má pohon předních kol, nové řízení s variabilním účinkem posilovače a lepší jízdní vlastnosti. Vůz má rozvor 2,81 m a délku 5,10 m, pohotovostní hmotnost je od 1560 kg. Dva stupně výbavy Custom a Limited. Ceny od 22 620 USD.
Největší sedan značky nesoucí označení Park Avenue nahradil ve výrobním programu poslední Roadmaster s pohonem zadních kol. Park Avenue dokončuje přestavbu výrobního programu na přední pohon a je postaven na shodné podlahové plošině s prestižním kupé Riviera a avantgardním sedanem Oldsmobile Aurora. Pro modelový rok 1997 bylo připraveno nové vydání Park Avenue a lépe vybavené Park Avenue Ultra. K největším změnám patří nová větší karoserie s posílenou torzní tuhostí, větší prosklená plocha, prostornější interiér, ale o něco menší zavazadlový prostor. Základní pohonnou jednotkou je motor 3.8 V6 (151 kW) jako u Le Sabre a Riviery, ale Park Avenue Ultra má verzi s přeplňováním mechanickým kompresorem (176 kW). Všechna kola jsou zavěšena nezávisle, vpředu na vzpěrách McPherson a vzadu na vlečených ramenech s vinutými pružinami, od roku 1997 jsou na všech kolech kotoučové brzdy s ABS, Park Avenue Ultra má tvrdší pérování Gran Touring. Technickými lahůdkami jsou díly pérování z hliníku, bezpečnostní pásy integrované v předních sedadlech a systém kontroly tlaku v pneumatikách, který řidiče varuje při jeho poklesu (standard pro Park Avenue Ultra). Vůz má rozvor 2,89 m a délku 5,25 m, pohotovostní hmotnost je od 1700 kg. Ceny od 30 660 USD.
Buick Riviera je prestižní model značky, navazující na dlouhou řadu vozů stejného jména, které vynikaly designem a výkonnými motory. Poslední Riviera, ač na shodné podlahové plošině s Oldsmobile Aurora, nenabízí motory V8, ale jen vidlicové šestiválce 3.8, ovšem také v přeplňované verzi 3.8 Series II Supercharged (176 kW), která Rivieře uděluje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Díky shodnému rozvoru s Park Avenue (2,89 m) je také kupé neobyčejně prostorné - mezi dvoudveřovými vozy je předstihuje pouze Bentley Continental R - Riviera poskytuje místo i šesti osobám. Převodovka je čtyřstupňová samočinná s elektronickým přemostěním kapalinového měniče, řešení podvozku odpovídá sedanu Park Avenue Ultra. Vůz je dlouhý 5,26 m (nejvíce mezi dnešními Buicky) a má pohotovostní hmotnost od 1685 kg. Ceny od 30 775 USD. Více než šedesát let používá Buick označení Century, přičemž těchto modelů prodal přes dva miliony. Pro modelový rok 1997 nahradil téměř jedenáct let starý typ na podlahové plošině A-Caru General Motors zcela nový Century, dodávaný ve dvou stupních výbavy Custom a Limited. Přestože se stylisticky přibližuje svým větším bratrům Le Sabre a Park Avenue, je postaven na shodné podlahové plošině s vozy Pontiac Grand Prix a Oldsmobile Intrigue. Pohodlí je hlavním kritériem, a proto u pérování Buicků nemají tvrdší sportovní charakteristiky své místo. Century se dodává výhradně s motorem 3.1 V6 (118 kW) a čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. Automobil dosahuje rychlost 180 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,3 s. Vůz má rozvor 2,77 m a délku 4,94 m, pohotovostní hmotnost je od 1510 kg. Ceny od 19 500 USD.
Menší model Regal byl druhým nejprodávanějším vozem Buick. Na jaře 1997 byl zahájen prodej nové generace (označena jako model 1997 a půl) s větší a prostornější karoserií. Nový Regal se dodává se stejnými motory a převodovkou jako Riviera, včetně přeplňované verze. Je postaven na podvozku s nezávisle zavěšenými koly a kotoučovými brzdami, má rozvor 2,77 m a délku 4,98 m. Pohotovostní hmotnost je od 1575 kg. Dva stupně výbavy LS a GS. Ceny od 22 000 USD. Zpracováno do roku 1997 AUTO forum
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?