Mimořádně vzácný Bentley 3-Litre, nejstarší dochovaný Bentley, bude vydražen. Zajímavý rozhodně není jen svým stářím.
Číslo šasi tohoto vozu je jen 3. Znamená to tedy, že jde o třetí vyrobený exemplář v továrně tehdy vzniklé firmy Bentley. Ve skutečnosti existuje také vůz číslo dva, je ovšem poopravován v takovém rozsahu, že již není považován za originál. Vůz číslo tři byl také prvním vozem, který opustil továrnu a byl dodán zákazníkovi. První dva vozy sloužily jako prototypy pro samotnou továrnu.
První Bentley byl poměrně přelomovým vozem. Ve své nejvýkonnější variantě překonal tehdejší rekord v maximální rychlosti produkčního vozu, dostal se až na 160 km/h. Závodní varianta zase vyhrála slavný závod v Le Mans. Ettore Bugatti, který tou dobou propagoval pro závody zejména malá a lehká auta prohlásil, že tohle Bentley je nejrychlejší dodávkou na světě.
Vůz, který jde do aukce, byl vyroben v roce 1921, necelé dva roky po založení továrny Bentley. Sumárně se vozů 3-Litre vyrobilo na šestnáct set.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?