Národní týmy se připravovaly na otevření šampionátu A1GP "mistrovství národů", jenž odstartuje inauguračním závodem v Brands Hatch 25. září 2005, na okruhu v Paul Ricard.
Dvacet národních týmu se sešlo minulý týden od 24. do 26. srpna 2005 k testům na francouzském okruhu v Paul Ricard. Změřili zde své síly ve dvou a půl denním testu, ocž byla poslední příprava na zahájení první inaugurační sezony nového šampionátu A1 Grand Prix.
První den testů nejrychlejším časů vévodil Američan Scott Speed, jenž zaznamenal top čas dne 1:24,559. Za ním na druhé pozici skončil Brazilec Nelson Piquet Jnr s časem 1:24,973 a třetí Francouz Nicoals Lapiere s časem 1:25,095.
Druhý den pozici nejrychlejšího jezdce nikomu nepřenechal Scott Speed, když s časem 1:24,177 udržel první pozici. Výrazně se mu přiblížil Francouz Alex Premat, který na něj ztratil pouhé necelé dvě desetiny sekundy a třetí skončil Brazilec Nelson Piquet Jnr.
Třetí den se do čela dostal Ralph Firman s vozem týmu Irska, který zajel čas 1:24,561. Druhý čas zajel Neel Jani, zastupujici Tým Švýcarska a třetí se umístil Jos Verstappen s vozem Holandského týmu.
Celkem jezdci najezdili přes 16 000 km, což zabralo přes 16 hodin stálé jízdy.
První závod odstartuje za 25 dní a bude jej hostit britský okruh Brands Hatch. Bude zde zajímavé sledovat směs zkušeností například v podání Jose Verstappena, Christophera Bouchuta, Tomase Schecktera v kotrastu s nováčky například jezdci z Libanonu, Indie, Indonesie, Číny a dalších států...
Zde jsou celkově nejrychlejší časy z tří dnů na okruhu v Paul Ricard:
1 USA 1.24.177 – SCOTT SPEED2 FRANCE 1.24.392 – ALEX PREMAT 3 IRELAND 1.24.561 – RALPH FIRMAN4 BRAZIL 1.24.574 – NELSON PIQUET JR5 NEW ZEALAND 1.24.590 – JONNY REID6 SWITZERLAND 1.24.617 – NEEL JANI 7 NETHERLANDS 1.24.646 – JOS VERSTAPPEN 8 PORTUGAL 1.24.738 – ALVARO PARENTE9 MALAYSIA 1.24.987 – FAIRUZ FAUZY10 LEBANON 1.25.012 – KALIL BESCHIR11 GREAT BRITAIN 1.25.104 – ROBBIE KERR12 GERMANY 1.25.211 – TIMO SCHEIDER13 MEXICO 1.25.296 – SALVADOR DURAN14 AUSTRALIA 1.25.312 – WILL POWER15 PAKISTAN 1.25.374 – ADAM KHAN16 SOUTH AFRICA 1.25.509 – STEPHEN SIMPSON17 INDONESIA 1.26.291 – ANANDA MIKOLA18 INDIA 1.26.579 – KARUN CHANDHOK19 RUSSIA 1.26.805 – ROMAN RUSINOV20 CHINA 1.27.113 – TENG YI JIANGFoto: A1GP MediaModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?