BMW 7 jde do nejlepších let, je mu 30

Marek Litzman, 30. července 2007, 12:42 Google+

Je tomu již 30 let, kdy bylo do prodejů uvedeno BMW 7. Představovalo to nejlepší, co byli schopni v Mnichově vyrobit a tak je tomu dosud.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
7

7 | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Roku 1977 přišel první vůz, který se honosil číslicí 7, od té doby synonymem pro luxus a pohodlí cestujících. Nepřišel však jen tak, měl svého předchůdce, tím bylo BMW New Six, což byl poměrně přelomový model, díky němu se totiž podařilo dotáhnout dominanci Mercedesu a BMW si na něm začalo budovat jméno luxusně sportovního výrobce.

Nás však zajímá především jeho nástupce. Kódové označení E23 připadlo jednomu z technicky nejvyspělejších vozů té doby. Vyráběl se mezi lety 1977 a 1986, přičemž jeho výbava obsahovala takové vychytávky, jako ABS, klimatizace, elektricky ovládaná okýnka i zrcátka a později přišel i airbag. Zkrátka a dobře, na svou dobu výbava velmi slušná, pro srovnání, v roce 1976 u nás naběhla do výroby Škoda 105/120.

E23 mělo pod kapotou výhradně řadové šestiválce, vrcholná verze 745i dokonce přeplňovaný.

Zlom nastal u další generace, u E32. Ta dostala hned zkraje pod kapotu dva řadové šestiválce, ale i jeden dvanáctiválec, 750i. Později přibyly do nabídky i vidlicové osmiválce. I v nabídce se objevilo to nejlepší, co bylo k dispozici, jmenujme například duální klimatizaci.

E38, minulá generace, nabídla něco do té doby nevídaného, diesel. Řadové šestiválce byly z nabídky téměř vypuštěny, zbyl jediný, a jejich místo zabraly diesely. Z nabídky opět jmenujme třeba dvoufázové airbagy, trakční kontrolu, satelitní navigaci a časem i stabilizační systém, xenonová světla a hlavové airbagy.

E65/E66, to je kódové označení současné generace před a po faceliftu. Vrcholem nabídky je opět dvanáctiválec, tentokrát o šesti litrech objemu, zatímco nabídka začíná na řadovém šestiválci, třílitru. Poprvé se u něj objevil kontroverzní design Chrise Bangla, byl to vůbec jeden z prvních vozů s jeho rukopisem a značkou BMW. Při faceliftu byly kontroverzní linie částečně umírněny. Objevil se v něm také poprvé systém iDrive.

Trh je však v očekávání nové generace, již páté. Špionážní video můžete zhlédnout zde.

Vytisknout

Diskuze: BMW 7 jde do nejlepších let, je mu 30

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

Mercedes A190 Twin

Pozapomenuté sportovní vozy díl 4., Mercedes A190 Twin

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

V Česku deset vodíkových Toyot, otevřela první čerpací stanice

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi představuje Outlander PHEV

Tesla Model Y

Dvěma Teslám Y odpadl během jízdy volant, americký úřad to tak nenechá

Ilustrační foto

ČR svolává schůzku rebelujících států kvůli Euro 7

reklama

Doporučujeme

Concept cX

Mitsubishi Concept cX

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

  2. NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

  3. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  4. Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

  5. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  6. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud