Engeho zradila technika

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 7. března 2005 10:51
Sdílej:

Tomáš Enge, s třetím místem nejlépe postavený nováček na startu úvodního závodu Indycar v Homestead-Miami,...

se od samotného startu závodu potýkal s problémy s převodovkou, které mu znemožnily bojovat o čelní příčky a následně ho donutily odstoupit. Po kvalifikaci měli jezdci týmu Panther Racing výbornou výchozí pozici, když v čele startovního roštu stál Tomas Scheckter a Enge byl třetí. Český jezdec se však hned po startu závodu začal propadat kvůli problémům s řazením a musel záhy do boxů. Tam se mechanici snažili odstranit problém, Enge se vrátil na trať, po 34. kole byl znovu v boxech, ale po 54. kole se tým rozhdnul kvůli přetrvávajícím problémům odstoupit. I přes nešťastný začátek Enge v Miami ukázal velmi dobrou formu, což potvrdila nejen kvalifikace, ale i v závodu dokázal, pokud nezlobil vůz, jezdit srovnatelné časy s nejlepšími. Smůlu měl i Scheckter, který celou dobu bojoval ve vedoucí skupině, ale v poslední čtvrtině závodu se stal jednou z osmi obětí hromadné kolize, kterou zavinil Kosuke Matsuura. Tomáš Enge: „V jednu chvíli jsem musel jet pořád na pětku a hrozně jsem ztrácel. S vozem Rockstar jsme měli skvělý den v pátek i v sobotu a Chevy se tak zlepšil, takže vím, že letos pojedeme vpředu velmi často. V závodech se občas stává, že vás potká takový den, jako byl ten dnešní a vím, že Panther neřekl poslední slovo.“ Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?