Villa d'Este Concorso d'Eleganza je tradičním místem nejen výstavy fascinujících vozů. ale také jejich aukce. Pojďme se podívat na to nejlepší, co se zde prodalo.
Začněme podle věku, tím nejuctivějším. Ve výborné formě se do současné doby dožil francouzský vůz Talbot-Lago T150C-SS Teardrop Coupe. Jde o jeden z jedenácti kousků s touto karoserií, čtyřlitrový motor dával na tehdejší dobu slušný výkon 140 koní, což spolu s aerodynamickým tvarováním dělalo velmi rychlý vůz. A především ten vzhled... Kupující za něj zaplatil 77 milionů korun.
Sportovní Ferrari 500 Testa Rossa Type-C, je unikátní nejen svým počtem, ale také tím, že se v roce 1957 stal jedním z posledních Ferrari se čtyřválcem pod kapotou. Není to ale žádný slaboch, tento motor byl původně určen pro Formuli 1. Vyrobilo se jich jen 19, což z fascinujícího vozu dělá mnohem vzácnější vůz, než i tak ceněné modelu 250 Testa Rossa. Kupec musel složit 69 milionů korun.
Pouze pět bylo vyrobeno Fordů GT Roadster z roku 1965. Vůz byl odvozen ze slavného modelu GT40, ovšem vyrobeno bylo jen pět prototypů. Tento byl objeven v roce 2006, poté byl zrestaurován a nyní i vydražen za 52 milionů korun.
K prodeji bylo také mnoho futuristických konceptů. Stojí za to, zastavit se například u Bertoneho výtvorů, například Lamborghini Marzal. Vůz oceněný na 37 milionů má pozoruhodně prosklené dveře. Novější koncept od Lamba, Athlon, vynikne supermoderními tvary. A Lambo do třetice, tentokrát Bravo z toku 1974, které bylo vydraženo za 15 milionů korun.
K prodeji bylo také jedno Bertoneho nezapomenutelné dílo. Kupec mohl získat prototyp Lancia Stratos HF Zero, který předcházel superslavnému sériovému sportovnímu modelu od Lancie. Stál 19 milionů.
Nejde o jediné speciály, které se na věhlasné přehlídce prodaly. Kompletní soupis aukcí i s bohatou fotogalerií je možné vidět na tomto odkazu, který směřuje přímo do aukční síně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.