Justin Wilson si vybojoval svoje prvé víťazstvo v Champ Car.
V slnečnom počasí, ktoré vládlo nad mestským okruhom v Toronte, boli zelenou vlajkou odštartované preteky, kde si štartovné čelo udržalo svoje pozície v podaní Bourdais, Tracy a Wilson.
Do prvých dramatických zastávok v boxoch sa štartovné pole výrazne nemenilo. Vedúca dvojica Bourdais a Tracy sa rozhodla navštíviť mechanikov naraz. Po výjazde zo servisného stanovišťa došlo medzi pilotmi k tvrdému súboju a Bourdais v snahe dostať sa pred Paula Tracyho mu zadnou pravou pneumatikou zlomil krídlo.
Sebastian si túto pneumatiku poškodil a návštevu v boxoch si musel zopakovať. Paul Trasy sa však nečakane rozhodol pokračovať v pretekoch na vedúcej pozícii aj napriek tomu, že disponoval iba polovicou predného krídla.
<><>
To mu však nič nebolo platné. V 56.kole došlo k havárii da Mattu a Ricarda Sperafica, čo spôsobilo prvý výjazd Safety Car na trať a ako na povel, Tracymu v tej chvýli vypovedalo auto službu. Na čelo sa tak dostal Oriol Servia tesne prenasledovaný Justinom Wilsonom. Servia viedol 20 kôl, ale v 77.kole tlaku Justina neodolal. Justinovi v zabezpečení prvenstva až do konca pomohli ďalšie dva výjazdy Safety Car. Prvý krát po havárii Allmendingera a následnom tvrdom náraze Domingueza do jeho vraku. Safety Car sa nestihol v boxoch ani zastaviť a na trať musel opäť výjsť po havárii Bjorna Wirdheima. Zoradené autá za Safety Carom sa nakoniec dočkali šachovnicovej vlajky a Justin Wilson sa tak mohol tešiť z prvého víťazstva v jeho kariére pilota Champ Car a zároveň prvého víťazstva tímu RuSPORT. Alex Tagliani z tímu Australia Racing sa na pódium vyšplhal ako tretí, zato víťaz kvalifikácie a priebežný líder šampionátu Sebastian Bourdais si vybojoval nakoniec piate miesto. Dôvod na radosť má aj Ryan Hunter-Reay, pretože oproti predposlednému miestu z kvalifikácie, skončil na šiestom mieste. Bodové umiestnenie prvej päťky vrámci šampionátu: 1. S.Bourdais - 150 2. P.Tracy - 135 3. J.Wilson - 128 4. A.J. Allmendinger - 111 5. O. Servia - 107 Foto: Champ Car
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?