Villa d'Este Concorso d'Eleganza je tradičním místem nejen výstavy fascinujících vozů. ale také jejich aukce. Pojďme se podívat na to nejlepší, co se zde prodalo.
Začněme podle věku, tím nejuctivějším. Ve výborné formě se do současné doby dožil francouzský vůz Talbot-Lago T150C-SS Teardrop Coupe. Jde o jeden z jedenácti kousků s touto karoserií, čtyřlitrový motor dával na tehdejší dobu slušný výkon 140 koní, což spolu s aerodynamickým tvarováním dělalo velmi rychlý vůz. A především ten vzhled... Kupující za něj zaplatil 77 milionů korun.
Sportovní Ferrari 500 Testa Rossa Type-C, je unikátní nejen svým počtem, ale také tím, že se v roce 1957 stal jedním z posledních Ferrari se čtyřválcem pod kapotou. Není to ale žádný slaboch, tento motor byl původně určen pro Formuli 1. Vyrobilo se jich jen 19, což z fascinujícího vozu dělá mnohem vzácnější vůz, než i tak ceněné modelu 250 Testa Rossa. Kupec musel složit 69 milionů korun.
Pouze pět bylo vyrobeno Fordů GT Roadster z roku 1965. Vůz byl odvozen ze slavného modelu GT40, ovšem vyrobeno bylo jen pět prototypů. Tento byl objeven v roce 2006, poté byl zrestaurován a nyní i vydražen za 52 milionů korun.
K prodeji bylo také mnoho futuristických konceptů. Stojí za to, zastavit se například u Bertoneho výtvorů, například Lamborghini Marzal. Vůz oceněný na 37 milionů má pozoruhodně prosklené dveře. Novější koncept od Lamba, Athlon, vynikne supermoderními tvary. A Lambo do třetice, tentokrát Bravo z toku 1974, které bylo vydraženo za 15 milionů korun.
K prodeji bylo také jedno Bertoneho nezapomenutelné dílo. Kupec mohl získat prototyp Lancia Stratos HF Zero, který předcházel superslavnému sériovému sportovnímu modelu od Lancie. Stál 19 milionů.
Nejde o jediné speciály, které se na věhlasné přehlídce prodaly. Kompletní soupis aukcí i s bohatou fotogalerií je možné vidět na tomto odkazu, který směřuje přímo do aukční síně.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?