Na čerstvo uschnutej trati sa odohral v doobednom šprinte dramatický boj o pódium.
Druhé preteky víkendového programu sa nevyhli problémom v úvode, keď niekoľkým pilotom zhasol motor vrátane včerajšieho víťaza Kovalainena.
Celá procedúra sa tak opakovala, ale tento krát bolo odštartované letmým štartom, pričom svoju prvú pozíciu na štarte si ustrážil po výjazde prvou šikanou Neel Jani zo stajne Racing Engineering.
Poradie po prvom kole bolo: Jani, Monfardini, Pantano, Carroll, Rosberg, Lapierre, Piquet. Nicolas Lapierre následne urobil chybu pri dobrzdení pred druhou šikanou a len o milimetre sa vyhol dvom jazdcom.
Iba štyri kolá si z celkových dvadsiatich odjazdil Olivier Pla, keď pre poruchu odstúpil. O dve kolá odstúpil Ernesto Viso na konci cieľovej roviny. V tom istom kole kolidoval Nelson Piquet ml. s Hiroki Yashimotom, čo bolo pre samotného Piqueta osudným.
Na zastávku v boxoch sa ako prvý vybral Yoshimoto v ôsmom kole. V tom čase sa podarilo poškodiť monopost Lopezovi na obrubníku prvej šikany, kde aj nenávratne zostal stáť.
V polovici pretekov sa začal tuhý boj o pódium, v ktorom bol zapojený vedúci Jani, za ktorým s miernym odstupom nasledovaná tesná skupinka v zložení Morfandini, Pantano, Rosberg. Šesť kôl pred koncom si Pantano trúfol na Morfandiniho na konci cieľovej roviny, ale prebrzdil a to ho stálo miesto, pretože si vyskúšal slalom pomedzi trestné prekážky v šikane. Zaradil sa tak za Nica Rosberga.
Práve Nicovi sa Monfardiniho podarilo predbehnúť a tento výkon následne zopakoval aj Pantano, ktorý sa tak vrátil na stratené tretie miesto. Nico Rosberg potvrdil formu a dotiahol sa na spočiatku neohrozovaného Janiho. Neel mal plné ruky práce, aby si mladého Rosberga udržal za sebou, čo sa mu aj podarilo a mohol sa tak tešiť z víťazstva.
Cez niekoľko prekonaných najrýchlejších kôl v podaní Rosberga, sa z tohto triumfu nakoniec radoval Američan Scott Speed.
2.Taliansko: výsledky pretekov:
1. N.Jani2. N.Rosberg3. G.Pantano4. F.Monfardini5. H.Kovalainen6. A.Carroll7. S.Hernandez8. T.Vilander9. C.Artam10. B.Garcia11. F.Fauzy12. M.Lauda13. A.Negrao14. C.Piccione15. S.Speed16. H.Yoshimoto17. J.Alvarez18. A.Premat19. G.Mondini20. N.Lapierre21. J.Lopez22. N.Piquet23. E.Viso24. O.Pla
Foto: Sutton Racing Images
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?