Byznys s veterány na vzestupu. Vtrhne do něj velký hráč?

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 1. března 2023, 23:24 Google+

V Česku přibývá oldtimerů. Podle nejnovější analýzy z Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické se v tuzemských garážích nachází na 35 000 starých aut a trh s nimi každým rokem výrazně roste. Dosud se dovozem, prodejem a servisem oldtimerů zabývá jen několik spíše menších firem. To se ale zřejmě brzy změní. Přední český dealer BMW Renocar se hodlá stát centrem pro oldtimery z Česka i zahraničí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dealer BMW Renocar se hodlá stát centrem pro oldtimery

Dealer BMW Renocar se hodlá stát centrem pro oldtimery | foto: Renocar

Sdílejte článek

„V Česku se trh se starými auty ve velkém začal rozvíjet až po revoluci, oproti západním sousedům tak měl a stále má co dohánět. Podle všeho ale nastává čas, kdy má smysl pro milovníkům starých bavoráků nabídnout kompletní zázemí,” říká Pavel Vránek a odkazuje na novou analýzu a strategii, kterou pro Renocar vypracovala Fakulta podnikohospodářská Vysoké školy ekonomické v Praze.

„Český trh s oldtimery vykazuje každý rok výrazný růst,” komentuje Ladislav Tyll, odborník na podnikové strategie z Fakulty podnikohospodářské VŠE. V roce 2022 bylo do databáze historických vozidel FIVA od ledna do listopadu zaregistrováno přes 4000 historických vozidel, v roce 2020 přes 3500 a v roce 2019 okolo 2000. Necelé tři čtvrtiny z toho jsou vozy vyrobené mezi lety 1960 až 1990. Nejčastěji jde o staré škodovky, které zastávají okolo 20 % vozidel registrovaných v posledních letech.

Tyll dodává, že registr historických vozidel přitom má informace jen o části oldtimerů v ČR - spoustu oldtimerů majitelé udržují a provozují na běžných dokladech. Celkem se jich tak v tuzemských garážích může podle analýzy fakulty nacházet až 35 000.

„Majitelé oldtimerů, kterých přibývá, ocení profesionální služby od A do Z. Hodláme zprostředkovávat nákup i prodej, rozšiřovat kapacity pro renovace a servis a také podporovat komunitu, včetně pořádání akcí a srazů,” vyjmenovává Pavel Vránek, který je sám fandou starých bavoráků – spolu se svým otcem a bratrem vlastní hned po centrále v Mnichově největší sbírku starých BMW v Evropě.

Dle analýzy CEMS činí průměrná cena oldtimerů provozovaných v Česku okolo půl milionu korun. Každoročně na něj majitel vynaloží v průměru okolo 50 000 korun a přes 20 000 ročně pak utratí na akcích, srazech a dalších výdajích, které jsou s vášní spojené.

„Strategie ale počítá s tím, že Renocar osloví také vlastníky starých BMW z Rakouska či Bavorska a Saska, kde je těchto oldtimerů násobně více a kde se nachází také více majitelů, kteří své vozy raději svěřují do rukou profesionálům,” doplňuje Vránek s tím, že například v Rakousku jsou stará BMW velmi oblíbená, ale je tam jen málo dílen a dealerů, kteří by se na ně specializovali.

„Je jasné, že byznys s oldtimery v dohledné době nepředčí ten hlavní, kterým je prodej a údržba moderních aut. Je ale očividné, že v Česku zažíváme boom s oldtimery a jako Renocar, který v názvu nese slovo renovace, si tuto vlnu nechceme nechat utéct,” vysvětluje Vránek s tím, že v letošním roce hodlá Renocar rozšířit kapacity renovací a servisu oldtimerů a posílit svou značku Renocar Klasik.

Vytisknout

Diskuze: Byznys s veterány na vzestupu. Vtrhne do něj velký hráč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

Mercedes A190 Twin

Pozapomenuté sportovní vozy díl 4., Mercedes A190 Twin

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

V Česku deset vodíkových Toyot, otevřela první čerpací stanice

reklama

Doporučujeme

BMW iX5 Hydrogen jde po čtyřech letech vývojových prací do testovacího provozu

BMW jde do provozu s vodíkovými auty, s pomocí Toyoty

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

  2. NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

  3. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  4. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  5. Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

  6. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud