Justin Wilson si vybojoval svoje prvé víťazstvo v Champ Car.
V slnečnom počasí, ktoré vládlo nad mestským okruhom v Toronte, boli zelenou vlajkou odštartované preteky, kde si štartovné čelo udržalo svoje pozície v podaní Bourdais, Tracy a Wilson.
Do prvých dramatických zastávok v boxoch sa štartovné pole výrazne nemenilo. Vedúca dvojica Bourdais a Tracy sa rozhodla navštíviť mechanikov naraz. Po výjazde zo servisného stanovišťa došlo medzi pilotmi k tvrdému súboju a Bourdais v snahe dostať sa pred Paula Tracyho mu zadnou pravou pneumatikou zlomil krídlo.
Sebastian si túto pneumatiku poškodil a návštevu v boxoch si musel zopakovať. Paul Trasy sa však nečakane rozhodol pokračovať v pretekoch na vedúcej pozícii aj napriek tomu, že disponoval iba polovicou predného krídla.
<><>
To mu však nič nebolo platné. V 56.kole došlo k havárii da Mattu a Ricarda Sperafica, čo spôsobilo prvý výjazd Safety Car na trať a ako na povel, Tracymu v tej chvýli vypovedalo auto službu. Na čelo sa tak dostal Oriol Servia tesne prenasledovaný Justinom Wilsonom. Servia viedol 20 kôl, ale v 77.kole tlaku Justina neodolal. Justinovi v zabezpečení prvenstva až do konca pomohli ďalšie dva výjazdy Safety Car. Prvý krát po havárii Allmendingera a následnom tvrdom náraze Domingueza do jeho vraku. Safety Car sa nestihol v boxoch ani zastaviť a na trať musel opäť výjsť po havárii Bjorna Wirdheima. Zoradené autá za Safety Carom sa nakoniec dočkali šachovnicovej vlajky a Justin Wilson sa tak mohol tešiť z prvého víťazstva v jeho kariére pilota Champ Car a zároveň prvého víťazstva tímu RuSPORT. Alex Tagliani z tímu Australia Racing sa na pódium vyšplhal ako tretí, zato víťaz kvalifikácie a priebežný líder šampionátu Sebastian Bourdais si vybojoval nakoniec piate miesto. Dôvod na radosť má aj Ryan Hunter-Reay, pretože oproti predposlednému miestu z kvalifikácie, skončil na šiestom mieste. Bodové umiestnenie prvej päťky vrámci šampionátu: 1. S.Bourdais - 150 2. P.Tracy - 135 3. J.Wilson - 128 4. A.J. Allmendinger - 111 5. O. Servia - 107 Foto: Champ Car
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.