Čtvrt stoletím od představení designové studie ŠKODA OCTAVIA COMBI

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 11. září 2022, 11:17 Google+

Před čtvrt stoletím, ve středu 10. září 1997, se na prestižním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představila designová studie ŠKODA OCTAVIA COMBI. Jen v detailech se lišila od finální podoby, od jara 1998 zařazené do sériové výroby. I ve své aktuální čtvrté generaci patří OCTAVIA COMBI k dlouhodobě nejúspěšnějším modelům značky ŠKODA.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia Combi

Škoda Octavia Combi | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Pět a půl roku po začlenění značky ŠKODA do koncernu Volkswagen, v září 1996, vstoupila česká automobilka do nové éry. V Mladé Boleslavi byla tehdy slavnostně otevřena jedna z nejmodernějších automobilových továren v Evropě a zároveň se v ní rozeběhla sériová výroba zásadní novinky – liftbacku ŠKODA OCTAVIA. Tento nový model nižší střední třídy se začal rodit v roce 1992 na zcela nové podvozkové platformě koncernu VW. Konstruktéři vytvořili s využitím technologie CAD po všech stránkách moderně řešenou karoserii, nadčasový design byl dílem interního týmu pod vedením Dirka van Braeckela.

img-responsive

Škoda Octavia Combi | foto: Škoda Auto

Návštěvníci 57. Mezinárodní automobilové výstavy ve Frankfurtu nad Mohanem si na stánku ŠKODA mohli prohlédnout designovou studii OCTAVIA COMBI, slavnostně odhalenou ve středu 10. září 1997. Originální výstavní exemplář v nepřehlédnutelné fialové barvě laku karoserie, jeden z milníků novodobé historie značky, se dochoval ve sbírce mladoboleslavského ŠKODA Muzea.

Během února 1998 začala v Mladé Boleslavi nabíhat sériová produkce vozu ŠKODA OCTAVIA COMBI. Bok karoserie, formovaný z hlubokotažného plechu v jednom celku, vznikal na největším lisovacím zařízení v podniku. Jen příslušná raznice vážila úctyhodných 63 tun, přitom se pracovalo s přesností na desetinu milimetru.

Oficiální světová premiéra modelu ŠKODA OCTAVIA COMBI se odehrála na autosalonu v Ženevě, který otevřel své brány 3. března 1998. První zákazníci převzali klíčky v květnu. Čtyřapůlmetrové kombi se rozvorem 2512 mm shodovalo s liftbackem, bylo o šest milimetrů delší a 26 mm vyšší, přitom – podle provedení – jen o 15 až 30 kg těžší. Největší pozornost vzbudilo elegantní ztvárnění zádě vozu, skýtající spoustu místa pro zavazadla, konkrétně 548‑1512 litrů.

img-responsive

Škoda Octavia Combi | foto: Škoda Auto

Aktuální bestseller české automobilky navázal na úspěch zcela prvního modelu OCTAVIA COMBI v historii společnosti: 11. září 1960 představila ŠKODA na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně vozidlo s páteřovým rámem, podélně vpředu uloženým motorem a pohonem zadních kol. Automobil o rozměrech 4 065 x 1 600 x 1 430 mm vyráběla ŠKODA od léta 1961 až do konce roku 1971

Vytisknout

Diskuze: Čtvrt stoletím od představení designové studie ŠKODA OCTAVIA COMBI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Elan 01H - prototyp autobusu na vodíkový pohon

Brněnský Zetor bojuje o montáž slovenských vodíkových autobusů

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud