Kompaktní automobil Mercedes-Benz 190, který byl německé veřejnosti představen 8. prosince 1982, byl pro značku s trojcípou hvězdou na kapotě přelomovým modelem. V té době nejmenší poválečný mercedes dostal přezdívku "baby Benz" a jeho hranatý, nadčasový design definoval vzhled modelů stuttgartské automobilky pro následující desetiletí. Za jedenáct let produkce sjelo z výrobních linek přes 1,8 milionu kusů řady 190. Zprávu přinesla ČTK.
Vývoj modelu, který je dílem italského designera Bruna Sacca, začal v roce 1974. Německá automobilka tehdy chtěla i v reakci na ropnou krizi nabídnout svým zákazníkům dostupnější alternativu k velkým a luxusním sedanům s vysokou spotřebou paliva. Model 190 měl podobu čtyřdvéřového sedanu o délce 4,4 metru s pohonem zadních kol a tehdy revolučním pětiprvkovým zavěšením zadních kol.
"Stodevadesátka" se na evropských trzích nabízela se zážehovými motory o objemu 1,8 až 2,6 litru a diesely o objemu 2,0 až 2,5 litru. První modernizace se dočkala v roce 1988, druhé o tři roky později. Zájemcům o opravdu rychlé svezení byla k dispozici sportovní verze s motorem 2,3 litru o výkonu 186 koní, kterou si pořídil i slavný jezdec formule 1 Ayrton Senna. Později byla sportovní varianta ještě vylepšena, když dostala motor o objemu 2,5 litru s výkonem dosahujícím téměř 200 koní. Kuriozitou se stala severokorejská napodobenina modelu 190, která se zřejmě pod názvem Kaengsaeng 88 vyráběla v této komunistické zemi od konce 80. let a vznikla jen v několika málo kusech.
"Stodevadesátka" si vysloužila pověst kvalitního a bytelně postaveného auta s propracovanou technikou. Jejím nástupcem se v květnu 1993 stal model C, který se ve své páté generaci vyrábí dodnes.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?