Kompaktní automobil Mercedes-Benz 190, který byl německé veřejnosti představen 8. prosince 1982, byl pro značku s trojcípou hvězdou na kapotě přelomovým modelem. V té době nejmenší poválečný mercedes dostal přezdívku "baby Benz" a jeho hranatý, nadčasový design definoval vzhled modelů stuttgartské automobilky pro následující desetiletí. Za jedenáct let produkce sjelo z výrobních linek přes 1,8 milionu kusů řady 190. Zprávu přinesla ČTK.
Vývoj modelu, který je dílem italského designera Bruna Sacca, začal v roce 1974. Německá automobilka tehdy chtěla i v reakci na ropnou krizi nabídnout svým zákazníkům dostupnější alternativu k velkým a luxusním sedanům s vysokou spotřebou paliva. Model 190 měl podobu čtyřdvéřového sedanu o délce 4,4 metru s pohonem zadních kol a tehdy revolučním pětiprvkovým zavěšením zadních kol.
"Stodevadesátka" se na evropských trzích nabízela se zážehovými motory o objemu 1,8 až 2,6 litru a diesely o objemu 2,0 až 2,5 litru. První modernizace se dočkala v roce 1988, druhé o tři roky později. Zájemcům o opravdu rychlé svezení byla k dispozici sportovní verze s motorem 2,3 litru o výkonu 186 koní, kterou si pořídil i slavný jezdec formule 1 Ayrton Senna. Později byla sportovní varianta ještě vylepšena, když dostala motor o objemu 2,5 litru s výkonem dosahujícím téměř 200 koní. Kuriozitou se stala severokorejská napodobenina modelu 190, která se zřejmě pod názvem Kaengsaeng 88 vyráběla v této komunistické zemi od konce 80. let a vznikla jen v několika málo kusech.
"Stodevadesátka" si vysloužila pověst kvalitního a bytelně postaveného auta s propracovanou technikou. Jejím nástupcem se v květnu 1993 stal model C, který se ve své páté generaci vyrábí dodnes.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.