Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 22. listopadu 2020, 12:36 Google+

Svými hranatými tvary je Sbarro Super Eight dokonalou ukázkou automobilového designu 80. let minulého století. Společnost Sbarro ho představila na ženevském autosalonu v roce 1984 jako nástupce možná ještě bláznivějšího modelu Sbarro Super Twelve V12.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sbarro Super Eight

Sbarro Super Eight | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Nejprve si připomeneme právě model Sbarro Super Twelve. Ten byl představen v roce 1981 a byl poháněn motorem Kawasaki V12. Tento motor vznikl spojením dvou šestiválcových motocyklových motorů Kawasaki na společnou klikovou skříň, čímž bylo dosaženo výkonu 240 koní. Motor byl umístěn doprostřed vozu a jeho výkon byl přenášen řetězem na dvě 5° převodovky ovládané jednou řadící pákou. 

Super Twelve byl extrém i co se Sbarra týče. Díky minimální váze a na krátko poskládaným rychlostním stupňům, zrychlovalo velmi ostře, a to až do svého maxima, které se pohybovalo okolo 200 km/h.

Sbarro Super Eight bylo oproti němu považováno za civilizovanější. Avšak ne kvůli nedostatku výkonu, nýbrž pro jeho lepší použitelnost. Jeho automobilový motor měl daleko širší použitelnou křivku točivého momentu, než dříve zvolená motocyklová V12. Oním motorem byl 3.0 litrový V8 ze stáje Ferrari, konkrétně z modelu 308 GTB. 
img-responsive

Sbarro Super Eight | foto: wheelsage.org

img-responsive

Sbarro Super Eight | foto: wheelsage.org

Třílitrová V8 byla naladěna na výkon 260 koní a našla své místo uprostřed vozu, přičemž samozřejmě poháněla kola zadní nápravy. Ušlechtilý hřebčín neměl s vozem o velikosti Sbarra příliš práce. Sbarro Super Eight měří na délku pouhých 315 cm a jeho rozvor je jen 220 cm. Šířka a výška vozu je pak 175 cm a 130 cm. Díky použití trubkového rámu a karosérie ze školených vláken se podařilo na vzdory velkému motoru udržet úžasně nízkou váhu, konkrétně jen 800 kg. 

img-responsive

Sbarro Super Eight | foto: wheelsage.org

Kombinace 800 kg, 260 koní putujících na zadní kola při rozvoru 220 cm zní jako recept na pořádné nepříjemnosti. Hlavně když je maximální rychlost 220 km/h a nemáte za zády žádné elektronické pomocníky. Sbarro Super Eight je v podstatě ztělesněním luxusně pojatého rallye speciálu skupiny B, který byl v 80. letech tak populární.

Vytisknout

Diskuze: Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

Volkswagen Tiguan

Velké slevy u sedmi nových VW - levnější už to nebude!

Dacia Duster 2024, nejhezčí Dacia všech dob?

Dacia změní image. Bude levnější alternativou k Jeepu. A příjde nový model

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda dělá z Čechů hlupáky! Enyaq v Německu koupíte o 190 tisíc levněji, než v Česku, zjistil Hofy

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

Průlom ve vodíkové technologii? Japonci tvrdí, že ano

Tesla Model S

Elektromobily rychle ztrácejí na hodnotě. Rychleji než tradiční auta

reklama

Doporučujeme

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud