Sam Hornish jr. s vozem týmu Marlboro Team Penske podruhé zvítězil na oválu ve Phoenix International Raceway.
Jeho týmový kolega Helio Castroneves dorazil do cile na druhé pozici, čímž týmu získali první double letošní sezony.
Na třetí pozici skončil Tony Kanaan (Adnretti Green Racing), který musel startovat z poslední pozice, kterou si zajistil výmenou motoru před kvalifikací. Jeho stíhací jízda od prvních metrů závodu byla však tak famózní, že jeho třetí pozice se bezesporu vyrovná vítězství. Taktovouto jízdu v jeho podání jsme mohli sledovat v jednom případě i loni, kdy také musel před závodem vyměnit motor.
Dario Franchitti, s dalším vozem týmu Adnretti Green Racing, jenž v předposledním kole ještě bojoval o vítězství, se musel spokojit se 4. pozici, když při stíhací jízdě dostal mimo ideální stopu a otřel se o betonovou zeď.
Na 5. pozici dojel do cíle Scott Sharp (Delphi Fernadnez Racing), který zde slavil jubilejní 100. start v seriálu IndyCar Series. Bryan Herta, jenž startoval poprvé z Pole position v seriálu IndyCar Series, skončil po dobrém výkonu na 7. pozici.
Dan Wheldon, vítěz úvodního závodu v Homested-Miami, po dlouhé jízdě na první pozici musel toto místo přenechat jiným a spokojit se "jen" se 6. pozicí. Tomáš Enge měl v závodě technické potíže s výkonem vozu. Navíc v 74. kole, když jej předjížděl Franchitti o celé kolo a přitom zajížděl do boxů, Enge jej pustil a doplatil na to tím, že vyjel z ideální stopy a otřel se o zeď. Tím poškodil svůj vůz a i druhý podnik pro něj skončil nezdarem. Jinak je Tomášův výkon, který předváděl po celý závodní víkend potřeba vyzdvihnout, protože zde působil velmi jistým dojmem a z nováčku je již po druhém závodě jasně nejlepší.
Věřme, že v přístích závodech dostane body také za umístění díky vlastnímu dojetí do cíle. Přístí závod se pojede za 14. dní a smíšeném okruhu z části ve městě a na starém letišni v St. Petersburgu. Bude to premiérový závod seriálu na takovéto trati, takže neznámá bude pro všechny týmy.
Foto: IRL
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?