Před čtvrt stoletím, ve středu 10. září 1997, se na prestižním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představila designová studie ŠKODA OCTAVIA COMBI. Jen v detailech se lišila od finální podoby, od jara 1998 zařazené do sériové výroby. I ve své aktuální čtvrté generaci patří OCTAVIA COMBI k dlouhodobě nejúspěšnějším modelům značky ŠKODA.
Pět a půl roku po začlenění značky ŠKODA do koncernu Volkswagen, v září 1996, vstoupila česká automobilka do nové éry. V Mladé Boleslavi byla tehdy slavnostně otevřena jedna z nejmodernějších automobilových továren v Evropě a zároveň se v ní rozeběhla sériová výroba zásadní novinky – liftbacku ŠKODA OCTAVIA. Tento nový model nižší střední třídy se začal rodit v roce 1992 na zcela nové podvozkové platformě koncernu VW. Konstruktéři vytvořili s využitím technologie CAD po všech stránkách moderně řešenou karoserii, nadčasový design byl dílem interního týmu pod vedením Dirka van Braeckela.
Návštěvníci 57. Mezinárodní automobilové výstavy ve Frankfurtu nad Mohanem si na stánku ŠKODA mohli prohlédnout designovou studii OCTAVIA COMBI, slavnostně odhalenou ve středu 10. září 1997. Originální výstavní exemplář v nepřehlédnutelné fialové barvě laku karoserie, jeden z milníků novodobé historie značky, se dochoval ve sbírce mladoboleslavského ŠKODA Muzea.
Během února 1998 začala v Mladé Boleslavi nabíhat sériová produkce vozu ŠKODA OCTAVIA COMBI. Bok karoserie, formovaný z hlubokotažného plechu v jednom celku, vznikal na největším lisovacím zařízení v podniku. Jen příslušná raznice vážila úctyhodných 63 tun, přitom se pracovalo s přesností na desetinu milimetru.
Oficiální světová premiéra modelu ŠKODA OCTAVIA COMBI se odehrála na autosalonu v Ženevě, který otevřel své brány 3. března 1998. První zákazníci převzali klíčky v květnu. Čtyřapůlmetrové kombi se rozvorem 2512 mm shodovalo s liftbackem, bylo o šest milimetrů delší a 26 mm vyšší, přitom – podle provedení – jen o 15 až 30 kg těžší. Největší pozornost vzbudilo elegantní ztvárnění zádě vozu, skýtající spoustu místa pro zavazadla, konkrétně 548‑1512 litrů.
Aktuální bestseller české automobilky navázal na úspěch zcela prvního modelu OCTAVIA COMBI v historii společnosti: 11. září 1960 představila ŠKODA na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně vozidlo s páteřovým rámem, podélně vpředu uloženým motorem a pohonem zadních kol. Automobil o rozměrech 4 065 x 1 600 x 1 430 mm vyráběla ŠKODA od léta 1961 až do konce roku 1971
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?