Justin Wilson si vybojoval svoje prvé víťazstvo v Champ Car.
V slnečnom počasí, ktoré vládlo nad mestským okruhom v Toronte, boli zelenou vlajkou odštartované preteky, kde si štartovné čelo udržalo svoje pozície v podaní Bourdais, Tracy a Wilson.
Do prvých dramatických zastávok v boxoch sa štartovné pole výrazne nemenilo. Vedúca dvojica Bourdais a Tracy sa rozhodla navštíviť mechanikov naraz. Po výjazde zo servisného stanovišťa došlo medzi pilotmi k tvrdému súboju a Bourdais v snahe dostať sa pred Paula Tracyho mu zadnou pravou pneumatikou zlomil krídlo.
Sebastian si túto pneumatiku poškodil a návštevu v boxoch si musel zopakovať. Paul Trasy sa však nečakane rozhodol pokračovať v pretekoch na vedúcej pozícii aj napriek tomu, že disponoval iba polovicou predného krídla.
<><>
To mu však nič nebolo platné. V 56.kole došlo k havárii da Mattu a Ricarda Sperafica, čo spôsobilo prvý výjazd Safety Car na trať a ako na povel, Tracymu v tej chvýli vypovedalo auto službu. Na čelo sa tak dostal Oriol Servia tesne prenasledovaný Justinom Wilsonom. Servia viedol 20 kôl, ale v 77.kole tlaku Justina neodolal. Justinovi v zabezpečení prvenstva až do konca pomohli ďalšie dva výjazdy Safety Car. Prvý krát po havárii Allmendingera a následnom tvrdom náraze Domingueza do jeho vraku. Safety Car sa nestihol v boxoch ani zastaviť a na trať musel opäť výjsť po havárii Bjorna Wirdheima. Zoradené autá za Safety Carom sa nakoniec dočkali šachovnicovej vlajky a Justin Wilson sa tak mohol tešiť z prvého víťazstva v jeho kariére pilota Champ Car a zároveň prvého víťazstva tímu RuSPORT. Alex Tagliani z tímu Australia Racing sa na pódium vyšplhal ako tretí, zato víťaz kvalifikácie a priebežný líder šampionátu Sebastian Bourdais si vybojoval nakoniec piate miesto. Dôvod na radosť má aj Ryan Hunter-Reay, pretože oproti predposlednému miestu z kvalifikácie, skončil na šiestom mieste. Bodové umiestnenie prvej päťky vrámci šampionátu: 1. S.Bourdais - 150 2. P.Tracy - 135 3. J.Wilson - 128 4. A.J. Allmendinger - 111 5. O. Servia - 107 Foto: Champ Car
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?