Na celém světě jediný dochovaný exemplář vozu Škoda 966 Supersport z roku 1950 se opět zaskvěl v plné kráse.
V průběhu uplynulých let specialisté společnosti Škoda tento závodní vůz citlivě zrenovovali a nyní jej mohou obdivovat návštěvníci muzea v Mladé Boleslavi.HLEDÁME NOVÉ REDAKTORY. PIŠTE NÁM NA redakce@autoroad.cz
V roce 1950 byly postaveny celkem tři exempláře závodního speciálu Škoda 966 Supersport, zachoval se ale pouze jediný z nich. Ten byl až do doku 1962 nasazován do závodů, poté byl po mnoho let ve vlastnictví slovenského automobilového závodníka Ivana Mičíka. V roce 2007 získalo tento závodní vůz muzeum a zahájilo jeho rozsáhlou renovaci, a to co nejvěrněji podle dobových podkladů. Škoda 966 Supersport se nyní skví opět v původní podobě ze sezóny 1953 a je ozdobou muzejní expozice.
„Škoda 966 Supersport je svědectvím naší sportovní historie a dokonale navozuje atmosféru legendárních okruhových závodů v polovině 20. století,“ říká Michal Velebný, vedoucí restaurátorské dílny Škoda, a dodává: „Jako absolutní unikát je tento vůz jedním z nejzajímavějších exponátů, které muzeum nabízí. “Závodní speciál 966 Supersport s hliníkovou karoserií se představil v roce 1950 a vynikal velkou variabilitou. S reflektory a blatníky startoval v kategorii sportovních vozů, po mírných úpravách karoserie zakrytím místa spolujezdce a demontáži reflektorů a blatníků byl nasazen i v kategorii závodních vozů.
Premiéra vozu 966 Supersport proběhla v květnu 1950 při okruhovém závodu v Mladé Boleslavi. Po dvou dalších závodech byl ale natolik poškozen, že musel být nahrazen novým. A protože cílem továrního týmu bylo nasazovat do závodů dvojici vozidel, vznikl rovnou i další vůz, v pořadí třetí. A právě tento třetí Supersport se jako jediný dochoval a nyní byl kompletně zrestaurován.
Jeho premiéra se odehrála při Velké ceně Československa 24. září 1950. Automobilový závodník Miroslav Fousek s ním v kategorii do 1.100 cm3 vybojoval druhé místo, závodní sezónu 1951 zahájilo vítězství ve třídě sportovních vozů na závodech v Liberci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.