Svými hranatými tvary je Sbarro Super Eight dokonalou ukázkou automobilového designu 80. let minulého století. Společnost Sbarro ho představila na ženevském autosalonu v roce 1984 jako nástupce možná ještě bláznivějšího modelu Sbarro Super Twelve V12.
Nejprve si připomeneme právě model Sbarro Super Twelve. Ten byl představen v roce 1981 a byl poháněn motorem Kawasaki V12. Tento motor vznikl spojením dvou šestiválcových motocyklových motorů Kawasaki na společnou klikovou skříň, čímž bylo dosaženo výkonu 240 koní. Motor byl umístěn doprostřed vozu a jeho výkon byl přenášen řetězem na dvě 5° převodovky ovládané jednou řadící pákou.
Super Twelve byl extrém i co se Sbarra týče. Díky minimální váze a na krátko poskládaným rychlostním stupňům, zrychlovalo velmi ostře, a to až do svého maxima, které se pohybovalo okolo 200 km/h.
Sbarro Super Eight bylo oproti němu považováno za civilizovanější. Avšak ne kvůli nedostatku výkonu, nýbrž pro jeho lepší použitelnost. Jeho automobilový motor měl daleko širší použitelnou křivku točivého momentu, než dříve zvolená motocyklová V12. Oním motorem byl 3.0 litrový V8 ze stáje Ferrari, konkrétně z modelu 308 GTB.Třílitrová V8 byla naladěna na výkon 260 koní a našla své místo uprostřed vozu, přičemž samozřejmě poháněla kola zadní nápravy. Ušlechtilý hřebčín neměl s vozem o velikosti Sbarra příliš práce. Sbarro Super Eight měří na délku pouhých 315 cm a jeho rozvor je jen 220 cm. Šířka a výška vozu je pak 175 cm a 130 cm. Díky použití trubkového rámu a karosérie ze školených vláken se podařilo na vzdory velkému motoru udržet úžasně nízkou váhu, konkrétně jen 800 kg.
Kombinace 800 kg, 260 koní putujících na zadní kola při rozvoru 220 cm zní jako recept na pořádné nepříjemnosti. Hlavně když je maximální rychlost 220 km/h a nemáte za zády žádné elektronické pomocníky. Sbarro Super Eight je v podstatě ztělesněním luxusně pojatého rallye speciálu skupiny B, který byl v 80. letech tak populární.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.