Sam Hornish jr. s vozem týmu Marlboro Team Penske podruhé zvítězil na oválu ve Phoenix International Raceway.
Jeho týmový kolega Helio Castroneves dorazil do cile na druhé pozici, čímž týmu získali první double letošní sezony.
Na třetí pozici skončil Tony Kanaan (Adnretti Green Racing), který musel startovat z poslední pozice, kterou si zajistil výmenou motoru před kvalifikací. Jeho stíhací jízda od prvních metrů závodu byla však tak famózní, že jeho třetí pozice se bezesporu vyrovná vítězství. Taktovouto jízdu v jeho podání jsme mohli sledovat v jednom případě i loni, kdy také musel před závodem vyměnit motor.
Dario Franchitti, s dalším vozem týmu Adnretti Green Racing, jenž v předposledním kole ještě bojoval o vítězství, se musel spokojit se 4. pozici, když při stíhací jízdě dostal mimo ideální stopu a otřel se o betonovou zeď.
Na 5. pozici dojel do cíle Scott Sharp (Delphi Fernadnez Racing), který zde slavil jubilejní 100. start v seriálu IndyCar Series. Bryan Herta, jenž startoval poprvé z Pole position v seriálu IndyCar Series, skončil po dobrém výkonu na 7. pozici.
Dan Wheldon, vítěz úvodního závodu v Homested-Miami, po dlouhé jízdě na první pozici musel toto místo přenechat jiným a spokojit se "jen" se 6. pozicí. Tomáš Enge měl v závodě technické potíže s výkonem vozu. Navíc v 74. kole, když jej předjížděl Franchitti o celé kolo a přitom zajížděl do boxů, Enge jej pustil a doplatil na to tím, že vyjel z ideální stopy a otřel se o zeď. Tím poškodil svůj vůz a i druhý podnik pro něj skončil nezdarem. Jinak je Tomášův výkon, který předváděl po celý závodní víkend potřeba vyzdvihnout, protože zde působil velmi jistým dojmem a z nováčku je již po druhém závodě jasně nejlepší.
Věřme, že v přístích závodech dostane body také za umístění díky vlastnímu dojetí do cíle. Přístí závod se pojede za 14. dní a smíšeném okruhu z části ve městě a na starém letišni v St. Petersburgu. Bude to premiérový závod seriálu na takovéto trati, takže neznámá bude pro všechny týmy.
Foto: IRL
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?