Je tomu již 30 let, kdy bylo do prodejů uvedeno BMW 7. Představovalo to nejlepší, co byli schopni v Mnichově vyrobit a tak je tomu dosud.
Roku 1977 přišel první vůz, který se honosil číslicí 7, od té doby synonymem pro luxus a pohodlí cestujících. Nepřišel však jen tak, měl svého předchůdce, tím bylo BMW New Six, což byl poměrně přelomový model, díky němu se totiž podařilo dotáhnout dominanci Mercedesu a BMW si na něm začalo budovat jméno luxusně sportovního výrobce.
Nás však zajímá především jeho nástupce. Kódové označení E23 připadlo jednomu z technicky nejvyspělejších vozů té doby. Vyráběl se mezi lety 1977 a 1986, přičemž jeho výbava obsahovala takové vychytávky, jako ABS, klimatizace, elektricky ovládaná okýnka i zrcátka a později přišel i airbag. Zkrátka a dobře, na svou dobu výbava velmi slušná, pro srovnání, v roce 1976 u nás naběhla do výroby Škoda 105/120.
E23 mělo pod kapotou výhradně řadové šestiválce, vrcholná verze 745i dokonce přeplňovaný.
Zlom nastal u další generace, u E32. Ta dostala hned zkraje pod kapotu dva řadové šestiválce, ale i jeden dvanáctiválec, 750i. Později přibyly do nabídky i vidlicové osmiválce. I v nabídce se objevilo to nejlepší, co bylo k dispozici, jmenujme například duální klimatizaci.
E38, minulá generace, nabídla něco do té doby nevídaného, diesel. Řadové šestiválce byly z nabídky téměř vypuštěny, zbyl jediný, a jejich místo zabraly diesely. Z nabídky opět jmenujme třeba dvoufázové airbagy, trakční kontrolu, satelitní navigaci a časem i stabilizační systém, xenonová světla a hlavové airbagy.
E65/E66, to je kódové označení současné generace před a po faceliftu. Vrcholem nabídky je opět dvanáctiválec, tentokrát o šesti litrech objemu, zatímco nabídka začíná na řadovém šestiválci, třílitru. Poprvé se u něj objevil kontroverzní design Chrise Bangla, byl to vůbec jeden z prvních vozů s jeho rukopisem a značkou BMW. Při faceliftu byly kontroverzní linie částečně umírněny. Objevil se v něm také poprvé systém iDrive.
Trh je však v očekávání nové generace, již páté. Špionážní video můžete zhlédnout zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.