2.Taliansko: Jani odolal tlaku Rosberga

Jani, Neel
Jani, Neel, foto: Sutton Racing Images
Jozef Smrtník 4. září 2005 17:00
Sdílej:

Na čerstvo uschnutej trati sa odohral v doobednom šprinte dramatický boj o pódium.

Druhé preteky víkendového programu sa nevyhli problémom v úvode, keď niekoľkým pilotom zhasol motor vrátane včerajšieho víťaza Kovalainena.

Celá procedúra sa tak opakovala, ale tento krát bolo odštartované letmým štartom, pričom svoju prvú pozíciu na štarte si ustrážil po výjazde prvou šikanou Neel Jani zo stajne Racing Engineering.

Poradie po prvom kole bolo: Jani, Monfardini, Pantano, Carroll, Rosberg, Lapierre, Piquet. Nicolas Lapierre následne urobil chybu pri dobrzdení pred druhou šikanou a len o milimetre sa vyhol dvom jazdcom.

Iba štyri kolá si z celkových dvadsiatich odjazdil Olivier Pla, keď pre poruchu odstúpil. O dve kolá odstúpil Ernesto Viso na konci cieľovej roviny. V tom istom kole kolidoval Nelson Piquet ml. s Hiroki Yashimotom, čo bolo pre samotného Piqueta osudným.

Na zastávku v boxoch sa ako prvý vybral Yoshimoto v ôsmom kole. V tom čase sa podarilo poškodiť monopost Lopezovi na obrubníku prvej šikany, kde aj nenávratne zostal stáť.

V polovici pretekov sa začal tuhý boj o pódium, v ktorom bol zapojený vedúci Jani, za ktorým s miernym odstupom nasledovaná tesná skupinka v zložení Morfandini, Pantano, Rosberg. Šesť kôl pred koncom si Pantano trúfol na Morfandiniho na konci cieľovej roviny, ale prebrzdil a to ho stálo miesto, pretože si vyskúšal slalom pomedzi trestné prekážky v šikane. Zaradil sa tak za Nica Rosberga.

Práve Nicovi sa Monfardiniho podarilo predbehnúť a tento výkon následne zopakoval aj Pantano, ktorý sa tak vrátil na stratené tretie miesto. Nico Rosberg potvrdil formu a dotiahol sa na spočiatku neohrozovaného Janiho. Neel mal plné ruky práce, aby si mladého Rosberga udržal za sebou, čo sa mu aj podarilo a mohol sa tak tešiť z víťazstva.

Cez niekoľko prekonaných najrýchlejších kôl v podaní Rosberga, sa z tohto triumfu nakoniec radoval Američan Scott Speed.

2.Taliansko: výsledky pretekov:

1. N.Jani2. N.Rosberg3. G.Pantano4. F.Monfardini5. H.Kovalainen6. A.Carroll7. S.Hernandez8. T.Vilander9. C.Artam10. B.Garcia11. F.Fauzy12. M.Lauda13. A.Negrao14. C.Piccione15. S.Speed16. H.Yoshimoto17. J.Alvarez18. A.Premat19. G.Mondini20. N.Lapierre21. J.Lopez22. N.Piquet23. E.Viso24. O.Pla

Foto: Sutton Racing Images

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.