Na čerstvo uschnutej trati sa odohral v doobednom šprinte dramatický boj o pódium.
Druhé preteky víkendového programu sa nevyhli problémom v úvode, keď niekoľkým pilotom zhasol motor vrátane včerajšieho víťaza Kovalainena.
Celá procedúra sa tak opakovala, ale tento krát bolo odštartované letmým štartom, pričom svoju prvú pozíciu na štarte si ustrážil po výjazde prvou šikanou Neel Jani zo stajne Racing Engineering.
Poradie po prvom kole bolo: Jani, Monfardini, Pantano, Carroll, Rosberg, Lapierre, Piquet. Nicolas Lapierre následne urobil chybu pri dobrzdení pred druhou šikanou a len o milimetre sa vyhol dvom jazdcom.
Iba štyri kolá si z celkových dvadsiatich odjazdil Olivier Pla, keď pre poruchu odstúpil. O dve kolá odstúpil Ernesto Viso na konci cieľovej roviny. V tom istom kole kolidoval Nelson Piquet ml. s Hiroki Yashimotom, čo bolo pre samotného Piqueta osudným.
Na zastávku v boxoch sa ako prvý vybral Yoshimoto v ôsmom kole. V tom čase sa podarilo poškodiť monopost Lopezovi na obrubníku prvej šikany, kde aj nenávratne zostal stáť.
V polovici pretekov sa začal tuhý boj o pódium, v ktorom bol zapojený vedúci Jani, za ktorým s miernym odstupom nasledovaná tesná skupinka v zložení Morfandini, Pantano, Rosberg. Šesť kôl pred koncom si Pantano trúfol na Morfandiniho na konci cieľovej roviny, ale prebrzdil a to ho stálo miesto, pretože si vyskúšal slalom pomedzi trestné prekážky v šikane. Zaradil sa tak za Nica Rosberga.
Práve Nicovi sa Monfardiniho podarilo predbehnúť a tento výkon následne zopakoval aj Pantano, ktorý sa tak vrátil na stratené tretie miesto. Nico Rosberg potvrdil formu a dotiahol sa na spočiatku neohrozovaného Janiho. Neel mal plné ruky práce, aby si mladého Rosberga udržal za sebou, čo sa mu aj podarilo a mohol sa tak tešiť z víťazstva.
Cez niekoľko prekonaných najrýchlejších kôl v podaní Rosberga, sa z tohto triumfu nakoniec radoval Američan Scott Speed.
2.Taliansko: výsledky pretekov:
1. N.Jani2. N.Rosberg3. G.Pantano4. F.Monfardini5. H.Kovalainen6. A.Carroll7. S.Hernandez8. T.Vilander9. C.Artam10. B.Garcia11. F.Fauzy12. M.Lauda13. A.Negrao14. C.Piccione15. S.Speed16. H.Yoshimoto17. J.Alvarez18. A.Premat19. G.Mondini20. N.Lapierre21. J.Lopez22. N.Piquet23. E.Viso24. O.Pla
Foto: Sutton Racing Images
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?