Justin Wilson si vybojoval svoje prvé víťazstvo v Champ Car.
V slnečnom počasí, ktoré vládlo nad mestským okruhom v Toronte, boli zelenou vlajkou odštartované preteky, kde si štartovné čelo udržalo svoje pozície v podaní Bourdais, Tracy a Wilson.
Do prvých dramatických zastávok v boxoch sa štartovné pole výrazne nemenilo. Vedúca dvojica Bourdais a Tracy sa rozhodla navštíviť mechanikov naraz. Po výjazde zo servisného stanovišťa došlo medzi pilotmi k tvrdému súboju a Bourdais v snahe dostať sa pred Paula Tracyho mu zadnou pravou pneumatikou zlomil krídlo.
Sebastian si túto pneumatiku poškodil a návštevu v boxoch si musel zopakovať. Paul Trasy sa však nečakane rozhodol pokračovať v pretekoch na vedúcej pozícii aj napriek tomu, že disponoval iba polovicou predného krídla.
<><>
To mu však nič nebolo platné. V 56.kole došlo k havárii da Mattu a Ricarda Sperafica, čo spôsobilo prvý výjazd Safety Car na trať a ako na povel, Tracymu v tej chvýli vypovedalo auto službu. Na čelo sa tak dostal Oriol Servia tesne prenasledovaný Justinom Wilsonom. Servia viedol 20 kôl, ale v 77.kole tlaku Justina neodolal. Justinovi v zabezpečení prvenstva až do konca pomohli ďalšie dva výjazdy Safety Car. Prvý krát po havárii Allmendingera a následnom tvrdom náraze Domingueza do jeho vraku. Safety Car sa nestihol v boxoch ani zastaviť a na trať musel opäť výjsť po havárii Bjorna Wirdheima. Zoradené autá za Safety Carom sa nakoniec dočkali šachovnicovej vlajky a Justin Wilson sa tak mohol tešiť z prvého víťazstva v jeho kariére pilota Champ Car a zároveň prvého víťazstva tímu RuSPORT. Alex Tagliani z tímu Australia Racing sa na pódium vyšplhal ako tretí, zato víťaz kvalifikácie a priebežný líder šampionátu Sebastian Bourdais si vybojoval nakoniec piate miesto. Dôvod na radosť má aj Ryan Hunter-Reay, pretože oproti predposlednému miestu z kvalifikácie, skončil na šiestom mieste. Bodové umiestnenie prvej päťky vrámci šampionátu: 1. S.Bourdais - 150 2. P.Tracy - 135 3. J.Wilson - 128 4. A.J. Allmendinger - 111 5. O. Servia - 107 Foto: Champ Car
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.