Rozhovor s Jarkem Janišem

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: www.auto-news.cz
ar1 23. února 2005 04:58
Sdílej:

Jarek Janiš po tři roky bude hostem v japonské Formuli Nippon a zde jsou otázky, na které odpovídal...

Nakolik jste se formulí Nippon? Vozy jsou podobné F3000, kde jsem v minulosti závodil. Jsou však různé odlišnosti, například motory jsou jiné a výkonnější, liší se aerodynamika a hlavně dodavatelem pneumatik je Bridgestone, který dodává poměrně měkké pneumatiky. Jsou povinné zastávky v boxech, musí se minimálně tankovat, ale běžně se mění i pneumatiky, takže zastávky se podobají F1. Šampionátem prošlo hodně známých jezdců, jezdí se tam dost ostře. Máte představu o okruzích, kde se závodí? V Japonsku jsem nikdy nezávodil, nemám s žádným okruhem zkušenosti. Na druhou stranu je poměrně dost oficiálních testů, kdy se dají tratě naučit. Nicméně tři závody se jedou v Suzuce, která patří mezi nejtěžší okruhy na světě. Jaké výsledky by vás uspokojily? Pochopitelně bych chtěl být co nejvýše, ale bude to těžké. V šampionátu je hodně kvalitních jezdců, kteří ho pojedou už podruhé nebo potřetí a mají výhodu ve znalosti vozů i okruhů. Jak na vás zapůsobilo Japonsko? Už víte, kde budete bydlet a neobáváte se komunikačních problémů? Je tam jiná kultura, Evropan si musí zvykat na hodně nových věcí. Doufám, že se s tím dokáži vypořádat, budu bydlet kousek od sídla týmu, to by mi mělo adaptaci usnadnit. Tým sídlí u Fuji, což je asi 100 km od Tokia, z bytu budu mít výhled přímo na sopku. Pokud jde o komunikaci, asi to nebude nejsnazší, protože není mnoho Japonců, kteří ovládají angličtinu velmi dobře. Věřím ale, že s případnými problémy mi pomůže tým. Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: AUTO NEWS NETWORK
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.